Jakten på trekløveret ☘️

PP6, cd 24 (9 dpo):

Vet ærlig talt ikke hva jeg skal tro :confused013
Jeg har hatt noen mulige symptomer på graviditet i noen dager nå, men de kan selvfølgelig også ha andre naturlige forklaringer.
Håper så inderlig at det klaffet, men er også redd :scared001
Redd for at jeg bare innbiller meg ting, redd for ny kjemisk, redd for ny MA, osv. må si at det for tiden er ganske slitsomt å «være inne i hodet mitt» da jeg veksler mellom håp og tro om at det er mulig at det kan gå bra (gitt at jeg faktisk er hravid), til at jeg er veldig pessimistisk og forbereder meg på nok et mist :sad010
Tok test i dag og jeg mener jeg kan skimte noe ultrasvakt gitt at jeg holder testen i en viss vinkel, men er umulig å si om det er starten på noe eller om det bare er skyggestrek.
Er ululig å se noe på bilde, men her er nå bildet av kveldens test:
IMG_1466.jpeg

IMG_1465.jpeg

Tok test i ettermiddag også og mente jeg kunne se en potensiell ultrasvak antydning til noe, men var veldig usikker på om det bare var ønsketenkning eller noe mer:
Her er dagens ettermiddagstest:
IMG_1462.jpeg

Da dette er Makesure tester som tilhører en batch som skal være kjent for å ha dårlig fargestoff i seg, tenker jeg å se om jeg får kjøpt ny med annet batchnummer i løpet av morgendagen.
Veldig spent, men prøver å ikke «gire meg selv opp» (men ikke så lett å la være å få håp).
Må vel bare vente og se hva morgendagen bringer :smiley-angelic001:binkybaby

PP7, cd 15:

Det ble altså ingen klaff forrige pp :(
Det har vært skikkelig mye nå i det siste så jeg har ikke fått oppdatert dagboka mi tidligere. Hadde planer om å ikke teste etter EL denne runden, men klarte ikke motså fristelsen :shy: Har ikke fått positiv test og nå er jeg fri for tester. EL er nok rett rundt hjørnet for nå i kveld hadde jeg skikkelig mye utflod som var sånn skikkelig eggehvit aktig.
Dessverre har vi ikke fått lagt inn så mye aksjer som jeg håpet på de siste 2-3 dagene da det har vært en del sykdom i hus, men vi fikk oss hvertfall en runde nå i kveld. Siden klokka akkurat er bikket over midnatt sier jeg at kveldens aksjelegging ble på cd14.

Nå er leiligheta vår lagt ut for salg og i morgen er det visning. Håper så inderlig vi mottar bud i etterkant av dette, men regner vel egentlig det kommer til å ta tid. I morgen skal vi også på visning på et hus som jeg er veldig intressert i. Det har hele 5 soverom så der vil alle barna få hvert sitt soverom i tillegg til at vi kan ha et gjesterom. Soverommene er ikke kjempestore, men helt grei størrelse. Ett minus er at badet er ganske lite og har fått vurdering på TG3, så det må nok gjøres noe med. Vurderinga er (heldigvis) kun basert på at det er gammelt og ikke er snakk om noe lekkasje/feil med rør e.l.

Jeg har begynt å kjenne mer og mer på «frykten» for at vårt ønske om barn nr. 3 ikke blir oppfylt :sad010 Samtidig føler jeg meg «egoistisk» som føler på dette når vi har vært så heldig å få to flotte og friske barn. I det siste når det har vært mye både på jobb og hjemmefronten har jeg innimellom tenkt på om jeg/vi ville klart hverdagen hvis vi hadde tre barn. Noen dager har jeg vært så sliten at jeg innimellom har brutt litt sammen. Men hele prossessen med salg tar nok veldig mye av meg og usnsett hvordan jeg snur og vender på alt så står ønsket om nr. 3 fast. Ja, vi kommer til å bli sliten og ja, det er ting vi må komme til å måtte ofre, men tenk på alt det vi vil få igjen for det :love017 Jeg vet også at jeg vil komme til å angre på om vi ikke fortsatte å forsøke. Håper så inderlig st vår lille terminspire gir seg til kjenne snart :binkybaby

PP7, cd 20 (5 dpo):

