Jakten på trekløveret ☘️

3+5 (12 dpo):

Herlighet, tenk at jeg er GRAVID!!!
Må du klamre deg fast, lille spire!

I dag kjørte vi utover til svigers. Spent på om svigermor kommer til å ane «ugler i mosen» :hungry: Enn så lenge virker det ikke som hun har noen mistanke.
Selv om vi er hos svigers, klarte jeg likevel lure meg til en test.
Ble først redd for at stigningen virket veldig svak, så måtte bla meg tilbake blant bildene mine og sammenligne den jeg tok for to dager siden:
10 dpo
IMG_1538.jpeg

12 dpo
IMG_1557.jpeg


Ser jo ut som det er grei økning egentlig. Er av og til vanskelig å huske på at såpass tidlig i forløpet er det lite som skal til blant faktorer som fargestoff, konsentrasjon på urin og tidspunkt på dagen testen tas før det påvirker resultatet i den grad at man ikke får «ønsket økning» … selv om nivået på hCG er godt innenfor normalen.
Enn så lenge slår jeg meg til ro med at det virker som alt er i den skjønneste orden med lille magefrøet :binkybaby

I går bestilte jeg time til privat ultralyd 31. oktober kl. 17:30. Da er jeg 7+3 ifølge menstermin. Håper så inderlig at vi får se/høre hjerteslag da :smiley-angelic001
Vet ikke hvorfor, men har allerede på følelsen at det er ei lita pia i magehula :dummy1:

Ellers er vi på ny sykdomsrunde. Begge ungene begynte å hoste i går. Håper bare ikke det tar seg opp. Kjenner forsåvidt også selv litt kribling i halsen.
På mandag skal jeg ta kontakt med legen for å gi beskjed om at jeg er gravid igjen. Videre må jeg også gi beskjed til sykehuset slik at jeg kan få oppfølging av diabeteslege/-sykepleier i svangerskapet.

Dette bare gå veien.
Og ja, glemte helt å skrive at foreløpig termindato (menstrasjonstermin) er satt til 19.06.2025 :love017
 
Last edited:
4+0, 14 dpo:

Tror dessverre jeg er i ferd med å miste igjen.
Føler ikke testene blir noe sterkere.
Tok test i kveld for å sammenligne med test tatt for to dager siden…
I dag:
IMG_1568.jpeg

To dager siden:
IMG_1557.jpeg


Dagens test er tatt på veldig konsentrert urin så føler den burde vært sterkere.
Blir å kontakte legekontoret i morgen for å høre om jeg kan få ta blodprøve med to dagers mellomrom for å måle hCG.
Akkurat nå føler jeg bare på en stor sorg over å sannsynligvis ha mistet nok en gang.
Det er så sinnsykt urettferdig!
 
4+1, 15 dpo:

Da har jeg fått ordnet med time for å ta blodprøve i dag og torsdag for å måle økning av hCG. De hadde sykefravær på laben på legekontoret, men legen jeg snakket med (ikke min fastlege) sa hun kunne sende en «henvisning» til sykehuset og booke time for meg der. Fikk kl. 13:25 i dag og kl. 14:40 på torsdag.
Hun jeg snakket med sa det ikke var sikkert jeg fikk resultatet før helga, men at jeg kunne ringe legekontoret etter lunsj på fredag hvis jeg ikke hadde hørt noe frem til da.
Blir ren tortur å måtte gå hele helga uten å vite. Tviler vel egentlig på at jeg får vite resultatet på prøve nr. 2 før mandag.

Skulle så gjerne hatt noen å snakke med… føler meg så enormt alene i dette.
Har enda ikke fortalt mannen at jeg mistenker at jeg er i ferd med å miste. Vil ikke bekymre han unødvendig og «redd» han kommer til å si at jeg stresser for mye. Er jo lett for han å si som ikke føler alt så tett på kroppen.

Gleder meg til jeg får vite resultatet. Det verste er vel å gå rundt sånn i uvisshet.
 
Åå nei :sorry: Ser hva du mener med testen, den skulle jo gjerne vært mye sterkere i går. Hvordan type test er det? Har du testet noe mer i dag? Men greit at du får tatt blodprøve i hvert fall, og jeg håper virkelig ikke du må vente helt til over helga med å få svar :Heartred
 
Åå nei :sorry: Ser hva du mener med testen, den skulle jo gjerne vært mye sterkere i går. Hvordan type test er det? Har du testet noe mer i dag? Men greit at du får tatt blodprøve i hvert fall, og jeg håper virkelig ikke du må vente helt til over helga med å få svar :Heartred
Har ikke testet noe mer i dag, nei! Tror jeg egentlig er redd for å få det svart på hvitt at det ikke går veien… klamrer meg til håpet til siste ende… selv om det nok egentlig ville vært bedre å bare ta en test for å se.
Har brukt Metode tester. Vanligvis sverger jeg til Makesure, men får bare tak i tester fra den dårlige barchen her jeg bor akkurat nå… og den har jeg allerede flere tester fra.
 
Har ikke testet noe mer i dag, nei! Tror jeg egentlig er redd for å få det svart på hvitt at det ikke går veien… klamrer meg til håpet til siste ende… selv om det nok egentlig ville vært bedre å bare ta en test for å se.
Har brukt Metode tester. Vanligvis sverger jeg til Makesure, men får bare tak i tester fra den dårlige barchen her jeg bor akkurat nå… og den har jeg allerede flere tester fra.
Har lest litt ymse om de testene, men skjønner deg veldig godt. Jeg håper også i det lengste for deg :Heartred er ikke noe godt å ikke vite. Klem
 
PP8, cd 1:

Da endte det dessverre med ny kjemisk :sad010Var på sykehuset for å ta blodprøve nr. 2 for å måle hCG i dag. Etter jeg var ferdig måtte jeg på do og da var det friskt blod i bindet. Knakk nesten helt sammen.
Veldig takknemlig for at hvertfall mannen er med på å prøve igjen. Han hadde i utgangspunktet sagt at dersom det ikke gikk veien denne gangen ville han at vi skulle gi oss.
Akkurat nå må jeg bare bearbeide sorgen litt så håper jeg at jeg kommer sterkere tilbake.
 
Back
Topp