Jakten på trekløveret ☘️ (gravid etter MA)

10+0:

Etter mye om og men har jeg endelig fått satt meg ned for å oppdatere i dagboka mi :happy:

Privat UL på lørdag gikk kjempe fint. Alt står bra til med lille bamsemumsen og jeg ble satt 3 dager frem (derav uke 10 allerede i dag). Ikke utenkelig at jeg blir justert igjen på OTUL 6. januar.
Lille i magen ble målt til å være 3 cm lang og hadde hjerteslag på 164 slag i minuttet :Heartred
IMG_1711.jpeg

Er så utrolig spent på om det er en liten prins eller ei lita prinsesse som gjemmer seg der inne :love017
Ifølge ny beregning er jeg 13+0 ved OTUL. Er så spent på om jeg får en «sniktitt» på hvem det er der inna allerede da. Sannsynligheten for å se noe er jo mye større for å få en pekepinn allerede da dersom det er en liten gutt. Magefølelsen min har stemt med begge de to vi har og nå sier den at vi venter ei lita jente :dummy1: Men er jo 50 % sjangse for at det stemmer. Spiller egentlig ingen rolle for oss, men er spennende uansett.

I dag har vi lagt inn bud på et rekkehus rett i nærheten av der vi bor. Er så utrolig spent på om budet blir godtatt
Er en sånn nervepirrende (men utrolig spennende) prosess dette med kjøp og salg.

12+2:

Godt nytt år :smiley-angelic003

Nå er det alt for lenge siden jeg har skrevet her inne, men det har gått ganske i ett.
Spent på hvordan hverdagen med tre små kommer til å utarte seg etterhvert :love017 :nailbiting::wideyed:
Tror det blir fantastisk, hektisk, masse kjærlighet, slitsomt, men også så verdt det :Heartred:Heartred:Heartred

Selv om kvalmen nå har avtatt litt er den absolutt ikke fraværende.
Må si at en bakside for meg med å gå gravid (spesielt i jula med mye god mat) er at jeg ikke klarer å kose meg med/nyte maten.
Jeg spiser liksom fordi:
  • Jeg ikke er sulten, men kjenner (og vet) at kroppen min (og lille bebis i magen) trenger mat
  • Jeg blir så akutt sulten at jeg spiser alt for mye (og for fort), noe som igjen gjør at jeg blir dårlig og jeg sliter enormt med halsbrann/sure oppstøt
I tillegg er det ingenting som liksom frister egentlig. Har vel egentlig ikke hatt en eneste craving dette svangerskapet. Har hatt lyst på en del ting enkelte ganger, men aldri sånn «jeg bare ha det».
Frem til for noen dager siden var det eneste jeg klarte å få i meg fine rundstykker med enten rekesalat eller røyka laks/ørret og majones.
Nå er det rekesalat eller multebærsyltetøy som spises… men klarer heldigvis få i meg litt av enkelte middager.
En annen ting som jeg forsåvidt har hatt i alle svangerskapene mine er at jeg drikker mye mer melk enn til vanlig (og det være H-melk).
Går også ned en del melk for å lindre halbrann/sure oppstøt.
Bare synd «pausen» fra det kun varer opptil 3-ish sekunder etter jeg har drukket siste dråpe.

Var på ny hos lege den 21. desember og fikk ny 80 % sykemelding frem t.o.m. mandag 06.01.2025.
Det er samme dag som jeg har TOUL.
Nå er det bare 5 dager til.
Gleder meg utrolig mye, men er samtidig litt nervøs :nailbiting:
Mamma skal være med meg faktisk på UL da mannen ikke har mulighet til å dra fra jobb.
Det er forsåvidt greit for meg så lenge han blir med på OUL 13. februar.
Har et lite håp om at jeg klarer å få en liten pekepinn ang. kjønn nå på mandag.
Som tidligere nevnt har det ingenting å si om det er gutt eller jente, men jeg er bare såååååå nysgjerrig :pompus:
Har sånn skikkelig jentefølelse så blir liksom litt overrasket om det plutselig dukker opp en gutte nub på bildet.
Kommer nok til å prøve analysere alt.
Hadde ikke hatt noe imot å kunne ta opp hele seansen på video slik at jeg kunne analysert den i fred og ro i ettertid, men må nok sannsynligvis smøre meg med tålmodighet.
Med første var det ingen tvil om at det var gutt da han slettes ikke var blyg… men det var ikke før ved OUL vi så det (TOUL var riktignok helt i begynnelsen av uke 13 - 12+x så mulig det ikke vistes så tidlig).
Med andre fikk vi en indikasjon ved OUL, men jordmor var relativt usikker.
Måtte spørre om de så noe da jeg var på ny rutine UL 24+x og da sa de igjen at de trodde det var ei lita jente så vi var etter det rimelig sikker.
Har aldri hatt OTUL såpass sent (13+0) så det er vel mer sannsynlig at vi ser noe denne gangen (spesielt hvis det er gutt).