Føler på en måte at tiden snegler seg avgårde samtidig som jeg ikke skjønner helt hvor dagene blir av.
Er utrolig trøtt og sliten for tiden, men trenger ikke bety noe (selv om man selvfølgelig håper). Lener vel mest mot at det skyldes småbarnslivet, stress på jobb og for lite og dårlig søvn. Prøver å la være å analysere potensielle symptomer, men ikke alltid like lett.
Om jeg er hravid kunne jeg potensielt fått positiv g-test på mandag/tirsdag (7/8 dpo), men må prøve å holde til minst torsdag, 10 dpo. Blir så skuffet over negativ test og da er det jo ende lenge til TR dukker opp og man bare blir gående rundt og vente. Ideelt sett skulle jeg egentlig bare ventet til forventet ankomst for TR (08.10.2024) før jeg eventuelt testet, men jeg kjenner meg selv såpass godt at jeg vet det er lite sannsynlig at jeg klarer å vente såpass lenge :shy:

Meldte meg inn i IKM gruppe 41. Savner å liksom «høre til» et sted og kunne prate med andre som går gjennom det samme under prøvinga.

PP7, cd 21 (6 dpo):

I dag har jeg hatt en del svake murringer i magen. Til tross for at jeg gjør mitt beste for å ikke få høye forventninger, klarer jeg liksom ikke helt å la være. I går var murringene relativt sterke og selv om de har fortsatt i dag, syns jeg de har avtatt en del. Følgelig har håper om en liten spire denne pp’en gått ned.

Tanken på at vi kanskje ikke får en liten hjerteknuser til gjør meg trist. Samtidig føler jeg at jeg burde fokusere mer på de to nydelige barna vi har fått ig heller ta det som en bonus dersom vi skulle være så heldige å få nr. 3. Jeg vil nesten si jeg føler på et slags «savn» etter en siste liten en.
Kjenner at i kveld er jeg litt ekstra deppa… til tross for at jeg i går var ganske håpefull for denne pp’en, har troa på denne runden tatt en helomvending og jeg er nå ganske sikker på at vi ikke lyktes :sad010
Denne prøvingen er ikke til å spøke med, altså! Det er skikkelig beintøft til tider.

PP7, cd 22 (7 dpo):

I dag har murringene så og si forsvunnet. Kjenner at håper om en liten juni spire svekkes for hver dag som går :(
Jeg er fortsatt mer tissetrengt enn normalt (tror jeg glemte å nevne det tidligere), men er ikke like ille som for 3-4 dager siden.
Normalt sett trenger jeg kun gå 3-4 ganger for å tisse i løpet av ett døgn. Da jeg var mye mer tørst og følgelig drakk mer veske endte jeg på det meste med å gå på do for å tisse ca. 20 ganger i løpet av 24 t. Noe er selvfølgelig pga. økt veskeinntak, men føler liksom ikke at det kun kan være derfor, for ja, jeg drakk mer, men langt fra så mye mer… blir liksom ikke klok på disse mulige symptomene :pompus:
Prøver å la være å analysere alt, men vanskelig å la være.

I dag måtte jeg dra og levere ny helseattest for fornying av førerkort.
På veien gikk jeg forbi den kommunale jordmortjenesten.
Kjente at tårene presset på da for der skulle jeg ha vært allerede på flere kontroller hadde lille januar 2025 spiren vår klart seg :sad010
I morgen skulle jeg vært 25 uker på vei og jeg skulle hatt tydelig babymage… men slik ble det ikke.
Føler på et stort savn etter lille som aldri ble til… og selv om sorgen aldri vil forsvinne helt, ville en ny terminspire hjulpet utrolig langt på vei :binkybaby

PP7, cd 23 (8 dpo):

