Januarskravle. Godt nyttår!

Nyttårsorkanen på vestlandet natt til 1.1.92 var du nok ikke i stand til å huske da nei. Det er den heftigste orkanen målt på norsk fastland, i alle fall inntil da, og jeg vet ikke om noen har vært heftigere siden, statistisk sett er det hvert 200. år leste jeg i dag.

I dag bare blåser det Trærne rives ikke opp med rot, de bare bøyes, knekker ikke. Det røsker godt, men der er ikke ille vær. Det bare føles ekstra ille for oss fordi vi har en vannlekkasje i huset.

Den har jeg ikke fått med meg da ja! Naturkrefter er vilt altså!

Her er det sol, blå himmel og ingen vind idag :)

Synd med den lekkasjen ja, håper det ordner seg kjapt!
 
Det ser ikke ut til å komme (mye) mer vann i alle fall, men det er nok noe fukt i veggen bortetter så mulig den må rives, i alle fall noe av den. Det er vått inn mot den gamle ytterveggen (rommet det er lekkasje i et jo i et påbygg og vannet kommer nok inn i overgangen mellom huset og påbygget)

Blir spennende å se, med både fuktmåling og forsikringsselskapet og hvordan vi får det fikset etterhvert.
 
Det er h-e-f-t-i-g :p Går mye på jobb men så fort jeg kommer hjem er svaret sofaaaa. Ser ikke ut som du har liggi så veldig mye der :D
Har ikke det.
Får ikke gått så mye på jobb siden jeg har en kontorjobb, men klarer å få til litt, og får litt mellom kontoret og barnehagen.
Resten tar jeg på kvelden.
Hadde bare 11 dager i fjor hvor jeg kom under 10.000 skritt.

For meg det å komme over 10.000 skritt per dag veldig viktig, det er en konstant påminner om at jeg ikke vil tilbake der jeg en gang i tiden var, dog det er ikke bestandig like lett når jeg er ute på reise..
 
Ungene sov hos farmor og farfar i natt. Mannen hente de snart :) blir en rolig dag :)
 
Nå hagler det. Store iskuler smeller mot vinduet. Bra med lyd ja.

Naturen, ass!
 
Det ser ikke ut til å komme (mye) mer vann i alle fall, men det er nok noe fukt i veggen bortetter så mulig den må rives, i alle fall noe av den. Det er vått inn mot den gamle ytterveggen (rommet det er lekkasje i et jo i et påbygg og vannet kommer nok inn i overgangen mellom huset og påbygget)

Blir spennende å se, med både fuktmåling og forsikringsselskapet og hvordan vi får det fikset etterhvert.
Lykke til hvertfall
 
Beklager språket, men f***! Nå hørte jeg dunken med glass/metallsøppel gikk overende og diverse trillet utover asfalten. Hvorfor flyttet jeg den ikke? Nå må jeg ut og rydde :facepalm:
Blæ, så kjeeedelig!!:(
 
Godt nyttår allesammen! :) Ønsker alle en flott start på året, og .. ja, at resten av året også er fint! :p Her ligger jeg og mimrer tilbake til 2005-2008 med photobucket, en periode jeg tok mye bilder :)
Godt nyttår!:D
Koselig å mimre litt❤️
 
God morgen i 2019

Mens noen åpenbart er blitt holdt våken av fyrverkeri (det ble ikke vi Mannen hentet opp yngstemor litt før midnatt men hun sov i armene hans) har derimot vinden holdt meg våken i morgentimene. Det blåser sterkt. Det suser rundt huset og river i natur og bygg. Det er ikke ille, virker som det ligger på grensen mellom sterk kuling og liten storm, var nok noe mer i 5-6 tiden. Jeg husker jo ødeleggelsene fra nyttårsorkanen i 1992 selv om jeg var lita da, men den var jo helt ekstrem. Jeg husker Dagmar i 2011 bedre, da var jeg jo voksen. Dette er ikke noe sånt, der er bare en liten storm.
Blåser bra rundt veggene her også:) ikke så ille som hos dere da..
 
Back
Topp