Januar 2023 ❤️

Hei, da har vi hatt enda en time på riksen med dårlig nytt. Da vi hadde time den 19. desember hadde vi fremdeles flere store follikler og jeg ble bedt om å fortsette på nesespray en uke til med ny kontroll i dag.

Dessverre er det fremdeles flere store follikler der så vi måtte avbryte forsøket. Vi kan forhåpentligvis prøve igjen i slutten av februar/begynnelsen av mars, men dette var absolutt ikke det vi hadde håpet på så moralen er litt lav i dag. Jeg kan uansett fjernes fra lista eller hva det blir for det blir ikke noe forsøk på meg på en stund.
Det var leit - vet hvor hardt det er å måtte vente :Heartred
 
Hei. Nei jeg skal ikke gå på medisiner.. kun blodfortynnende fra ul og progesteronstøtte fra innsett. Progynova er østrogen ? Noe spesiell grunn til at man går på det før innsett?
Jeg er litt usikker, men tror det er for å stimulere til tjukk nok slimhinne i livmoren, uten at man skal ha eggløsning selv. Hvis man får eggløsning så setter de ikke inn, sånn jeg har skjønt det.
Skal sikkert gå på progesteron fra innsett jeg og.
 
Godt nyttår!
Dette er måneden vår- måtte det drysse babystøv over oss alle :Heartred
Selv venter jeg på menstruasjon - har så varierende syklus for tiden men i appen min er det dagen i dag som gjelder.
 
Godt nyttår!
Dette er måneden vår- måtte det drysse babystøv over oss alle :Heartred
Selv venter jeg på menstruasjon - har så varierende syklus for tiden men i appen min er det dagen i dag som gjelder.
Da er vi to.. mensen er forventet ca torsdag.. men tror det kommer før :P
 
Å da var mensen her, 5 dager før forventet. Sendt melding til Danmark nå. Så får vi høre hva de sier. :)
 
Starter progesteron i morgen, og så er det avreise på onsdag. Time hos klinikken torsdag og innsett lørdag
Å da var mensen her, 5 dager før forventet. Sendt melding til Danmark nå. Så får vi høre hva de sier. :)
Spennende!
 
Startet på progesteron i dag. Skal på klinikken på torsdag, og så blir det innsett av 5-dagers embryo på lørdag om alt ser greit ut.
 
Da blir det fryseforsøk på oss i slutten av januar, fikk mensen i dag :)

*RSB* - 35 år - B2 - St. Olavs - Forsøk nr 3, innsett nr 2 - Cyclogest - Innsett ca 23.1
 
Oppstartsdag :) endelig deilig å kunne ha litt håp igjen selv om det er noe dempet <3
 
Da fikk jeg mens i dag og har fått ul time 13.01. Jeg må ta en eggløsningstest på morgenen før ul. Jeg har aldri testet for eggløsning før. Holder det med en test? Jeg mener jeg har lest at de som tester for eggløsning tester i mange dager for å finne toppen på en måte?
Jeg har aldri hatt fryseforsøk før så er litt spent på gangen i det..
 
Da fikk jeg mens i dag og har fått ul time 13.01. Jeg må ta en eggløsningstest på morgenen før ul. Jeg har aldri testet for eggløsning før. Holder det med en test? Jeg mener jeg har lest at de som tester for eggløsning tester i mange dager for å finne toppen på en måte?
Jeg har aldri hatt fryseforsøk før så er litt spent på gangen i det..
Du trenger nok flere tester for å sjekke at de stiger, at den blir positivt og evt negativ igjen. St. Olavs anbefaler clearblue digital, men jeg har både den og vanlig strimmel så jeg får dobbelsjekket så det ikke blir feil :) Jeg liker godt disse: https://www.med24.no/helse-og-livss...gstest/valmed-eggloesningstest-strimmel-5-stk Kan lønne seg med kanskje 10 stk minst. Du kan selvsagt være heldig å få positivt test kjapt, men kjedelig å stå der uten test i et fryseforsøk.
 
Da fikk jeg mens i dag og har fått ul time 13.01. Jeg må ta en eggløsningstest på morgenen før ul. Jeg har aldri testet for eggløsning før. Holder det med en test? Jeg mener jeg har lest at de som tester for eggløsning tester i mange dager for å finne toppen på en måte?
Jeg har aldri hatt fryseforsøk før så er litt spent på gangen i det..
Er ikke sikkert du trenger fler heller, jeg var også på en UL som deg ca på samme tid som du skal i syklusen, fikk tid og klokkeslett og og sette Ovitrelle etter det. Og 2 dager etter det hadde vi innsett :) men klinikkene gjør det kansje forskjellig.
 
Er ikke sikkert du trenger fler heller, jeg var også på en UL som deg ca på samme tid som du skal i syklusen, fikk tid og klokkeslett og og sette Ovitrelle etter det. Og 2 dager etter det hadde vi innsett :) men klinikkene gjør det kansje forskjellig.
Ja, det er sikkert litt forskjellig med naturlig og styrt også. Det glemte jeg å spørre om med mitt svar :) Jeg har naturlig syklus så da må jeg finne min eggløsning med el-tester og bruker ikke ovitrelle :)
 
Hvordan går det med dere her? :) er på sprøytedag 5 å merker absolutt ingenting annet enn at jeg er litt trøtt :) ul på tirsdag.. kjenner jeg er spent! Skal ikke starte med fyremadel før dag 8 og det er 3 dager senere enn Porsgrunn har gjort. Artig å se om det blir noen forandringer i resultater:)
 
Last edited:
Hvordan går det med dere her? :) er på sprøytedag 5 å merker absolutt ingenting annet enn at jeg er litt trøtt :) ul på tirsdag.. kjenner jeg er spent! Skal ikke starte med fyremadel før dag og det er 3 dager senere enn Porsgrunn har gjort. Artig å se om det blir noen forandringer i resultater:)
Så bra du ikke kjenner noe annet enn å være litt trøtt!
Jeg hadde innsett av 5 dagers embryo i dag, så nå er det bare å vente..
 
Hvordan går det med dere her? :) er på sprøytedag 5 å merker absolutt ingenting annet enn at jeg er litt trøtt :) ul på tirsdag.. kjenner jeg er spent! Skal ikke starte med fyremadel før dag 8 og det er 3 dager senere enn Porsgrunn har gjort. Artig å se om det blir noen forandringer i resultater:)
Jeg har også alltid startet med fyremadel sent, dag 9 og 10 for å ikke hemme veksten på eggene. Har nå fått 1 blasto på begge forsøkene (og det er bra for meg) Her skal jeg på første kontroll fredag, har fryseforsøk i naturlig syklus :)
 
Back
Topp