Januar 2021

Tidlig, men da har du full kontroll, kroppen kan jo til tider plutselig gi en tidlig eggløsning. Satse på alt ser fint ut på fredag:Heartred

Er det mandag og tirsdag du helst ikke skal få positiv pga helg?

Jepp. Satser på å ha full kontroll nå:nailbiting: Mm, kan ikke få positiv da:wideyed: Så enten søndag eller onsdag håper vi på!

Høres fornuftig ut:) Man får jo ikke gjort noe fra eller til uansett! Får bare håpe så godt man kan :Heartred

Siden jeg tar HCG-støtte så kan jeg jo ikke teste hjemme. Blir evt blodprøve 29/1.. Det kan være, dersom jeg går noen dager over forventet mens, om 10-12 dager, at jeg kanskje prøver meg på en CB ukeindikator. Viser den 2-3 er det høyere HCG enn det sprøytene kan gi.. men får se. Litt deilig jeg ikke har mulighet til å teste tidlig faktisk, har liksom ikke noe valg :hilarious:

Åh, det høres NESTEN litt digg ut :eek: Men man kan vel sikkert bli litt skrullete av å ikke vite også :hilarious:

Jepp. Satser på å ha full kontroll nå:nailbiting: Mm, kan ikke få positiv da:wideyed: Så enten søndag eller onsdag håper vi på!

Hmm, de regner forskjellig på meg og på deg.:wideyed:

Jeg har jo 3-dagers da, og vet du har blasto. Men til meg sa de at jeg ikke må få positiv el-test tirsdag eller onsdag.. positiv test tirsdag = El på onsdag (dag 0) Da blir dag 3 på lørdag. Så skulle jo trodd at du ikke må få positiv test søndag eller mandag..? Eller regner de ulikt?:hilarious: Blir helt forvirra jeg! :hilarious:

Fikk Ovitrelle forrige gang så det ikke skulle krasje med helg da, så det ordnet seg uansett!:joyful: Gleder meg til vi blir rugere!!!:woot::Heartred

Hmm, de regner forskjellig på meg og på deg.:wideyed:

Jeg har jo 3-dagers da, og vet du har blasto. Men til meg sa de at jeg ikke må få positiv el-test tirsdag eller onsdag.. positiv test tirsdag = El på onsdag (dag 0) Da blir dag 3 på lørdag. Så skulle jo trodd at du ikke må få positiv test søndag eller mandag..? Eller regner de ulikt?:hilarious: Blir helt forvirra jeg! :hilarious:

Fikk Ovitrelle forrige gang så det ikke skulle krasje med helg da, så det ordnet seg uansett!:joyful: Gleder meg til vi blir rugere!!!:woot::Heartred

Ja, de regner ulikt:wideyed: St Olavs regner positiv el-test som el, og fem dager derfra. Har lest at det kan være fordi egget kan vente på slimhinnen, men slimhinnen kan ikke vente på egget eller noe sånt. Men det jeg har funnet av forskning og praksis i USA er at de setter inn blasto 6 dager etter peak:confused005 Men fant også forskning som sier at 24t pluss minus er innafor tidsvinduet. Så... ja:hilarious: Kan bli forvirret av mindre. St Olavs gir visst ikke Ovitrelle med mindre det krasjer flere ganger. Seneste forskningen jeg har lest indikerer at det ikke medfører noen mindre sannsynlighet for graviditet med Ovitrelle. Så synes det er litt synd de er så rigide:wideyed: Gleder meg veldig og håper vi blir rugere sammen nå! Vi vil jo ha testdag omtrent samtidig:woot:

Var på ultralyd i dag, og alt så bra ut :D skal ha innsett på tirsdag :woot:

noen av dere som har brukt babyklister i forbindelse med fryseforsøk??

Hurra!
Jeg har babyklister liggende.. usikker på om jeg skal bruke det eller ikke :P har innsett av frys i morgen.

Ja, de regner ulikt:wideyed: St Olavs regner positiv el-test som el, og fem dager derfra. Har lest at det kan være fordi egget kan vente på slimhinnen, men slimhinnen kan ikke vente på egget eller noe sånt. Men det jeg har funnet av forskning og praksis i USA er at de setter inn blasto 6 dager etter peak:confused005 Men fant også forskning som sier at 24t pluss minus er innafor tidsvinduet. Så... ja:hilarious: Kan bli forvirret av mindre. St Olavs gir visst ikke Ovitrelle med mindre det krasjer flere ganger. Seneste forskningen jeg har lest indikerer at det ikke medfører noen mindre sannsynlighet for graviditet med Ovitrelle. Så synes det er litt synd de er så rigide:wideyed: Gleder meg veldig og håper vi blir rugere sammen nå! Vi vil jo ha testdag omtrent samtidig:woot:

Jøss!! Ja der sa du det - man kan bli forvirret av mindre.:hilarious: Men er det egentlig "krise" om man setter inn en dag for tidlig eller for sent tror du? :bookworm: Egget er jo allerede befruktet liksom, men skjønner jo at de vil sette det inn for å følge naturlig syklus. Spør deg jeg, føler du kan så mye!!:hilarious:

