Jakten på trekløveret ☘️

Vet ikke helt hva jeg skal tro/føle nå :sad010
Var på sykehuset for oppfølging i forhold til at jeg har mistet så mange ganger nå på rad.
Det ble tatt UL og selv om det er tidlig (4+1) virket det som de forventet å finne noe spor av graviditeten.
De så også på slimhinnene og sa at det så ut som om menstrasjon kunne komme i løpet av noen dager.
De kunne verken utelukke eller bekrefte hverken svangerskap utenfor livmor eller starten på et normalt svangerskap.

Det blir tatt hCG prøve i dag og torsdag neste uke (såfremst jeg ikke starter å blø før den tid).
Hva som blir meste steg er litt avhengig av hva resultatet av hCG prøven i dag blir. Legen sa det kunne hende hun fikk resultatet allerede i dag og hun ville da ringe meg opp så snart de hadde snakket sammen om «saken» min.

Basert på det hun så på slimhinnene mine, frykter jeg nok en kjemisk (eller enda verre - graviditet utenfor livmor).
De sa at dersom jeg blir akutt dårlig med kvalme og/eller smerter må jeg ta kontakt med legevakt.

Vil jo ikke gi opp håpet helt enda, men må vel bare forberede meg på å miste nok en gang :sad010

4+2:

Vet du hva …?
Greit at jeg ikke er helsepersonell, men enn så lenge kan jeg ikke finne noe som tilsier at jeg har en exu på gang.
Testene mine fortsetter å øke og jeg har ingen smerter.
10 dpo:
IMG_1623.jpeg

12 dpo:
IMG_1628.jpeg

14 dpo:
IMG_1635.jpeg

16 dpo (i dag):
IMG_1640.jpeg

Selvfølgelig er det enda veldig tidlig så mye kan skje, men enn så lenge virker det hvertfall lovende :binkybaby

Last edited:
4+3:

Egentlig ikke så veldig mye nytt å fortelle. Har lagt merke til at humørsvingningende har kommet. Kan gå fra 0 til hundre ganske fort og blir kjempefort veldig irritabel.

Grugleder meg til i morgen :nailbiting:
Forventer å få telefon fra legen jeg møtte på sykehuset på fredag. Hun skulle finge meg når hun hadde fått resultatet fra hcg prøven og fått diskutert litt med kolleger hva veien videre ble på bakgrunn av resultatet.
Hva hvis jeg har lave verdier?
Da jeg var der på fredag mener jeg også hun sa at vi muligens skulle ta ny UL og hcg prøve etter ca. 1 uke (var vel snakk om torsdagen).
Jeg vil da være 5+0.
Håper i såfall de finner noe (plommesekk e.l.)… selv om det fortsatt er veldig tidlig.
For selv om det i utgangspunktet ikke er noe som tilsier at jeg har exu, blir jeg jo nervøs for at ikke alt er som det skal med lille.
Hadde de ikke nevt det med svangerskap utenfor livmor ville det aldri slått meg at det kunne være noe jeg hadde. Har jo absolutt ingen symptomer på det.
Må vel bare smøre meg med tålmodighet, men dette er jo nærmest tortur :arghh:
Vil jo bare at alt skal være bra med lille :binkybaby

4+4:

Da var dagen her hvor jeg endelig skulle få svar på hcg prøven tatt på fredag (4+1)… men de ringte selvfølgelig aldri :shifty:
Skjønner at de kan ha mye å gjøre, men syns faktisk det er dårlig gjort å bare la meg «henge» sånn uvitende i løse lufta… spesielt med tanke på at legen som undersøkte meg sa det kun tok 2 timer å få svar på prøven.
Ringte de faktisk til slutt kl. 14:45 da jeg ikke hadde hørt noe og etterlyste svar. Hun jeg snakket med skulle gi beskjed til legen, men skjønte allerede da at jeg neppe kom til å høre noe i løpet av dagen.
Får satse på at jeg hører fra de i morgen.
Hører jeg ikke noe før, kommer jeg til å ringe på nytt etter lunsj.

