Jakten på attpåskatten- gravid!

PP2- 5 dpo

Får jeg feber, eller hva er det her? :smiley-ashamed005 Den stigningen idag!

1000010364.jpg
 
I tillegg til tempen, er puppene mine så ømme at jeg trodde de skulle falle av og jeg ble kvalm av dusjsåpa når jeg dusjet! Den som jeg synes lukter så godt! Jeg er fortsatt kvalm.

Legger til:

5 dpo og jeg er superkvalm og veldig svimmel idag. Jeg reagerte på lukten av at de stekte trolldeig på jobb, brakk meg nesten og måtte holde pusten gjennom kjøkkenet.
 
Last edited:
6 dpo

1000010368.jpg


Festedip? Jeg har hvertfall ikke det voldsomme testebehovet jeg hadde forrige syklus. Det går foreløpig helt fint å vente til 10 dpo. Så får vi se når jeg er 8 dpo, hva jeg føler da :hilarious:

Edit:
Jeg tror jeg har funnet ut hvorfor jeg er kvalm og svimmel. Jeg tror jeg har tulla med medisinene jeg bruker forebyggende mot migrene. Jeg var veldig svimmel og kvalm når jeg begynte på dem, og nå tror jeg at jeg har glemt dem litt innimellom. Jeg har vært flink til å huske dem hver kveld denne uka og jeg har vært kvalm i tre dager..
 
Last edited:
7 dpo

I natt drømte jeg at jeg ikke rakk å teste engang før mensen kom og vi raste inn i pp3. Så nå har jeg mistet alt håp :smiley-ashamed004 Samtidig som jeg fikk et veldig behov for å teste bare for å rekke det. Men jeg skal vente.

Bare for å legge til, puppene er fremdeles veldig vonde.
 
Last edited:
7 dpo

I natt drømte jeg at jeg ikke rakk å teste engang før mensen kom og vi raste inn i pp3. Så nå har jeg mistet alt håp :smiley-ashamed004 Samtidig som jeg fikk et veldig behov for å teste bare for å rekke det. Men jeg skal vente.

Bare for å legge til, puppene er fremdeles veldig vonde.
Haha, det er slik jeg føler det til vanlig :p jeg må teste før 10dpo, ellers får jeg ikke opplevd noe som helst spenning :bag:
 
Haha, det er slik jeg føler det til vanlig :p jeg må teste før 10dpo, ellers får jeg ikke opplevd noe som helst spenning :bag:
Jeg vet :smiley-ashamed004 :smiley-ashamed004 Jeg hadde 12 dager lutealfase forrige syklus. Og spotting tre dager før det fra cd 26- 28 og med 29 dager syklus. Nå kom el et par dager før forrige pp.
 
Fortsatt 7 dpo, PP2

Jeg må bare tømme meg litt. Jeg kjenner jeg har veldig behov for å teste idag, og jeg var sånn forrige syklus rundt 7 dpo også :hilarious: Jeg skal ikke teste idag, men jeg er usikker på om jeg klarer å vente til tirsdag. Tre hele dager til?

Okei, første gang jeg var gravid testet jeg blenda 9 dpo. Andre gang jeg var gravid testet jeg ikke før dagen før ikm og den var veldig positiv. Det som fikk meg til å teste var at jeg begynte å få bekkensmerter igjen (førstesnupp var 8- 9 mnd gammel). Jeg har ikke bilde av testen fra første svangerskap, men her er testen fra andre svangerskap. Screenshot_20230930_103537_Photos.jpg

Så til tankegangen min. Jeg testet negativt 9 dpo første gang og mistet alt håp. Derfor testet jeg ikke igjen før 13 dpo. Andre gang aner jo ikke når det ville slått ut på test. Så kanskje det synes tidligere nå? Kroppen vet hva den driver med, gjort dette to ganger før, kanskje jeg får positiv test tidligere? Kanskje?? Tenk om :hilarious:

Jeg prøver bare å rettferdiggjøre min egen testetrang. Men når jeg reiste meg fra do idag tror jeg at jeg kjente et stikk i bekkenet? Ser dere hvor crazy jeg blir?! :hilarious:

Symptomer idag:
- Kvalm (kan være medisiner og ikke spire)
- Kramper i magen, ligner mensensmerter men er også skarpere.
- Ømme pupper, men de har sykt vonde siden eggløsning.
- Stikking som bytter side i livmorområdet.
- Litt diffuse smerter i korsryggen (Som også kan være tr)

Så ingen klare symptomer på spire. Det eneste klare symptomet mitt er bekkensmerter, det fikk jeg veldig fort i begge svangerskap. Fikk full bekkenløsning i sånn uke 30ish første gang og brukte bekkenbelte og krykker store deler av andre svangerskap.
Men de to svangerskapene var ganske tette.

Nå leste jeg litt bakover i dagboka og kom på hvor frustrert jeg var når jeg begynte å teste 7 dpo. Jeg er 7 dpo nå og om jeg klarer å vente til 10 dpo er det veldig fint.
 
Last edited:
Ah kjenner meg såå igjen i det du skriver, man blir jo helt sprø av symptomjakt og tidlig testing! :hilarious:
Kan legge til at jeg hadde helt like symptomer som mensen symptomer da jeg ble gravid nå, var helt umulig for meg å skulle skille de fra hverandre. Satt og nesten sjokkskadd etter å ha fått tydelig positiv test så tidlig som 9 dpo, da jeg ikke fikk positiv før 6 uker på vei med første:hilarious: der er det nok testene som er blitt bedre da tenker jeg.

Ellers så er mitt beste tips å gjøre det som føles overkommelig ut for deg! :happy: for meg var det godt å teste ut ovitrelle og ha håpet i noen dager ekstra:Heartred

Håper at den sitter nå da:Heartred
 
Ah kjenner meg såå igjen i det du skriver, man blir jo helt sprø av symptomjakt og tidlig testing! :hilarious:
Kan legge til at jeg hadde helt like symptomer som mensen symptomer da jeg ble gravid nå, var helt umulig for meg å skulle skille de fra hverandre. Satt og nesten sjokkskadd etter å ha fått tydelig positiv test så tidlig som 9 dpo, da jeg ikke fikk positiv før 6 uker på vei med første:hilarious: der er det nok testene som er blitt bedre da tenker jeg.

Ellers så er mitt beste tips å gjøre det som føles overkommelig ut for deg! :happy: for meg var det godt å teste ut ovitrelle og ha håpet i noen dager ekstra:Heartred

Håper at den sitter nå da:Heartred
Tusen takk, det hjelper å lese at man ikke er alene i galskapen :hilarious: Og takk for tips, jeg tror egentlig det er best om jeg venter så lenge jeg kan. Jeg håper også den sitter nå, jeg vet ikke om jeg orker en sånn lang runde som vi hadde første gang vi prøvde. Siden vi ikke rakk å begynne å prøve med andremann så har jeg håp om at det skal gå fortere nå.
 
Blir spennende å se om du klarer vente til tirsdag :) ,
Skal krysse fingra for deg at du får babystrek tidlig neste uke :dummy: :dummy1:
 
Skal du vente helt til tiiirsdag???! :arghh: Hallo, jeg sitter jo her og er sååå spent:hilarious: Heheh
:hilarious: :hilarious: :hilarious: Jeg hadde håpet å klare å vente til tirsdag hvertfall :hilarious: Minst til mandag, da er jeg 9 dpo.
 
Back
Topp