Dag 2 med blinkende smily på digital el test :)
Håper den slår ut i morgen eller lørdag, då blir det innsett mandag eller tirsdag :D

Jøss!! Ja der sa du det - man kan bli forvirret av mindre.:hilarious: Men er det egentlig "krise" om man setter inn en dag for tidlig eller for sent tror du? :bookworm: Egget er jo allerede befruktet liksom, men skjønner jo at de vil sette det inn for å følge naturlig syklus. Spør deg jeg, føler du kan så mye!!:hilarious:

Det jeg har lest på handler om "implantation window" - det lille perfekte tidsrommet hvor slimhinnen er klar for egget og egget er klar for å feste seg. Som jeg har forstått det så er det et 24-timers slingringsmonn når man setter tilbake blasto. Jeg har ikke lest så mye på 3-dagers siden det er blasto jeg forholder meg til. Det viktigste er bare at det ikke settes tilbake for seint, men det gjør det jo ikke i noen av tilfellene.

Noe av argumentasjonen brukt i 3-dagers- vs 5-dagers-diskusjonen handler jo om at man setter tilbake et befruktet embryo i livmoren før det ville ha rukket å komme gjennom egglederen dit ned selv. At det derfor er bedre å sette inn en 5-dagers, siden det er dagen den befruktede eggcellen normalt sett vil komme ned i livmoren. Men det er jo mange som blir gravide på 2- og 3-dagers uansett! Så det styrker jo teorien om at egget kan vente på slimhinnen, men slimhinnen kan ikke vente på egget. Hvis du henger med:p Jeg skal absolutt ikke påberope meg å være ekspert på noen som helst måte når det kommer til dette, nå gjenforteller jeg bare det jeg har tolket ut fra forskning jeg har funnet vha enkle google-søk. Så ingen må ta dette for god fisk altså:rolleyes:

Dag 2 med blinkende smily på digital el test :)
Håper den slår ut i morgen eller lørdag, då blir det innsett mandag eller tirsdag :D

Åå, spennende! :D

75FCAF1E-C47C-45B9-8CF9-CAAC091137C3.jpeg

Følte denne var passende i dag! Heia oss, heia oss:talk017

Godt det straks er helg, den pleier jo å gå så altfor fort uansett. Skal dere noe hyggelig? Plutselig er det mandag og du skal teste :woot:

Vi skal en tur i akebakken med ettåringen, det blir gøy :D Litt spent på hvordan han kommer til å reagere, for han er ei skikkelig pingle når det gjelder fart :p Ellers blir det også en del jobbing, så helga kommer nok til å gå fort nok! Helt sykt å tenke på at jeg skal teste allerede på mandag :eek:

Hvordan går det med deg? ❤

Vi skal en tur i akebakken med ettåringen, det blir gøy :D Litt spent på hvordan han kommer til å reagere, for han er ei skikkelig pingle når det gjelder fart :p Ellers blir det også en del jobbing, så helga kommer nok til å gå fort nok! Helt sykt å tenke på at jeg skal teste allerede på mandag :eek:

Hvordan går det med deg? ❤
Hehe, vi prøvde å ake rett utenfor huset i dag med ettåringer vår. Det ble bare skriking og "nei, nei, nei" :hilarious: skikkelig pingle her også, ville ikke prøve å sitte på akebrettet en gang :wacky: håper dere har mer suksess!

Takk, det går bra her. Dagene uten testing var faktisk skikkelig avslappende. Kjenner litt små stikk i livmoren innimellom, og ellers vært litt småkvalm og trøtt, men ganske sikker på at det bare er medisinene som tuller med kroppen :wtf: blir å ta en test enten i morgen kveld eller lørdag morgen, så får vi vel et endelig svar :)

Hehe, vi prøvde å ake rett utenfor huset i dag med ettåringer vår. Det ble bare skriking og "nei, nei, nei" :hilarious: skikkelig pingle her også, ville ikke prøve å sitte på akebrettet en gang :wacky: håper dere har mer suksess!

Takk, det går bra her. Dagene uten testing var faktisk skikkelig avslappende. Kjenner litt små stikk i livmoren innimellom, og ellers vært litt småkvalm og trøtt, men ganske sikker på at det bare er medisinene som tuller med kroppen :wtf: blir å ta en test enten i morgen kveld eller lørdag morgen, så får vi vel et endelig svar :)

Så godt du fikk deg en pause ❤ Det er jo forsåvidt lovende symptomer da :eek: Håper for deg ❤

Våknet med tett nese og sår hals i dag :banghead: Blir vel ENDA en koronatest på meg, for noe dritt! Jeg har bittelittegranne helseangst, så denne pandemien har vært rimelig strevsom :sorry: Og nå er jeg stressa for at en forkjølelse skal ødelegge for en potensiell graviditet... Vet det er en teit tankegang, men så ER jeg teit også da :hilarious:

Forøvrig 6 dpo og ingen menssmerter so far :D Trenger jo ikke å bety noe kanskje, men jeg tar det som et godt tegn :)

Back
Topp