Jakten på attpåskatten- gravid!

Åhhh dette er såååå moro!!!:hello2 Hurraaaa!!! ❤️❤️❤️❤️ Så glad på dine vegne. Også elsker jeg at du testet idag! Jeg takker deg:hilarious:
Jeg takker meg selv, hadde jeg gjort dette mandag eller tirsdag morgen hadde jeg ikke kommet meg på jobb :hilarious: :hilarious: :hilarious: Jeg gråt og skalv i en time mens jeg klemte mannen, tok enda en test, gråt mer, klemte mannen mer, skalv og la ut her på bv :hilarious:
 
«Tror det er best å vente»
Hahaha! Ja, hvem er vi til å tøyle testetøsa??? OG HERREGUD SÅ GLAD JEG ER for at det er vanskelig akkurat nå, se på de testene da:woot:!!!
Gleder meg til å se digital:love7 Gratulerer!:Heartbigred
Tusen takk! Herregud for en fin heiagjeng dere er :happy093
Jeg er veldig glad for at jeg ikke ventet! :hilarious:
 
9 dpo- 3+2
Se her, da :love7 Økning og bekreftelse svart på hvitt!

1000010453.jpg


Vis vedlegget 416090

1000010447.jpg


Temperaturen holder seg fin! Jeg våknet i natt og måtte tisse- og var sulten :hilarious: Husker ikke sist jeg våkner midt på natta av sult!
 
Last edited:
Deilig! Her valgte jeg å slutte med temp nå som jeg har fått positiv test :angelic:
Jeg tror jeg vil tempe frem til ikm. Sist sluttet jeg ganske fort etter positiv test men da testet jeg også tett opptil ikm. Ikke 8 dpo :smiley-ashamed004
 
Fine fine testen :love017 Juni-gruppa er heldig som får deg! Gratulerer så masse ❤️
Tusen takk :Heartred Jeg følte at mai var der festen var, når du kom inn der! Men juni er veldig fint det også, mye bra folk :Heartred
 
Nå etter frokost er jeg ganske kvalm. Og svimmel. Glad jeg har ingefærtabletter liggende, tenker jeg skal pumpe innpå med et par av dem.
 
Nå etter frokost er jeg ganske kvalm. Og svimmel. Glad jeg har ingefærtabletter liggende, tenker jeg skal pumpe innpå med et par av dem.

Er det ikke anbefalt å ikke ta ingefær som gravid?:confused004
 
Er det ikke anbefalt å ikke ta ingefær som gravid?:confused004
Mener jeg også? Husker da jeg var gravid før sommeren, og skulle få noe på apoteket, og da sa apotekdama at dette er noe de fraråder nå, men anbefalte før i tiden
Åh, jeg leste på den nørs appen at man kunne ta det? Den lå under lista på medisiner mot kvalme, det var derfor jeg tok. Jeg får sjekke opp litt til da. Mener jeg tok det forrige gang, men det er mange år siden :hilarious:
 
Gratulerer så mye! :Heartred
 
Åh, jeg leste på den nørs appen at man kunne ta det? Den lå under lista på medisiner mot kvalme, det var derfor jeg tok. Jeg får sjekke opp litt til da. Mener jeg tok det forrige gang, men det er mange år siden :hilarious:

Hvis du googler ingefær og gravid så kom det opp med den gang hvert fall, stod på helsenorge ❤️
 
Hvis du googler ingefær og gravid så kom det opp med den gang hvert fall, stod på helsenorge ❤️
Takk! Kan jeg ikke spise ren ingefær heller? Ingefærte? :sad015

Leste nå, tolker det som at det er store mengder, så kan jeg spise litt ingefær ved siden av laksesushien :smiley-ashamed004
 
Last edited:
På relis står det følgende:

Hovedbudskap

  • Mattilsynet advarer mot inntak av både ingefærshots og kosttilskudd med ingefær til gravide på grunn av dyreforsøk som viser at store mengder ingefær kan gi økt risiko for abort.
  • Funn fra dyrestudier kan ikke automatisk overføres til mennesker, og den kliniske relevansen er derfor vanskelig å bedømme.
  • Bruk av inntil 1 g tørket ingefærrot daglig under graviditet er derimot i samsvar med behandlingsveiledere, og anses ikke å være forbundet med økt risiko for fosteret. Bruk av høyere doser enn 1 g er lite undersøkt, og bør derfor unngås.
  • Ingefærshots kan inneholde ingefær i mengder som langt overstiger anbefalt dose mot svangerskapskvalme, og vi er enige i at slike produkter bør unngås under graviditet.
Slik jeg tolker det, kan du ta opptil 1g tørket ingefær, da dette er nøye undersøkt. Da kan du ta de ingefærtablettene med god samvittighet, så lenge det er innenfor 1 gram❤️
 
Back
Topp