Januar 2022

Vi fikk vel beskjed om 3 stykker i klassen til Lille U nå i helgen.
Vi får se hvordan dette går.

Er litt delt i tanken på det.
På den ene siden har jeg ikke lyst på syke barn, på den andre siden så er ikke omikron så ille så det kunne ha vært greit om de ble ferdig med det for en liten stund nå før det kommer en ny mutasjon...
Omikron kan være ganske ille det også, så jeg hadde ikke ønsket det hverfall.

Tenk at det er siste januar allerede.

Jeg vet folk sier januar har sånn 568 saget eller noe sånn, men jeg synes den har gått rasende fort. Allerede 1/12 av 2022 unnagjort! Om 11 mnd er det nyttår igjen.

Erfaring tilsier at februar går enda fortere. Den er jo beviselig kortere. Jeg jobber fortsatt overtid, mannen like så. Huset der ut deretter og vi skal ha bursdagsselskap for 11 åringen.

Mars er fin, det begynner å bli vår. Lys.
April går i en fei, det er jo påskeferie inni der.
Mai har sine fridager og får alltid fort.

Juni er litt lang. Nedtelling til sommerferien. Men ikke lang nok til alle avslutninger som skal presses inn på de 4 ukene (en i mai og 3 i juni) før skolen slutter

Juli har jeg ferie så den er over på et blunk.

Og brått så er det høst allerede. Skolestart på ny skolen og snart er det jul igjen.
Januar gar gått fort!

Sengeliggende, dro hjem fra jobb i dag og formen blir bare verre og verre, negative tester til nå ..

Ja eg vil slite med å få folk tett på, særlig uten munnbind men det håpa eg kommer seg, eg har jo hatt ein runde med corona.

Hilse (håndhilse altså) på folk? Klemme en kollega? Juletrefest og holde hender med "fremmede"? Sitte tett i tett trangt rundt et bord? Fest med gauling og dansing? Konsert med mange tusen folk og pressing fremst så noen besvimer? (akkurat den delen med at noen besvimer er jo greit å unngå)

Ja, altså, mange gjør nok det, men mange av oss vil ha litt andre grenser for hva vi synes er ok. Og hvor raus er vi med hverandre? Hvordan blir ordskiftet da? Om en ikke vil på sommerfest med tanke på smitte før sommerferien mens andre mener det må vi tørre for det er lov? Om en ikke vil håndhilse, hvordan reagerer vi da?

Jeg håper vi klarer 22 dager til uten smitte. (da har mellomste bursdag)

For, jeg har ikke tid på jobb til å bli sjuk helt enda. Ikke før jeg har levert regnskapet til revisor. Og det er sånn rundt den tiden. Noen og 20. Februar. Muligens akkurat 22. Faktisk . (da bør det bli 21, jeg pleier ha fri på bursdagen hennes eller dagen før for å rydde å vaske huset og bake kake. Men vi får se hvordan det blir i år når det kræsjer sånn)

Men når vi er ferdig med den. Da har jeg forsåvidt litt bedre tid. Ikke at jeg ønsker meg korona. Men antar vi får den.

Egentlig meget mulig allerede denne uka. Minste sin lærer har det. De som testet seg i går testet negativt, utenom en som "ikke fikk svar på sin" sa minstemor. De skal testes igjen i morgen tidlig. Alle var på skolen i dag. Har en av dem fått det så antar jeg det sprer seg fort.

Hilse (håndhilse altså) på folk? Klemme en kollega? Juletrefest og holde hender med "fremmede"? Sitte tett i tett trangt rundt et bord? Fest med gauling og dansing? Konsert med mange tusen folk og pressing fremst så noen besvimer? (akkurat den delen med at noen besvimer er jo greit å unngå)

Ja, altså, mange gjør nok det, men mange av oss vil ha litt andre grenser for hva vi synes er ok. Og hvor raus er vi med hverandre? Hvordan blir ordskiftet da? Om en ikke vil på sommerfest med tanke på smitte før sommerferien mens andre mener det må vi tørre for det er lov? Om en ikke vil håndhilse, hvordan reagerer vi da?

Utrulig gode spørsmål. Det høres ut som litt av det eg vil holde igjen på:)

Det er når man blir sittende på motorveien i lange kø og du kommer ingen vei og det har skjedd en bilulykke man har tid at tenke og tenke. Tårene rant og jeg fikk tid at gråte ut litt:(
Kom meg aldri til tannlege timen men det ordne de så jeg slapp betale. Men like vel tankene går rund og rund.

Back
Topp