Januar 2024

Da kom ikke mens som den skulle… var sjekket slimhinnen hos hausken og ser ikke ut som den kommer heller på ul. Så progynova hjalp ikke, mens skulle jo kommet skjønte ikke det hausken heller.. så nå blir det heller oppstart primolut søndag og ta de i 14 dager så i gang med nytt forsøk .. godt ha en plan …men alikevl grusomt skuffet over og kaste bort tid nå.. hadde jo hat scratching rett før jul og ville komt i gang .. skulle vært i gang med menopure nå i grunn..

Last edited:
Tar du den om morgen ? Alltid fått beskjed om ettermiddag /kveld jeg.. hadde vært enklere om morgen jah.
Jeg har ikke fått beskjed om noen ting når det gjelder tidspunkt på denne, annet enn at den må tas til samme tid hver dag. Så siden den som skal hindre eggløsning skal tas på morgenen, har jeg valgt å ta menopur også på morgenen, slik at jeg kan gjøre det samtidig. Håper ikke det blir feil :nailbiting:

Da kom ikke mens som den skulle… var sjekket slimhinnen hos hausken og ser ikke ut som den kommer heller på ul. Så progynova hjalp ikke, mens skulle jo kommet skjønte ikke det hausken heller.. så nå blir det heller oppstart primolut søndag og ta de i 14 dager så i gang med nytt forsøk .. godt ha en plan …
Så kjedelig at det drar ut i tid, men godt å ha en plan! Håper at primolut er det som skal til.

Så kjedelig at det drar ut i tid, men godt å ha en plan! Håper at primolut er det som skal til.
Har tatt primolut alle gangene så den pleier funke den. Men grusomt skuffet over og ikke være i gang nå.. kjedelig å måtte vente . Har jo tatt scratching rett før jul så var jo så klar å begynne nå.

Last edited:
Jeg har ikke fått beskjed om noen ting når det gjelder tidspunkt på denne, annet enn at den må tas til samme tid hver dag. Så siden den som skal hindre eggløsning skal tas på morgenen, har jeg valgt å ta menopur også på morgenen, slik at jeg kan gjøre det samtidig. Håper ikke det blir feil :nailbiting:
Absolutt ingen ekspert her men alle mine forsøk med bruk av medisiner så skulle en tas morgen, en kveld.. Ville dobbelt sjekket med legen :) Er nok absolutt ikke krise - er så mye ulik praksis der ute, men er iallefall det jeg alltid har fått beskjed om. Ca 12t mellom medikamentene.

Absolutt ingen ekspert her men alle mine forsøk med bruk av medisiner så skulle en tas morgen, en kveld.. Ville dobbelt sjekket med legen :) Er nok absolutt ikke krise - er så mye ulik praksis der ute, men er iallefall det jeg alltid har fått beskjed om. Ca 12t mellom medikamentene.
Ja, skal sjekke for å være sikker. Men vil ikke tro det er krise. Begynner på fyremadel til helga, og ser det i pakningsvedlegget der står at den og FSH bør tas samtidig. Og denne har jeg fått beskjed om at må tas på morgenen. Så det taler jo for å ta den på morgenen da.

Ja, skal sjekke for å være sikker. Men vil ikke tro det er krise. Begynner på fyremadel til helga, og ser det i pakningsvedlegget der står at den og FSH bør tas samtidig. Og denne har jeg fått beskjed om at må tas på morgenen. Så det taler jo for å ta den på morgenen da.
Merkelig at det er så ulik praksis på alle mine forsøk straks nr 6 , står det fyrmadel kl 8 om morgen og fsh menopure ettermiddag /kveld til samme tidspunkt hverdag pluss minus en time..

Merkelig at det er så ulik praksis på alle mine forsøk straks nr 6 , står det fyrmadel kl 8 om morgen og fsh menopure ettermiddag /kveld til samme tidspunkt hverdag pluss minus en time..
Ja er samme jeg har fått beskjed om..
Men ser generelt på forum at det er MYE ulik praksis både offentlig og privat - så prøver å ikke peke med fingeren og si sånn og sånn ER det - for det er det nok av folk som gjør ;)

En del klinikker virker også delvis og anta at pasientene vet hva de skal gjøre når av seg selv også :D En ting er iallefall sikkert - det finnes ingen fasit og ingenting er skrevet i stein ;)
Ja - også sitter man her og vet egentlig ingenting! Jeg har jo ikke gjort dette før :) blir fint å komme ned på kontroll i neste uke, da er det kanskje lettere å få svar og føle seg trygg.

Ja - også sitter man her og vet egentlig ingenting! Jeg har jo ikke gjort dette før :) blir fint å komme ned på kontroll i neste uke, da er det kanskje lettere å få svar og føle seg trygg.
Ja.. Har en nær venninne som begynte sin første stimulering på mandag. Hun spør og lurer - svarer så godt jeg kan, men sier veldig tydelig at det jet sier og svarer på gjelder hva JEG har fått beskjed om og at det kan være annerledes for henne. Man kan jo bli litt tullerusk dersom man sklir ned kaninhullet på nett - for det er MYE rar informasjon der ute :D

Håper det går bra med alle sammen! Jeg skal kjøpe inn medisiner til uka, og gjøre meg klar for oppstart rundt 13.januar. Jeg er spent på denne runden, har godfølelse og gleder meg til å komme i gang igjen. Selvom jeg gruer meg litt til ventetida:hilarious:

Er det noen som er i ruge-modus allerede?

Hei alle, jeg forsøker å slenge meg med her ‍:)

Sommersol82 - 41 - B1 - Hausken - Første forsøk IVF/ICSI, etter at forsøket i oktober avbrutt. Ganske nervøs for at det ikke skal funke denne gangen heller, men er positiv og håper :)
Hvilken hausken klinikk hører du til? Haugesund hær og Jon hausken

Masse lykke til , skal straks i gang selv

Hei alle, jeg forsøker å slenge meg med her ‍:)

Sommersol82 - 41 - B1 - Hausken - Første forsøk IVF/ICSI, etter at forsøket i oktober avbrutt. Ganske nervøs for at det ikke skal funke denne gangen heller, men er positiv og håper :)
Vi er ganske likt i gamet, ser jeg! Samme alder, første barn og jeg prøvde også for første gang i oktober:happy: Jeg er også spent på oppstart, men gleder meg (i motsetning til første gang hvor jeg gruet meg skikkelig). Jeg håper spiren sitter for oss begge to nå i januar! Føler absolutt at tid ikke er noe jeg har fryktelig mye av (selvom jeg får høre av klinikken min at jeg absolutt ikke er gammel:joyful:).

Back
Topp