Januar 2025

Det ville jeg utfordret på i så fall! Altså, kan være at det er riktig med samme opplegg- men det er alltid fint å få dem til å begrunne det. Da vet du at det er noe de har tenkt igjennom :Heartred
Ja, jeg har vel allerede gitt beskjed om at jeg vil vite planen for neste syklus når jeg melder negativ test i morgen. Og kommer til å stille spørsmål dersom akkurat samme opplegg blir server. Men tror de begynner å bli vant til at jeg spør og graver og vil vite rasjonalet bak de ulike avgjørelsene som tas. Bruker alltid å først si: jeg vet sykepleiere er slitsomme pasienter, men…. Har liksom unnskyldt meg selv litt på forhånd :laughing002 spent på hva de sier hvertfall.
Sikkert lurt å prøve å sone litt ut, fra dpo-land. Men ikke særlig lett :shifty:

Ja, jeg har vel allerede gitt beskjed om at jeg vil vite planen for neste syklus når jeg melder negativ test i morgen. Og kommer til å stille spørsmål dersom akkurat samme opplegg blir server. Men tror de begynner å bli vant til at jeg spør og graver og vil vite rasjonalet bak de ulike avgjørelsene som tas. Bruker alltid å først si: jeg vet sykepleiere er slitsomme pasienter, men…. Har liksom unnskyldt meg selv litt på forhånd :laughing002 spent på hva de sier hvertfall.
Sikkert lurt å prøve å sone litt ut, fra dpo-land. Men ikke særlig lett :shifty:
Så bra! Det er noe jeg virkelig angrer på- at jeg ikke utfordret mer ved oppstart av runde 2/3. Jeg håper de har en gjennomtenkt plan for deg til neste runde! Du må holde oss oppdatert :Heartred

Hei, jeg havnet i februar, men nå blir det nok mars da jeg fikk beskjed om at EL havner på feil dag og at det kræsjer med helg. Er så utrolig sint, frustrert og lei meg nå. Er det noen som går privat som vet om det er slike problemer der?
Skjønner at det er skikkelig frustrerende! Hvilket sykehus hører du til? Klem til deg :Heartpink

Så bra! Det er noe jeg virkelig angrer på- at jeg ikke utfordret mer ved oppstart av runde 2/3. Jeg håper de har en gjennomtenkt plan for deg til neste runde! Du må holde oss oppdatert :Heartred
Ja, men det er jo ikke så lett å gjøre heller. Man er jo helt grønn på dette her. Og det er vanskelig å stille spørsmål om noe man ikke kan noe om. Men jeg synes jeg har fått masse pepp her inne til å stille spørsmål, så det har hjulpet :Heartpink :Heartpink
Jeg skal holde det oppdatert. Er jo spennende å høre tanker og om noen har egne erfaringer rundt en ny plan :D

@Sofia87 jeg kan settes på ikke gravid.
Har fortsatt å blø i dag, og har kramper. :meh: Så meldte klinikken men har ikke fått noe svar, skal purre på igjen i morgen tidlig for å høre plan videre. Da blir det dag 3 og hvis jeg skal gjøre likt som sist skal jeg ta letrozol da. Håper de har svar klart i morgen og at jeg får gå rett på nytt fryseforsøk nå i februar:Heartred
Så prøver jeg å stille om hode og tenke at dette kan være en lang prosess, vi er bare på første forsøk og har bare hatt to innsett av 5dagers. Men ville jo helst vært gravid allerede i september:nailbiting:

Hvor går du? Jeg vet det er mange som opplever forskjell på de offentlige også :Heartred Jeg måtte gå privat, på grunn av alder- så jeg fikk egentlig aldri noe valg:smiley-ashamed004
Jeg går i Haugesund, har stolt på de i og med at de har holdt på lengst, men utrolig kjipt at ikke de offentlige kan prioritere å behandle IVF i helger.

@Sofia87 jeg kan settes på ikke gravid.
Har fortsatt å blø i dag, og har kramper. :meh: Så meldte klinikken men har ikke fått noe svar, skal purre på igjen i morgen tidlig for å høre plan videre. Da blir det dag 3 og hvis jeg skal gjøre likt som sist skal jeg ta letrozol da. Håper de har svar klart i morgen og at jeg får gå rett på nytt fryseforsøk nå i februar:Heartred
Så prøver jeg å stille om hode og tenke at dette kan være en lang prosess, vi er bare på første forsøk og har bare hatt to innsett av 5dagers. Men ville jo helst vært gravid allerede i september:nailbiting:
Sender deg en stor klem :Heartpink Det er vondt og føles litt håpløst ut når det ikke går. Håper dere får starte rett på nytt fryseforsøk. Hvor mange har dere på frys?