Ellers har magen allerede begynt å vises… spesielt på kvelden.
Da er det liksom ingen tvil.
Har fortsatt ikke fortalt de fleste på jobb at jeg er gravid (selv om det sikkert er flere som mistenker).
Tenker jeg kommer til å dele nyheten hvis alt ser greit ut på TOUL på mandag.
Den dagen blir forresten i all hoveddel tilbragt på sykehuset (hvertfall på dagtid).
Dette er timeplan for den dagen:
- kl. 10:20: OTUL + NIPT test
- kl. 11:30: time med lege på kvinne- og fødepoliklinikken (pga. at jeg er type 1 diabetiker)
- kl. 14:00: time med diabeteslege

Har tenkt å ta med med ei bok, litt strikketøy og øreplugger. Da har jeg noe å holde på med mens jeg venter.
Mamma skal kun være med på selveste ultralyden.

Vi fikk forresten rekkehuset vi la inn bud på :dance011
Overtakelse blir 31. januar.
Gleder meg enormt til større plass.
Blir nok en del stress, kaos +++ i begynnelsen og ikke minst med tanke på at vi må flytte alt og vaske ned leiligheta vår før de nye eierne overtar 10. februar, men blir deilig når vi endelig får landet litt.
Kommer sikkert til å ta litt tid, men er jo en prossess vi bare må gjennom.
Vi var og så på noen nye møbler (spisebord+stoler, sofa+lenestoler, seng) vi vurderer å kjøpe.
Må vente til vi har fått oppgjøret etter salg da for å vite akkurat hva vi har i budsjett.
Gleder meg spesielt til ny seng.
Den vi har nå er helt elendig å ligge i da vi begge ligger i en C fordi den er så nedsunket.
Blir også deilig å få såpass plass på soverommet at vi slipper å ha senga stående inntill en vegg på siden og at dermed den ene må klatre over den andre for å komme seg til sin plass etter f.ks. dobesøk på natta.

Mye som skjer i 2025 for meg/oss :cool01
Blir:
  • Nytt hus
  • Ny jobb på meg
  • En liten hjerteknuser til å elske :binkybaby
Gleder meg!

Last edited:
12+2:

Godt nytt år :smiley-angelic003

Nå er det alt for lenge siden jeg har skrevet her inne, men det har gått ganske i ett.
Spent på hvordan hverdagen med tre små kommer til å utarte seg etterhvert :love017 :nailbiting::wideyed:
Tror det blir fantastisk, heltisk, masse kjærlighet, slitsomt, men også så verdt det :Heartred:Heartred:Heartred

Selv om kvalmen nå har avtatt litt er den absolutt ikke fraværende.
Må si at en bakside for meg med å gå gravid (spesielt i jula med mye god mat) er at jeg ikke klarer å kose meg/nyte maten.
Jeg spiser liksom fordi:
  • Jeg ikke er sulten, men kjenner (og vet) at kroppen min (og lille bebis i magen) trenger mat
  • Jeg blir så akutt sulten at jeg spiser alt for mye (og for fort), noe som igjen gjør at jeg blir dårlig og sliter enormt med halsbrann/sure oppstøt
I tillegg er det ingenting som liksom frister egentlig. Har vel egentlig ikke hatt en eneste craving dette svangerskapet. Har hatt lyst på en del ting enkelte ganger, men aldri sånn «jeg bare ha det.
Frem til noen dager siden var det endste jeg klarte å få i meg fine rundstykker med enten rekesalat eller røyka laks/ørret og majones.
Nå er det rekesalat eller multebærsyltetøy som spises… men klarer heldigvis få i meg litt av enkelte middager.
En annen ting som jeg forsåvidt har hatt i alle svangerskapene mine er at jeg drikker mye mer melk enn til vanlig er melk (og det være H-melk).
Går også ned en del melk for å lindre halbrann/sure oppstøt.
Bare synd «pausen» fra det kun varer opptil 3-ish sekunder etter jeg har deukket siste dråpe.