I dag var det tid for ny test :)
12 dpo:
IMG_1629.jpeg

14 dpo:
IMG_1635.jpeg

16 dpo:
IMG_1641.jpeg

18 dpo (i dag):
IMG_1651.jpeg

Blitt litt sterkere siden forrige gang, men ikke like markant stigning lengre.
Og det er vel egentlig ikke så rart for kan ikke bli så mye sterkere nå.
Da må i allefall kontrollstreken heller bli mye lysere så differansen blir større… men ser ut som dagens test var en såkalt dye stealer :cool05
I natt drømte jeg at vi fikk ei lita jenta :dummy1:
Sliter skikkelig med nattesøvnen og er våken minst 1,5 time en gang i løpet av natta + ytterligere X antall oppvåkninger :dead:
Selv om jeg er kveldstrøtt sliter jeg med å sove.
Lite og dårlig søvn har også satt spor på blodsukkeret for det er vanskeligere å holde stabilt.
Har også veldig dårlig matlyst.
Er liksom ikke kvalm, men er liksom ingenting som frister.
Selv om jeg selvfølgelig ikke liker å være kvalm, håper jeg den kommer etterhvert.
Mangelen på den i mai/juni var første tegnet på at noe ikke var som det skulle.
Måtte gå tilbake til termingruppa for minsteknerta og lese inne på symptomtråden. Der stod det at kvalmen kom da jeg var rundt 6+0… så satser vel egentlig på at jden dukker opp rundt den tid nå også. Vil hvertfall gi meg en «trygghetsfølselse» om/når ddn melder sin adkomst.

4+4:

Da var dagen her hvor jeg endelig skulle få svar på hcg prøven tatt på fredag (4+1)… men de ringte selvfølgelig aldri :shifty:
Skjønner at de kan ha mye å gjøre, men syns faktisk det er dårlig gjort å bare la meg «henge» sånn uvitende i løse lufta… spesielt med tanke på at legen som undersøkte meg sa det kun tok 2 timer å få svar på prøven.
Ringte de faktisk til slutt kl. 14:45 da jeg ikke hadde hørt noe og etterlyste svar. Hun jeg snakket med skulle gi beskjed til legen, men skjønte allerede da at jeg neppe kom til å høre noe i løpet av dagen.
Får satse på at jeg hører fra de i morgen.
Hører jeg ikke noe før, kommer jeg til å ringe på nytt etter lunsj.

I dag var det tid for ny test :)
12 dpo:
Vis vedlegget 448014
14 dpo:
Vis vedlegget 448015
16 dpo:
Vis vedlegget 448016
18 dpo (i dag):
Vis vedlegget 448017

Blitt litt sterkere siden forrige gang, men ikke like markant stigning lengre.
Og det er vel egentlig ikke så rart for kan ikke bli så mye sterkere nå.
Da må i allefall kontrollstreken heller bli mye lysere så differansen blir større… men ser ut som dagens test var en skalt dye stealer :cool05
I natt drømte jeg at vi fikk ei lita jenta :dummy1:
Sliter skikkelig med nattesøvnen og er våken minst 1,5 time en gang i løpet av natta + ytterligere X antall oppvåkninger :dead:
Selv om jeg er kveldstrøtt sliter jeg med å sove.
Lite og dårlig søvn har også satt spor på blodsukkeret for det er vanskeligere å holde stabilt.
Har også veldig dårlig matlyst.
Er liksom ikke kvalm, men er liksom ingenting som frister.
Selv om jeg selvfølgelig ikke liker å være kvalm, håper jeg den kommer etterhvert.
Mangelen på den i mai/juni var første tegnet på at noe ikke var som det skulle.
Måtte gå tilbake til termingruppa for minsteknerta og lese inne på symptomtråden. Der stod det at kvalmen kom da jeg var rundt 6+0… så satser vel egentlig på at jden dukker opp rundt den tid nå også. Vil hvertfall gi meg en «trygghetsfølselse» om/når ddn melder sin adkomst.
Ser jo ut som du har helt perfekt stigning! Hadde vært veldig rart hvis hcg-testen skulle vist noe annet, for her er det ikke tvil :Heartred

4+5:

Ikke så mye nytt å fortelle, dessverre. Venter fortsatt på telefon fra sykehuset :rolleyes: Blir gal av å gå og vente så lenge på den telefonen. Skjønner jo at jeg per nå er gravid og det virker jo lovende med tanke på økning av styrke på testene… men jeg vil vite hva planen blir videre.
Selv om jeg ikke har noen tegn på exu, gjør det faktum at de tok det opp og snakket om at det så ut som menstrasjonen snart var på vei meg veldig usikker.
Med så mange mist bak meg kjenner jeg også at jeg svinger veldig fra å ha store håp om at dette må være vår lille terminspire, til å bare vente på dårlige nyheter.
Det er utrolig slitsomt.
Sliter skikkelig med nattesøvn også. Ligger våken minst 1,5 - 2 timer hver natt etter å ha vært på do og ikke få sove igjen.
Vil tro at lite og dårlig søvn over noen uker nå også bidrar til svingninger i humøret og dermed også om jeg føler meg optimistisk eller ikke.
Akkurat i dag kjenner jeg det er en litt tung dag.
Sliter skikkelig med konsentrasjonen på jobb. Har fått gjort noe, men føler jeg for det meste sitter og stirrer ut i tomme lufta.
Klarer liksom ikke samle tankene og konsentrere meg om det som er forran meg. Tankene er nemlig helt andre steder :binkybaby

