Januar 2024

Jeg er nå på dag 7 i syklus, og har et spørsmål til dere andre som har vært gjennom dette noen ganger. Jeg kjenner på så mye mer symptomer enn forrige gang. Litt hodepine, uvelhet, sover veldig dårlig (jeg er vant til å sove leeenge), mer stress og uro i kroppen uten en åpenbar grunn og selvfølgelig det store: jeg gråter masse! Hver dag, og jeg gråter ikke fryktelig mye til vanlig. Er dette ting som andre også kjenner på når disse hormonene raser? Jeg blir helt tullerusk, særlig av mangelen på søvn!
Høres kjent ut og helt normalt her iallefall Jeg sitter å smågriner av tv reklamer, sanger på radioen, ting jeg leser på nett i aviser mm.. Helt ekstremt! Hodepine og trøtthet er også veldig vanlig..

Her er jeg nå over i ruge- og ventefase :love7 innsett i går gikk veldig fint, og vi fikk også to fine embryo på frys. Fint å vite at man ikke må rett på ny stimulering dersom det ikke går denne gangen :)

Ble litt overrasket, og litt skremt av at de vil ha meg av lutinus så kjapt hvis jeg blir gravid. Skal gå tre uker totalt på lutinus, fra tre dager før innsett, tre uker fram. Så skal slutte på lutinus 5+1 dersom jeg blir gravid. Det synes jeg høres veldig tidlig, og skummelt ut. Har noen erfaring med dette?

Her er jeg nå over i ruge- og ventefase :love7 innsett i går gikk veldig fint, og vi fikk også to fine embryo på frys. Fint å vite at man ikke må rett på ny stimulering dersom det ikke går denne gangen :)

Ble litt overrasket, og litt skremt av at de vil ha meg av lutinus så kjapt hvis jeg blir gravid. Skal gå tre uker totalt på lutinus, fra tre dager før innsett, tre uker fram. Så skal slutte på lutinus 5+1 dersom jeg blir gravid. Det synes jeg høres veldig tidlig, og skummelt ut. Har noen erfaring med dette?
Flyttet deg til ruger , ingen erfaring med å slutte så tidlig nei.

Når jeg spør klinikk hausken sykepleier sier hun at menopure kan oppbevares i rom temp bare den blir brukt innen 28 dager. I pakningsvedlegget står det kjøleskap før åpning. Noen som har hørt om det? At menopure kan oppbevares i rom temp bare den blir brukt innen 28 dager??

Last edited:
Stress med dette snøværet. Skulle reise ut i Nordsjøen i går og går på primolut skal gjøre det til søndag og tok med menopure som skal holdes kjølig men då gikk ikke helikoptere pga statisk elektrisitet og snøkaos. Men gu for ett stress når ting ikke går og redd for å ødlegge medisiner. Heldigvis ble det kansellert og jeg fikk dratt hjem og da var det enda kaldt.

Når jeg spør klinikk hausken sykepleier sier hun at menopure kan oppbevares i rom temp bare den blir brukt innen 28 dager. I pakningsvedlegget står det kjøleskap før åpning. Alrdi hørt det hun sykepleieren snakker om og vet hun er ny dær. Tror jeg satser på kjølebegg og kjøleskap fem til bruk .Noen som har hørt om det? At menopure kan oppbevares i rom temp bare den blir brukt innen 28 dager??
Helt vanlig med stimuleringsmedisiner at de kan stå i romtemp i 28 dager etter åpning. Det er faktisk ikke værre enn å tenke at den er åpnet når du tar den ut av kjøla. Samme effekt på hormonene om du åpner eller ikke når den er i romtemp over tid.

Altså, idag når jeg var litt forsinket til timen så var det første gangen i historien som sykehuset ikke var særlig forsinket. Er det mulig! Men jeg kom akkurat når det var min tur, veldig smooth :hilarious: gikk totalt 10 min fra jeg gikk inn og ut av sykehuset, det er ny rekord. Hadde vært fint å sitte ned å puste et par min før innsettet, men det var i hvert fall effektivt :p Så nå ruger jeg!

Ved ferskforsøk så skulle jeg bare gå på progesteron til testdato, altså 4+0. Tror det er ganske vanlig ved fersk (eller frys i naturlig syklus) siden man produserer progesteron selv. Med mindre det er en grunn til at du trenger det lengre.

Jeg fikk også beskjed om å slutte ganske tidlig sist (fryseforsøk, st olavs). Fikk beskjed om å bruke opp resten av pakken jeg hadde ved pos. test. Husker ikke hvor lenge jeg gikk på den, til rundt 5+0 ell rundt der.. Dette er, som @Statistikern skriver, fordi man produserer progesteron selv :)

Gratulerer som ruger forresten! Kjempe fint med to på frys i tillegg :Heartred

Altså, idag når jeg var litt forsinket til timen så var det første gangen i historien som sykehuset ikke var særlig forsinket. Er det mulig! Men jeg kom akkurat når det var min tur, veldig smooth :hilarious: gikk totalt 10 min fra jeg gikk inn og ut av sykehuset, det er ny rekord. Hadde vært fint å sitte ned å puste et par min før innsettet, men det var i hvert fall effektivt :p Så nå ruger jeg!
Gratulerer som ruger! Spennende dager fremover :Heartred

Jeg fikk også beskjed om å slutte ganske tidlig sist (fryseforsøk, st olavs). Fikk beskjed om å bruke opp resten av pakken jeg hadde ved pos. test. Husker ikke hvor lenge jeg gikk på den, til rundt 5+0 ell rundt der.. Dette er, som @Statistikern skriver, fordi man produserer progesteron selv :)

Gratulerer som ruger forresten! Kjempe fint med to på frys i tillegg :Heartred
Samme beskjed som her da, bruke opp det jeg har. St Olavs her også. Må jo bare stole på at de vet hva de holder på med :) De ønsker vel ikke at man skal stå på medisiner bare i tilfelle, når kroppen i utgangspunktet skal ordne selv!

Samme beskjed som her da, bruke opp det jeg har. St Olavs her også. Må jo bare stole på at de vet hva de holder på med :) De ønsker vel ikke at man skal stå på medisiner bare i tilfelle, når kroppen i utgangspunktet skal ordne selv!
Ja, jeg tenker også at jeg må bare stole på at de vet best. Jeg er veldig ny i dette gamet og har ingen grunn til å ikke gjøre det :)

Ja, jeg tenker også at jeg må bare stole på at de vet best. Jeg er veldig ny i dette gamet og har ingen grunn til å ikke gjøre det :)
Ny jeg også, første uttak og innsett. Kjenner bare på at håpet om at det skal bli til noe er så stort, og det gjør også fallhøyden så stor. Redd for å bli gravid, også miste tidlig «på grunn av» tidlig stopp med lutinus. Men det er jo bare tull, har ingen grunn til å tro at det skal skje. Første steg må uansett være positiv test - også må man bare krysse fingrene for at alt går bra den dagen man er gravid!

Ved ferskforsøk så skulle jeg bare gå på progesteron til testdato, altså 4+0. Tror det er ganske vanlig ved fersk (eller frys i naturlig syklus) siden man produserer progesteron selv. Med mindre det er en grunn til at du trenger det lengre.
Takk - fint å høre at andre har erfaring med kort tid på progresteron! Styrker troa på at det nok går fint :)

Back
Topp