Var på ny hos lege den 21. desember og fikk på ny 80 % sykdmldibg frem t.o.m. mandag 06.01.2025.
Det er samme dag som jeg har TOUL.
Nå er det bare 5 dager til.
Gleder meg utrolig mye, men er samtidig litt nervøs :nailbiting:
Mamma skal være med meg faktisk på UL da mannen ikke har mulighet til å dra fra jobb.
Det er forsåvidt greit for meg så lenge han blir med på OUL 13. februar.
Har et lite om at jeg klarer å få en liten pekepinn ang. kjønn nå på mandag.
Som tidligere nevnt har det ingenting å si om det er gutt eller kente, men jeg er bare såååååå nysgjerrig :pompus:
Har sånn skikkelig jentefølelse så blir liksom litt overrasket om det plutselig dukker dn gutte nub på bildet.
Kommer nok til å prøve analysere alt.
Hadde ikke hatt noe imot å kunne ta opp hele seansen på video slik at jeg kunne analysert den i fred og ro i ettertid.
Må nok sannsynligvis smøre meg med tålmodighet.
Med første var det ingen tvil om at det var gutt da han slettes ikke var blyg… men det var ikke før ved OUL vi så det (den var riktignok helt i begynnelsen av uke 13 - 12+x så mulig det ikke vistes så tidlig).
Med andre fikk vi en indikasjon ved OUL, men jordmor var relativt usikker.
Måtte spørre om de så noe da jeg var på ny rutine UL 24+x og da sa de igjen at de trodde det var ei lita jente så vi var etter det rimelig sikker.
Har aldri hatt OTUL såpass sent (13+0) så det er vel mer sannsynlig at vi ser noe (spesielt hvis det er gutt) nå.

Ellers har magen allerede begynt å vises… spesielt på kvelden.
Da er det liksom ingen tvil.
Har fortsatt ikke fortalt de fleste på jobb at jeg er gravid (selv om det sikkert er flere som mistenker).
Tenker jeg kommer til å dele nyheten hvis alt ser greit ut på TOUL på mandag.
Den dagen blir forresten i all hoveddel tilbragt på sykehuset (hvertfall på dagtid).
Dette er timeplan for den dagen:
- kl. 10:20: OTUL + NIPT test
- kl. 11:30: time med lege på kvinne- og fødepoliklinikken (pga. at jeg er type 1 diabetiker)
- kl. 14:00: time med diabeteslege

Har tenkt å ta med med ei bok, litt strikketøy og øreplugger. Da har jeg noe å holde på med mens jeg venter.
Mamma skal kun være med på selveste ultralyden.

Vi fikk forresten rekkehuset vi la inn bud på :dance011
Overtakelse blir 31. januar.
Gleder meg enormt til større plass.
Blir nok en del stress, kaos +++ i begynnelsen og ikke minst med tanke på at vi må flytte alt og vaske ned leiligheta vår før de nye eierne overtar 10. februar, men blir deilig når vi endelig får landet litt.
Kommer sikkert til å ta litt tid, men er jo en prossess vi bare må gjennom.
Vi var og så på noen nye møbler (spisebord+stoler, sofa+lenestoler, seng) vi vurderer å kjøpe.
Må vente til vi har fått oppgjøret etter salg da for å vite akkurat hva vi har i budsjett.
Gleder meg spesielt til ny seng.
Den vi har nå er helt elendig å ligge i da vi begge ligger i en C fordi den er så nedsunket.
Blir også deilig å få såpass plass på soverommet at vi slipper å ha senga stående inntill en vegg og at dermed den end må klatre over den andre for å komme seg til sin plass etter f.ks. dobesøk på natta.