Last edited:
4+6:

I dag ble jeg endelig oppringt av sykehuset :excited001
HCG prøven tatt 4+1 var på rett under 300. Skal ta ny prøve i morgen og ble fortalt at jeg trolig vil få resultatet dagen etter (ffredag) så lenge jeg ikke tar prøven veldig sent på dagen. Satser på å dra rett til sykehuset for å ta prøve før jeg drar på jobb i morgen. Da burde sjansene være gode for å få resultatet på fredag.

Ellers var det testedag igjen i dag :pompus:
16 dpo:
IMG_1644.jpeg

18 dpo:
IMG_1651.jpeg

20 dpo (i dag):
IMG_1654.jpeg

Fornøyd med stigninga :angelic:

I natt slet jeg skikkelig med søvnen. Var så trøtt i går at jeg gikk og la meg før kl. 20.
Likevel tok det tid før jeg klarte å sovne. Etter ca. 3,5 timers søvn våknet jeg 01:45. Måtte ikke engang på do, men bare våknet sånn plutselig og ikke snakk om at jeg fikk sove igjen. Lå våken til rundt kl. 04:30. Kl. 05:15 begynte 3-åringen å rope på meg. Hån våkner ikke og så lenge man bare går inn, snakker rolig til han og brer dyna over han, sover han videre… men da var det bare 30 min til vekkerklokka mi skulle begynne å ringe. Utrolig nok sovnet jeg igjen, men da den ringte hadde jeg ikke sjangs på å komme meg opp. Jeg var helt utslitt og bare tanken på å skulle gå på jobb og sitte hele dagen og stirre tomt på skjermen uten å få gjort noe førte til at jeg faktisk ble hjemme. Sendte melding til legen for å spørre om sykemelding for i dag og 50 % for de neste to dagene (torsdag+fredag). Mangelen på søvn har virkelig begynt å påvirke blodsukkeret og det er blitt vanskeligere å holde kontroll på det.

Videre kjenner jeg at kvalmen kjennes «nærmere». Jeg blif oftere uggen og kvalm (selv om kvalmdn vanligvis ikke varer så veldig lenge.
I går spiste jeg et pizzastykke til middag og ble relativt uvel av det etterpå.
En annen ting er at matlysten er så og si forsvunnet.
I løpet av hele dagen i går spiste jeg noen nøtter, et stort rundstykke og pizzastykket. I dag har jeg spist alt for mye sjokolade (ca. 120 g) og 1 amerikansk pannekake. Mat frister bare ikke selv om jeg ikke nødvendigvis er kvalm.
Jeg er også mye mer kveldstrøtt.
I dag skulle jeg gjerne krøpet til sengs før kl. 18, men det gikk ikke med to små og en del ting som måtte gjøres. Jeg kjenner jeg fremdeles er trøtt, men virker som at ettersom jeg ikke sovnet før kl. 19 så «kviknet» kroppen litt til selv om jeg går rundt og nesten konstant gjesper :sleep011
Krysser fingrene for at jeg klarer å sove hvertfall litt mer i natt.

5+1:

Testedag :pompus:
Selv om det ikke er så hensiktsmessig å fortsette å teste nå, klarer jeg ikke la være :shy:
18 dpo:
IMG_1651.jpeg

20 dpo:
IMG_1654.jpeg

22 dpo (i dag):
IMG_1656.jpeg

Testrekka (glemte å registrere første test tatt 03.11.2024):
IMG_1657.jpeg

Fin sterk strek i dag også :)
Og jeg fikk nå nettopp resultatet fra hcg prøvene mine:
4+1: 262
5+0: 4 156

Er selvfølgelig fortsatt veldig tidlig og mye kan skje, men økninga er i allefall god :dance011

I dag møtte jeg pappa til lunsj.
Var spent på om jeg kom til å gjøre noe som kunne røpe meg, men tror ikke han har det spor av mistanke.
Kan bli verre å skjule når mamma kommer på besøk på mandag. Er planleggingsdag i barnehagen mandag og tirsdag så jeg har fri fra jobb.