Okei, er nesten skummelt å skrive dette, men begynte i dag å skrive en liste over symptomer jeg har som kan indikere at jeg er gravid. Når jeg ser på listen er den faktisk blitt relativ lang også.
Here goes:
  • Små uggen
  • Vondt i nedre del av korsryggen
  • Tørst
  • Tisser ofte
  • Forsterket luktesans ?
  • Vanskelig for å konsentrere seg (jobb)
  • Føles ubehagelig å gå med bukse e.l. som ligger over magen
  • Mensenaktige kramper av varierende styrke
  • Nedsatt matlyst
  • Blir lett kvalm av noen lukter jeg vanligvis ikke reagerer på (f.eks. salami og eventyrkjeks)
  • Fryser lettere/mer enn normalt?
  • Hodepine
Jeg er redd for å gi meg selv falske forhåpninger, men samtidig er det såpass mange indikasjoner på graviditet at jeg syns det er virkelig merkelig hvis jeg ikke er det. Når det gjelder mrringene er det ganske vanlig for meg å ha lette murringer rundt denne tiden hvis kroppen forbereder seg på TR (denne runden er den forventet 08.10.2024). Likevel har disse murringene vært betraktelig kraftigere enn de bruker. I tillegg var jeg litt sånn små uggen i mårrest. Plutselig i 12:30 tiddn tok det seg kraftig opp og jeg ble skikkelig lvalm :hungover: Ble såpass ille at jeg trodde sjangsen for at jeg skulle kaste opp var høyere enn at jeg ikke kom til å gjøre det. Endte til slutt med at jeg dro hjem fra jobb for følte meg såpass dårlig. På bussen hjem var det skikkelig ubehagelig hvis vi kjørte over ujevnheter (hull, opp på fortau f.eks., e.l.) på veien.
Stoppet en snartur innom apoteket og fikk kjøpt en 2 pk med ultratidlig digital test. Den var selvfølgelig negativ :( Og selv om jeg vet 8 dpo er veldig tidlig, ble jeg likevel kjempe skuffet.
Testet også på relativt konsentrert urin.
Tok strimmeltest tidligere, men denne ble tatt på mer utvannet urin:
IMG_1523.jpeg

Mulig jeg kan skimte noe ultrasvakt på Babyplan testen (rosa), men helt umulig å si om det er ønsketenkning, skyggestrek eller starten på noe.
Må vel bare prøve å smøre meg med noe av den tålmodigheten som jeg ikke har et snev av :hungry:
Makesure testen er fra den dårlige batchen (som ender på 2032). Får kun tak i den batchen her i byen foreløpig. Har bare 1 Babyplan test igjen. Var noe som fulgte med da jeg bestilte EL tester på nett for ei stund siden.
Lurer på om jeg skal prøve å gjømme den siste til torsdag… da er det hvertfall betydeligere større sjangse for at den slår ut hvis jeg faktisk er gravid.
Kunne vi ikke bare spolt fremover 3-4 dager da?
Blir jo gal av denne uvissheten!

Last edited:
PP7, cd 25 (10 dpo):

Noen dager siden jeg skrev her inne nå. Tok kontakt med lege på onsdag da jeg var så kvalm på jobb at jeg trodde jeg kom til å kaste opp og med ganske heftige kramper i magen. Legen sa hodepinen kunne komme av graviditet eller at jeg har blitt smittet av en av disse virusene som herjer for tiden … eller vorona. Fikk 100 % sykemelding for tirsdag - torsdag og beskjed om å ta kontakt igjen hvis det var noe.
Tanken om corona har ikke streifet meg, men kan ikke huske å ha lest noe sted at kvalme er et symptom (eller avsky mot spesielle lukter).
Har testet hver dag, men har ikke vært noe å meddele… før (muligens) nå:
IMG_1532.jpeg

Tok disse i 12:30 tiden i dag og syns jeg muligens kan se noe på den rosa :nailbiting:
Fikk dessverre ikke særlig konsentrert urin så krysser fingrene for at jeg klarer å få det presset ut i løpet av ettermiddagen/kvelden.
Føler håpet mitt om at vi lykkes denne måneden går opp og ned flere ganger i løpet av dagen.
Stod her i stad og gråt fordi jeg kansje ser noe på testen og fordi jeg savner våre to små som er i barnehagen :Heartblue:Heartpink
Håper så inderlig på tydeligere strek i dag :smiley-angelic001
Skal prøve å oppdatere i løpet av kvelden hvis det blir mer testing.

Edit:
Dette er alt for spennende :nailbiting: :nailbiting::nailbiting:
IMG_1538.jpeg

Vedlegg

• IMG_1537.jpeg
    IMG_1537.jpeg
    423,9 KB · Visninger: 11
Last edited:
Jeg ser strek, uten å myse :woot: krysser fingrene for at dette er babystrek :Heartred
Måtte på do (igjen) to timer senere og måtte selvfølgelig ta ny test :angelic:
Bilde tatt i godt lys med mobilkamera viser ingen strek, men da jeg tok bilde av testen med appen Premom, syntes den mye bedre (siste test i rekka, rød pil):
IMG_1534.jpeg

IMG_1535.jpeg

Last edited:
PP7, cd 26 (11 dpo):

Klarte ikke dy meg, måtte snike meg ut på do for en testepause på jobb i dag … og jeg ser strek på BEGGE :dance011
IMG_1541.jpeg

Ryker nok på en digital i kveld.
Please, please, pleeeeeeeeeeeeeease, la den bli positiv :smiley-angelic001

Last edited:
Back
Topp