Mye som skjer i 2025 for meg/oss :cool01
Blir:
  • Nytt hus
  • Ny jobb på meg
  • En liten hjerteknuser til å elske :binkybaby
Gleder meg!
Gratulerer med nytt hus!! Virkelig spennende tider :love7 :love7

Lest meg gjennom hele dagboken nå, selv om jeg visste hva som skulle skje så var jeg skikkelig investert i spenningen :hilarious:
Gratulerer med hus! :D Finansieringsbeviset vårt har gått ut, og nå som vi har flyttet rundt på penger i kontoene våre skal vi få fornyet det i morgen med litt høyere egenkapital. Håper vi klarer å finne noe om ikke så altfor lenge, så en ny baby bare kan komme ;)

Gratulerer med nytt hus!! Virkelig spennende tider :love7 :love7
Tusen takk!
Ja, 2025 blir et begivelsesrikt år :)

Lest meg gjennom hele dagboken nå, selv om jeg visste hva som skulle skje så var jeg skikkelig investert i spenningen :hilarious:
Gratulerer med hus! :D Finansieringsbeviset vårt har gått ut, og nå som vi har flyttet rundt på penger i kontoene våre skal vi få fornyet det i morgen med litt høyere egenkapital. Håper vi klarer å finne noe om ikke så altfor lenge, så en ny baby bare kan komme ;)
Krysser fingrene for dere.
Veldig glad for at vi får «bodd oss litt inn» i nyhuset før lille kommer :binkybaby
Vi var sikker på at vi ikke ville få solgt før mot våren/sommeren 2025, så da noen la inn bud (vi kom med motbud som de aksepterte) i midten av desember ble vi ganske overrasket. Veldig bra førjulsgave da :D

Krysser fingrene for dere.
Veldig glad for at vi får «bodd oss litt inn» i nyhuset før lille kommer :binkybaby
Vi var sikker på at vi ikke ville få solgt før mot våren/sommeren 2025, så da noen la inn bud (vi kom med motbud som de aksepterte) i midten av desember ble vi ganske overrasket. Veldig bra førjulsgave da :D
Takk! Ja det er jo perfekt! Dere er veldig heldige. Jeg har fått inntrykk av at markedet har vært ganske stille de siste månedene, spesielt i desember. De siste ukene har det ikke vært noenting ute med "kravene" våre, håper det tar seg opp igjen snart

12+6 (korrigert):

Da var OTUL gjennomført og alt så ut som det var i skjønneste orden :D
IMG_1752.jpeg

Lille målte rett under 6,8 cm lang med 155 i hjerteslag :Heartred
Er så lettet over at alt så bra ut.
Tok også NIPT test, men tar vel ca. 2 uker før jeg får svar på den.

Lille var skikkelig aktiv og vinket masse til oss :love017
Prøvde å se om jeg kunne se noe antydning til nub, men så ingenting.
Er altså sååååååååååå nysgjerrig på kjønn selv om det ikke spiller noen rolle om det er gutt eller jente.
Vil liksom bare vite «hvem» som gjemmer seg der inne :binkybaby

Må dessverre bli et veldig kort innlegg i dag da jeg er skikkelig trøtt.
Ungene har styrt noe fryktelig de siste dagene så jeg er slikkelig sliten :sleep011

Last edited:
15+4:

Herlighet, er det virkelig nesten 3 uker siden jeg skrev noe her inne?! Tiden går både fort og sakte på en gang.

Var på ny svangerskapskontroll hos diabetessykepleier på onsdag. Der var alt bare tipp topp. Bortsett fra en del svingninger i blodsukkeret fikk jeg skryt av å gjøre en kjempeinnsats :happy:
Vi kom frem til at jeg skulle prøve å gå litt ned på døgndosen min for å se om det hjalp på svingningene og jeg kan allerede se at det har hjulpet. Så veldig fornøyd med det.