Fikk også 50 % sykemelding fra legen. Han mente likevel at jeg skulle ha 50 % ut neste uke (hadde bare spurt om gradert sykemelding for i går og i dag).
Det var egentlig en stor lettelse.
Skjønner jo nå at jeg har ingenting å gjøre på jobb hvis jeg bare sitter der og stirrer ut i tomme lufta. Oppnår jo ingenting av å være på jobb når jeg er så sliten (bortsett fra å slite meg enda mer ut).
Må kanskje ta kontakt med sykehuset neste uke for oppfølging i svangerskap med tanke på diabetesen. Og så må jeg kanskje bestille meg time hos legen.
Hadde egentlig vært greit å få bekreftet liv først, for av erfaring vet jeg at det er skikkelig tungt å ringe rundt for å avlyse alle timene hos de forskjellige hvis/når man mister.
Håper så inderlig jeg slipper å måtte gjøre det denne gangen :smiley-angelic001

Nå klarer jeg hvertfall å nyte helga (selv om selvfølgelig bekymringene ikke forsvinner helt til tross for gode resultat fra hcg prøver). Ikke utenkelig at den siste digitale testen ryker i løpet av kvelden :angelic:

God helg!

Oppdatering:
IMG_1658.jpeg

Last edited:
5+3:

I dag er ingen god dag. De fleste symptomene er forsvunnet og jeg er livredd for ny MA (eller SA) :sad010
Den «tunge» følelsen nede i magen er nesten ikke merkbar og jeg har bedre appetitt… noe som var første tegn på at noe ikke stemte da jeg mistet i juni.
Er jo også alt for tidlig for UL for å få bekreftet enten det ene eller andre.
Må nok vente minst 2 uker til før vi burde være garantert å høre hjertelyd hvis det har gått bra.
Dette er bare ren skjær tortur :arghh:

I tillegg har 3-åringen blitt syk med feber, stakkars.
Får så vondt av han.

Er bare skikkelig trist og lei meg og livredd for å miste nok en gang.

Hvordan går det med deg? :Heartred
Takk som spør :love017
Det går egentlig ganske greit nå.
Vært litt heftig med en syk 3-åring med feber 4. dag på rad. Nå har også 1-åring fått øyebetennelse så går slag i slag her.

Flere av symptomene har kommet tilbake igjen… tok seg visst bare en liten mini ferie i noen dager ;)
Går egentlig veldig opp og ned for tiden. Er optimistisk i noen dager før jeg så er sikker på at det ikke går veien.
Skikkelig slitsomt psykisk, men er vel en forsvarsmekanisme.
«Redd» for å tro det skal gå veien for så å potensielt få ny knusende beskjed på UL.
Ikke bestilt noe provat UL enda… prøver å få overtalt mannen til at vi burde bestille snart siden vi sannsynligvis må ta det en ettermiddag/helg. Han har vært mye borte fra jobben i det siste så ikke sikker på om han vil føle seg komfortabel med å dra «legetime kortet» på jobb hvis vi tar en time i arbeidstiden. Hadde selvfølgelig vært en fordel å kunne dra uten ungene med så jeg slipper å måtte holde maska ovenfor dem dersom vi ikke får bekreftet liv igjen :sad010

Må vel bare prøve å holde opp håpet på at det skal gå veien denne gangen, men ikke så lett bestandig :shy:

Last edited:
5+6:

Da var endelig privat UL bestilt :excited001
Er 24 laaaaaaaaaange dager til (14. desember), men måtte ta det etter lønning.
Fordelen med å ta det litt senere er jo at vi får se litt mer da.
Håper så inderlig vi får se/høre hjertet slå :Heartred

Ellers er formen sånn rimelig grei.
Fortsatt dårlig matlyst… noe som vises på vekta. Gått ned litt over 2 kg allerede.
Kvalmen har ikke slått til for fullt (enda), men kjenner meg oftere uggen.

Har hatt skikkelig lyst på kinesisk mat den siste 1,5-ish uken… får helt vann i munnen av å tenke på kylling i sursøt saus :excited001 Og det kan ikke være sånn du lager hjemme med saus fra Uncle Bens, for den smaker helt annerledes enn det du får servert på restaurant.

Ellers er det ikke så mye nytt å dele.
Tror luktesansen min har blitt noe forsterket. Andre symptomer inkl. bl.a.:
- fryser nesten konstant
- mer uren hud
- tung følelse i livmorområdet (som om det er ei lita bowlingkule der)
- blir fortere tungpustet
- blir fortere irritabel/mister tålmodigheten
- sliter med nattesøvn
- drømmer ofte
- vondt i nedre del av korsryggen
- tar litt lettere til tårene
- går nesten konstant og gjesper held dagen

Har flere symptomer, men det er nå de jeg kommer på i skrivende stund.
Måtte de neste 24 dagene gå fort :shy:

Back
Topp