Januar 2024

Jeg var helt overbevist om at den kom til å sitte på første forsøk, men skjønte fort underveis i prosessen at det kanskje ikke kom til å skje. Men fallhøyden for min del var også ganske så stor. Jeg forstår hvordan du har det. Jeg jobber med å forsøke å endre det jeg kan gjøre noe med og akseptere det jeg ikke får gjort noe med. Og akkurat dette med om egget fester seg, eller utvikler seg og alt det der - det er helt utenfor min kontroll. Alderen min er også helt utenfor min kontroll. Hva jeg føler og tenker, og hvordan jeg forholder meg til alt dette her- det er mer innenfor min kontroll :happy:
Ikke alltid enkelt dette nei..
Jeg var super innstilt på at første innsett ikke kom til å gå, så sjokket var stort når testen var positiv. Dessverre var det utenfor livmor - da da ble fallhøyden veldig stor.. Ble jo en god stund venting mellom første og andre innsett, så fikk nok en omrokking i tankesettet da.. Nå lever jeg med at det skjer når det skjer, helst neste innsett *fingrene krysset* men om ikke så - får vi prøve igjen... UL kontroll på fredag, så da håper jeg vi ser om det krasjer med helg eller om vi får gjennomført nå i Januar.

Var på ul i dag. Eggpose kun 11 mm, men er på syklusdag 9, så fortsetter overvåke og ny ul fredag.

Hvis jeg hadde sognet til ullevål ville de anbefalt fjerning av myom. Men ikke med mitt lokalsykehus, de er ikke så vandte med prosedyren. Og privat var det 40-60k. Siden jeg har blitt gravid med myomet tidligere, og det ikke foreligger forskning som tydelig sier at det vil være lurt å fjerne før neste forsøk, kjører vi på.

Myomet har vokst de siste årene, da. Hvis jeg får problemer med menstruasjon senere kan det være aktuelt å fjerne hele hybelen.

Lykke til idag! :Heartred

Her er jeg også i gang med sprøyter, og er allerede på syklusdag 5. Mens kom 3 dager tidligere, så da var vi plutselig i prosess. Jeg skal på første UL imorgen, og ny UL igjen på fredag. Det er jo absolutt godt å komme i gang, men kjenner at jeg er ganske spent!
Tusen takk :Heartred gikk veldig bra i dag på ul. Mye bedre respons denne gangen :) hadde 9 på høyre side av forskjellige str og 12 på venstre. Noen små på begge sider, men bedre en første gang. Spennende med deg også her nå :happy: lykke til i morgen. Blir uttakk på fredag på meg, krysser fingrene på posene kommer seg bra fram til da

Tusen takk :Heartred gikk veldig bra i dag på ul. Mye bedre respons denne gangen :) hadde 9 på høyre side av forskjellige str og 12 på venstre. Noen små på begge sider, men bedre en første gang. Spennende med deg også her nå :happy: lykke til i morgen. Blir uttakk på fredag på meg, krysser fingrene på posene kommer seg bra fram til da
Hurra for bra respons! :woot: Krysser fingrene for mange egg ut på fredag!

Wow det høres jo veldig lovende ut!

Jippi! Så bra :Heartred Kjempespennende med så god respons! Nå ble jeg glad på dine vegne! Jeg er jo bare på syklusdag 5 imorgen så jeg har ikke kjempestore forhåpninger om å se så fryktelig mye, men jeg går jo på både høyere dose og en annen medisin som skal forhåpentligvis stimulere bedre enn forrige gang. Da tok jeg vel Ovitrelle på dag 10 eller dag 11. Så kanskje likevel:joyful: Jeg har kjent på litt ømhet og stikking i dag, så jeg tror det jobbes der nede i alle fall:wacky:

Jippi! Så bra :Heartred Kjempespennende med så god respons! Nå ble jeg glad på dine vegne! Jeg er jo bare på syklusdag 5 imorgen så jeg har ikke kjempestore forhåpninger om å se så fryktelig mye, men jeg går jo på både høyere dose og en annen medisin som skal forhåpentligvis stimulere bedre enn forrige gang. Da tok jeg vel Ovitrelle på dag 10 eller dag 11. Så kanskje likevel:joyful: Jeg har kjent på litt ømhet og stikking i dag, så jeg tror det jobbes der nede i alle fall:wacky:
Da begynner du nok å få litt respons du også. Håper virkelig den har god effekt på deg også. Vi får krysse fingrene for god uthenting og kvalitet på oss begge :Heartred

CD9 og UL-kontroll. EL-testene er veldig negative enda, men på ul så vi en follikkel på 21 mm som er ganske klar :woot: Tipper jeg får pos. EL-test senest i morgen, det pleier å gå ganske fort fra neg til pos hos meg. Slimhinne på 8mm.
Tester videre med EL-test, det er ikke behov for ny ul-kontroll.
Interessant at EL-testen er så negativ når follikkelen er så stor. Endelig skjer det ting igjen!