Egentlig skulle vi ikke ha overtakelse på nyhuset før på torsdag (om 5 dager), men siden fullt oppgjør allerede var mottatt i går fikk vi muligheten til å overta allerede i dag kl. 13.
Gleder meg skikkelig til å få større plass selv om det blir litt rart å flytte fra leiligheta.
Med tidligere overtakelse vurderer vi sterkt å prøve å få malt soverommet vårt før vi faktisk flytter inn. Den ene veggen der er malt i enn skikkelig gyselig brannrød farge :wtf:
(Bilde fra salgsannonsen):
IMG_1790.jpeg

Skjønner ikke hvordan noeen klarer å tenke at det var en god ide å bruke debn fargen på veggen, spesielt inne på et soverom. Er ikke akkurat en farge du forbinder med ro og fred og bidrar til god søvn.
Har selv sååååååååå lyst til å male veggene blå (litt usikker på akkurat hvordan blå nyanse i så fall), men mannen er ikke superfan av blå.
Har selv litt lite lyst på grønn da jeg egentlig føler meg litt mettet på den fargen etter at både stue/kjøkken og mellomgang i leiligheta vår ble malt grønn for noen år siden. Liker veldig godt fargen altså, men har litt lyst på noe annet nå.
Vi får vel bare se hva vi finner ut.

Ellers gleder jeg meg skikkelig til mandag. Da har jeg første time hos jordmor :woot:
Bare 2 dager igjen nå. Syns det å gå til jordmor er skikkelig koselig og likte så godt hun jeg hadde sist svangerskap som jeg også får gå til dette svangerskapet :love017

Gradert sykemelding på 80 % gikk egentlig ut på onsdag. Tenkte jeg skulle klare å jobbe litt mer nå som formen er blitt bedre med tanke på kvalmdn, men har altså vært så sliten de siste dagene. Sendte melding til legen nå på mandag for å høre litt hva han tenkte ang. hva han tenke jeg har behov for med tanke på % andel sykdmelding fremover (nevnte at jeg blir fort sliten, at vi skal i en flytteprossess og at jeg har hatt en del svingninger i blodsukkeret). Fikk melding tilbake fra legen i går om at det var best å ikke stresse med å pushe sdg selv for hardt og at han forlenget 80 % sykemelding med ytterligere 3 uker. Må innfømme at jeg ble litt lettet da jeg fikk ddn meldinga.
Vil jo så gjerne «prestere» bedre på jobb og ha mer tid til å utføre oppgavene mine, men innerst inne vet jeg jo at det er ingen som er tjent med at jeg pusher meg selv for hardt. Føler likevel på litt «dårlig samvittighet» da jeg har signalisert til nærmeste leder og enhetsleder at jeg trodde det ville bli mindre grad av sykemelding fra denne uka.

Nå er det «bare» 19 dager igjen til OUL. Selv om det i grunn egentlig ikke er lenge til, føles det som en evighet. Satser likevel på at nå som vi går inn i en flytteprosess og fokuset blir dradd mot det den nærmeste tiden frem mot overlevering av vår leilighet til nye kjøpere (10. februar), så vil fofhåpentligvis dagene gå fort.
Er altså så utrolig spent på hvem som gjemmer seg inne i magen :dummy1: :dummy:
Har fortsatt kjempe sterk jentefølelse.
Har fortsatt ikke egentlig lagt merke til noen bevegelser inne i magen. Var 15+4 første gang jeg kjente det med eldste, så satser på lille gir et lite tegn fra seg snart. Med nr. 2 måtte jeg faktisk vente ytterligere en uke, til 16+4, før jeg kjente noe.
Legger meg nå hver eneste kveld/natt på ryggen helt i ro for å kjenne etter om jeg legger merke til noen bevegelser.
Hadde vært så betryggende og koselig å få en indikasjon på at alt er bra der inne. Håper jordmor finner hjertelyden med doppler på mandag.
Hadde jeg følt at det er «forsvarlig» av oss å bruker penger på en provat UL akkurat nå hadde jeg nok prøvd å overtale mannen til å ta nettopp det. Både for å få se lille igjen, få se at alt står bra til der inne og få vite kjønn. Som nevnt er jeg skikkelig nysgjerrig :pompus:
Men må nok dessverre bare smøre meg med tålmodighet. Får bare krysse fingrene for at lille samarbeider på OUL og vil vise oss hvem hun/han er :Heartred

Back
Topp