Eg klarte ikkje vente lengre. 9dpo i dag.
Tror dere jeg er gravid <3 ?
Jeg ser strek! :love7
Har du tatt ovitrelle kan det dog være den, bare vær litt obs på det. Men krysser alt jeg har for at strekene blir sterkere de neste dagene:Heartpink

Jeg kan settes på ikke gravid.
Klinikken vil ha pausesyklus. Føle helt uendelig lenge til:sad015
Blir vel først oppstart månedsskiftet februar/mars.
Sender deg en stor klem og håper klinikken kommer opp med en god plan til deg :Heartpink

Så trist for alle som veien går ikke videre. På fredag var jeg så sur. Jeg trodde det blir igjen ikke noe av. Jeg hadde time i dag klokka 11:15 og jeg hviste ingenting om siste egget var fint eller ikke. Jeg var så nervøse hele dagen i dag og fikk ikke noen tilbakemelding fra klinikken. Jeg ringte og alle var syke og jeg fikk ikke kontakt med folk. Jeg dro til klinikken med den tanken at det blir likevel ingenting av. Klokka 11 fikk jeg endelig beskjet at siste egget har utviklet seg som vanlig :eek: Alt stress og negative tankeganger var med en gang burte. Når er jeg befruktet og det blir 14 dager ventetid igjen. Men jeg er glad at den ene kunne utvikle seg. Det er håp. :Heartbigred
Så da fikk du satt inn? :love7
Det er litt av en berg og dalbane med tanker og følelser i denne prosessen her ja :Heartpink

Da fikk jeg svar at det tar 3-5mndr for 2forsøk offentlig. Går ikke 2 forsøk offentlig så har jeg tapt mye tid. Og da er jeg plutselig 40. Er det noen som går privat i Oslo og er fornøyd og vil anbefale? (Vi ønsker ikke å gå til hausken) Har lyst å ta en mnd privat mens vi venter på offentlig.

Da fikk jeg svar at det tar 3-5mndr for 2forsøk offentlig. Går ikke 2 forsøk offentlig så har jeg tapt mye tid. Og da er jeg plutselig 40. Er det noen som går privat i Oslo og er fornøyd og vil anbefale? (Vi ønsker ikke å gå til hausken) Har lyst å ta en mnd privat mens vi venter på offentlig.
Har ikke noe tips, men vil bare si at det var utrolig lenge å vente!! :( Hadde nok også vurdert et parallelt løp i det private da:Heartred

Veldig fornøyd med aleris Frogner, veldig effektivt og alt går raskt. Alle er hyggelige og flinke, kan sende meld med sykepleier og får svar med en gang. :D

Last edited:
Oi! Det visste jeg ikke. Det er lenge å vente ja. Skjønner at dere vurderer privat i mellomtiden hvis dere har anledning til det. Jeg har jo bare vært offentlig IVF jeg også, men var på fertilitetssjekk både på Medicus og C-Medical og følte meg sett og hørt begge steder.

Takk :Heartpink kanskje jeg skal sjekke den. Noen tips til hvor jeg får kjøpt den? Jeg bruker for såvidt en lang remse med tilskudd, men kan alltids slenge på noen flere hvis det kan hjelpe:angelic: pr i dag tar jeg ubiquinol, myo + d chiro inositol, B12, folat, jod, sink, magnesium, vitamin c,d og e og probiotika. Er det noe annet du vet om som kunne blandes i miksen, så la meg gjerne få vite det :D

Forøvrig så er referanseverdier for HCG i uke 4:
5-426. Så du er jo innenfor normalen, om enn på den lavere delen. Det viktigste er at det stiger som det skal ved neste prøve. Ikke gi opp enda hvertfall :Heartpink
Det er noe av det som D-chiro Inositol. Hun skriver til slutt at kombinasjonspreparater med både myo og d chiro Inositol har gitt gode resultater hos kvinner med PCOS, men det er usikkert om det er bedre enn Myo Inositol alene. 20250204_172009.jpg

Har ikke noe tips, men vil bare si at det var utrolig lenge å vente!! :( Hadde nok også vurdert et parallelt løp i det private da:Heartred
Ja vi må vurdere det. For tiden går❤️
Veldig fornøyd med aleris Frogner, veldig effektivt og alt går raskt. Alle er hyggelige og flinke, kan sende meld med sykepleier og får svar med en gang. :D
Tusen takk for svar❤️skal sjekke ut aleris frogner
Oi! Det visste jeg ikke. Det er lenge å vente ja. Skjønner at dere vurderer privat i mellomtiden hvis dere har anledning til det. Jeg har jo bare vært offentlig IVF jeg også, men var på fertilitetssjekk både på Medicus og C-Medical og følte meg sett og hørt begge steder.
Har bare råd til 1 gang privat. Så må velge litt smart. Men vi har tenkt litt på medicus. Nå er det å sjekke priser rundt omkring. Takk for svar❤️

Back
Topp