CD9 og UL-kontroll. EL-testene er veldig negative enda, men på ul så vi en follikkel på 21 mm som er ganske klar :woot: Tipper jeg får pos. EL-test senest i morgen, det pleier å gå ganske fort fra neg til pos hos meg. Slimhinne på 8mm.
Tester videre med EL-test, det er ikke behov for ny ul-kontroll.
Interessant at EL-testen er så negativ når follikkelen er så stor. Endelig skjer det ting igjen!
Så bra. Da blir det nok positivt el test straks på deg :happy:

UL idag gikk bra! Flere på begge sider (husker ikke tallet), og slimhinnen så veldig bra ut :happy: Legen telte 10 follikler som potensielt kan være klare til uttak. Men hun ba meg forberede meg på 5, så jeg ikke skulle bli skuffet. Så da forbereder jeg meg på 5. Det var noen små der også på begge sider, men de hadde hun ikke noe tro på. Forrige gang sa de 9 follikler, da ble det 7 egg ut. Så jeg vet jo at det kan redusere seg underveis. Det som jeg synes var bra denne gangen var at de hadde jevn størrelse, i motsetning til forrige gang hvor to stk var kjempeklare og de andre kjempet for å holde følge.

Jeg skal på ny UL på fredag, og da blir det mest sannsynlig uttak på mandag. Nå er vi i gang!

UL idag gikk bra! Flere på begge sider (husker ikke tallet), og slimhinnen så veldig bra ut :happy: Legen telte 10 follikler som potensielt kan være klare til uttak. Men hun ba meg forberede meg på 5, så jeg ikke skulle bli skuffet. Så da forbereder jeg meg på 5. Det var noen små der også på begge sider, men de hadde hun ikke noe tro på. Forrige gang sa de 9 follikler, da ble det 7 egg ut. Så jeg vet jo at det kan redusere seg underveis. Det som jeg synes var bra denne gangen var at de hadde jevn størrelse, i motsetning til forrige gang hvor to stk var kjempeklare og de andre kjempet for å holde følge.

Jeg skal på ny UL på fredag, og da blir det mest sannsynlig uttak på mandag. Nå er vi i gang!
Sååå bra, dette lover godt :happy: spennende å høre hvordan dem har kommet seg på fredag.

Jeg er nå på dag 7 i syklus, og har et spørsmål til dere andre som har vært gjennom dette noen ganger. Jeg kjenner på så mye mer symptomer enn forrige gang. Litt hodepine, uvelhet, sover veldig dårlig (jeg er vant til å sove leeenge), mer stress og uro i kroppen uten en åpenbar grunn og selvfølgelig det store: jeg gråter masse! Hver dag, og jeg gråter ikke fryktelig mye til vanlig. Er dette ting som andre også kjenner på når disse hormonene raser? Jeg blir helt tullerusk, særlig av mangelen på søvn!

Jeg er nå på dag 7 i syklus, og har et spørsmål til dere andre som har vært gjennom dette noen ganger. Jeg kjenner på så mye mer symptomer enn forrige gang. Litt hodepine, uvelhet, sover veldig dårlig (jeg er vant til å sove leeenge), mer stress og uro i kroppen uten en åpenbar grunn og selvfølgelig det store: jeg gråter masse! Hver dag, og jeg gråter ikke fryktelig mye til vanlig. Er dette ting som andre også kjenner på når disse hormonene raser? Jeg blir helt tullerusk, særlig av mangelen på søvn!
Første gang jeg gikk på Pergoveris var jeg mye mer symptomer. Var sånn som deg, helt normalt. Denne runden har jeg nesten ikke symptomer

Det høres ut som hormonkjøret ja.. Jeg har hatt veldig varierende bivirkninger, også av samme medisin. Sover også dårlig nå, men går bare på høy dose progesteron. Er nok mye som spiller inn på det. Viktig å være snill med seg selv og kanskje sette av mer tid til ting som gjør godt, hvis mulig. Håper du får sove bedre snart ❤️

Last edited:
Første gang jeg gikk på Pergoveris var jeg mye mer symptomer. Var sånn som deg, helt normalt. Denne runden har jeg nesten ikke symptomer
Det høres ut som hormonkjøret ja.. Jeg har hatt veldig varende bivirkninger, også av samme medisin. Sover også dårlig nå, men går bare på høy dose progesteron. Er nok mye som spiller inn på det. Viktig å være snill med seg selv og kanskje sette av mer tid til ting som gjør godt, hvis mulig. Håper du får sove bedre snart ❤️
Å, det var godt å høre… Selvom det er ille å si det om at andre heller ikke har følt seg bra. Men det er jo så mye diffust av symptomer, så man vet jo ikke riktig hva som er hva til slutt. Hjelper på en litt merkelig måte at andre har vært gjennom det samme. Da håper jeg dette roer seg til neste uke, når jeg er ferdig med alt av sprøyter og har fått ut eggene. Og at cycglogest ikke drar med seg alt av symptomer videre :dead: Jeg må si at det verste er mangelen på søvn… Det gjør alt annet verre også! Herlighet, hva vi skal gå igjennom:Heartred

Back
Topp