Januarskravle. Godt nyttår!

Sitter og ser over hvor mange skritt jeg gikk i 2018, og lager Excel-ark for 2019
 
Orkanen husker jeg godt
I 1992 var jeg 13 år gammel så jeg husker den jo, men uten tvil står den fra 2011 klarere i mitt minne selv om den i 92 var mye kraftigere og mer ødeleggelser. Det er lenge siden og jeg opplevde det på en annen måte enn i 2011.

Jeg bor jo på sunnmørskysten og uvær som det vi har i dag er helt vanlig. Men det merkes jo likevel. Særlig siden jeg for tiden hver morgen går inn på eldste sitt rom og sjekker at det ikke er kommet inn mer vann. Venter på at vi skal få orden på.vannlekkasjen som oppsto for en uke siden. Det er midlertidig "tett" av en pressening på verandaen, skrudd fast i huset og satt tunge ting på den utover verandaen. Ja, den verandaen faststroppende møbler har slitt seg løs på i natt, den vestvendte verandaen på vårt hus her hvor det blåser liten storm fra nordvest. Da tenker man litt år man på natta ligger våken og hører at vi den flytter på ting.
 
Hadde ingen data på det før 15 april, men jeg hadde fra 15.april 2018 til 31.desember 2018:
2.527.627 skritt
 
Vi hadde en rolig feiring.

Middag hos mine foreldre og var der litt før vi dro hjem. De skulle avsted et annet sted.

Vi spilte brettspill med ungene, etterhvert bare med den mellomste mens de andre to valgte nettbrett. La yngstemor litt etter ti og mannen satte på grusomme meg 3 til de to eldste

Så på fyrverkeriet fea stuevinduet bare, og la oss ikke så lenge etterpå.
Hørtes deilig fredelig ut,da. Vi var hos min far, frøkna la seg kl.19 og vi spilte lokalt brettspill og koste oss.
 
IMG_20190101_114911.jpg
Det er vann ja.
 
Mannen har flyttet på noe greier ute for å holde presseningen på plass, og skal tappe unna vannet så vi lettere ser om det kommer mer.

Håper året går oppover...
 
Mannen har flyttet på noe greier ute for å holde presseningen på plass, og skal tappe unna vannet så vi lettere ser om det kommer mer.

Håper året går oppover...
Slitsomt!
 
I 1992 var jeg 13 år gammel så jeg husker den jo, men uten tvil står den fra 2011 klarere i mitt minne selv om den i 92 var mye kraftigere og mer ødeleggelser. Det er lenge siden og jeg opplevde det på en annen måte enn i 2011.

Jeg bor jo på sunnmørskysten og uvær som det vi har i dag er helt vanlig. Men det merkes jo likevel. Særlig siden jeg for tiden hver morgen går inn på eldste sitt rom og sjekker at det ikke er kommet inn mer vann. Venter på at vi skal få orden på.vannlekkasjen som oppsto for en uke siden. Det er midlertidig "tett" av en pressening på verandaen, skrudd fast i huset og satt tunge ting på den utover verandaen. Ja, den verandaen faststroppende møbler har slitt seg løs på i natt, den vestvendte verandaen på vårt hus her hvor det blåser liten storm fra nordvest. Da tenker man litt år man på natta ligger våken og hører at vi den flytter på ting.
Jeg husker det godt for det var mye ødeleggelser , i 2011 forsvant naustet til pappa
 
Godt nyttår! Noe storm i 92 husker jeg ikke. Avhengig av om det var 91/92 eller 92/93 var jeg enten ikke unnfanget enda, eller så var jeg noen mnd gammel :hilarious:
 
Godt nyttår! Noe storm i 92 husker jeg ikke. Avhengig av om det var 91/92 eller 92/93 var jeg enten ikke unnfanget enda, eller så var jeg noen mnd gammel :hilarious:

Nyttårsorkanen på vestlandet natt til 1.1.92 var du nok ikke i stand til å huske da nei. Det er den heftigste orkanen målt på norsk fastland, i alle fall inntil da, og jeg vet ikke om noen har vært heftigere siden, statistisk sett er det hvert 200. år leste jeg i dag.

I dag bare blåser det Trærne rives ikke opp med rot, de bare bøyes, knekker ikke. Det røsker godt, men der er ikke ille vær. Det bare føles ekstra ille for oss fordi vi har en vannlekkasje i huset.
 
Back
Topp