Jakten på attpåskatten- gravid!

Det er faktisk noe de gjorde i enkelte idretter før i tiden, fikk atletene til å bli gravid og ta abort fordi hcg hjelper på en del muskel-bygge-greier eller noe sånt :hilarious:
Whaaaat det er sykt
 
5+5

Idag har kvalmen virkelig gjort seg gjeldende. Jeg har kastet opp alt jeg har spist før rundt klokken 12 og har ikke klart å gå på jobb. Nå har jeg spist litt eple og chips. Beholdt det. Kokte meg litt pasta i buljong, for jeg er jo så sulten! Spiste en skive brød inntil også, nå må jeg bare holde meg heeeeeelt i ro, for kvalmen bygger seg opp igjen :hungover:
 
6+2

Sykemeldt. Foreløpig én uke. Jeg er helt støl etter brekninger siden torsdag. Idag har jeg spist veldig lite men beholdt det jeg har spist. Brukte lang tid, for jeg kastet opp vannet jeg drakk i morges. Jeg sover mye, spiser lite og ofte, gjør minst mulig. Ungene tror jeg er plaget med migrene, noe de dessverre er vant til å se. De mistenker ingenting. Jeg har fortalt det til mamma, men ingen øvrig familie vet noe enda. Jobben vet, dvs min avdeling og styrer.

Jeg skal til lege for første svangerskapskontroll om to dager. Da får vi se hva vi blir enige om fremover :)
 
6+4

Var hos legen til første svangerskapskontroll idag. Jeg er blitt sykemeldt i 14 dager, i første omgang, og ha fått medisiner mot kvalmen. Den tar det meste, men etter en tur idag kjenner jeg at jeg fremdeles ikke er meg selv. Men jeg spiste middag og det smakte godt. Igår bestilte jeg meg sushi to ganger, for det var det eneste jeg hadde lyst på :hilarious: Blir dyre vaner dette her!

Jeg skal besøke jobb og prøve meg litt på toppen iløpet av neste uke, se om jeg kan klare å jobbe litt. Men dette går jo over. Da kan jeg jobbe igjen. Dagene går så ulidelig seint når jeg er hjemme. Jeg sover, prøver å spise, ser tv.. Jeg skal snart levere inn en ny bit av boka mi til redaktør, og må egentlig jobbe med den. Det er mye å tenke på, mye jeg ikke orker.

Samtidig er jeg uendelig takknemlig for at jeg er gravid!
 
Er så kjipt å bli dårlig, og skjønner godt at du tenker på annet man føler burde bli gjort. Men, jeg håper du finner tida til å roe helt ned. Også er det jo gull om kvalmestillende hjelper da, da er det jo brått håp for å jobbe noe etterhvert igjen kanskje :)
 
8+0

Jeg sliter veldig med å finne balansen mellom hvile og aktivitet. Kvalmestillende funker mot brekninger, men jeg blir veldig ør av dem og kan ikke kjøre bil. Jeg er sykemeldt nye 14 dager, har gått ned 1,5 kg men det er ikke krise. Jeg skal prøve meg litt innom på jobb iløpet av disse 14 dagene for å se om jeg kan jobbe litt redusert. Jeg kjenner at tiden går latterlig sent. Jeg tror jeg er i form til å gjøre noe, pusler litt rundt i huset og må ta masse pauser for ikke å spy igjen. Kastet opp til uke 20 med eldstemor :smiley-ashamed004 Men kan ikke huske at jeg tålte så lite. Jeg kastet opp men jeg klarte å være på jobb.

Vel, fredag om to uker skal jeg på ultralyd! Jeg er veldig spent på det, det er en spesiell oppfølging. Jeg ser så frem til å kjenne liv. Og dele dette med ungene og øvrig familie. Jeg tror vi forteller det etter ultralyden om to uker, selv om jeg er 10+0 og ikke 12. Ser alt bra ut der, så går helst bra. Og jeg er så dårlig og lei av å si at mamma er syk eller sliten eller trøtt uten å kunne si hvorfor.
 
Dette høres ikke noe godt ut :Heartred Den kvalmen er ødeleggende,og kan se for meg at det er enda verre når man har litt større barn å følge opp samtidig. Håper du blir bedre lenge før 20 uker har passert :Heartred
 
Dette høres ikke noe godt ut :Heartred Den kvalmen er ødeleggende,og kan se for meg at det er enda verre når man har litt større barn å følge opp samtidig. Håper du blir bedre lenge før 20 uker har passert :Heartred
Kvalme er noe drit! Ble selv helt slått ut av den og lavt blodtrykk i begynnelsen denne gangen. Håper det gir seg før uke 20 :Heartpink
Takk, den er helt vill den kvalmen :smiley-ashamed004 jeg trøster meg med at mye kvalme er assosiert med lavere sjanse for spontanabort (hvertfall har jeg lest det et sted). Også er jo grunnen til kvalmen helt fantastisk, jeg er utrolig takknemlig! Gleder meg til ultralyden er overstått og jeg kan senke skuldrene.
 
9+6

Idag var vi på ultralyd og alt så bra ut :sad010 :Heartred Det lille hjertet slo og bebisen hadde fine bevegelser!

Jeg ble målt til 10+0 men legen mente det kunne hende den var lengre, siden den lå sammenkrøket. Men det stemmer ganske bra med når jeg mener jeg hadde eggløsning, så jeg er fornøyd med det!

Det bittelille mennesket var over 3 cm og hadde allerede armer og bein, noe som for meg her helt utrolig! Jeg er så lettet over at alt så bra ut, i kveld forteller vi nyheten til barna og i morgen får svigers vite det. Så håper vi alt ser bra ut på otul også, om 18 dager.

received_1498441320949656.jpeg
 
9+6

Idag var vi på ultralyd og alt så bra ut :sad010 :Heartred Det lille hjertet slo og bebisen hadde fine bevegelser!

Jeg ble målt til 10+0 men legen mente det kunne hende den var lengre, siden den lå sammenkrøket. Men det stemmer ganske bra med når jeg mener jeg hadde eggløsning, så jeg er fornøyd med det!

Det bittelille mennesket var over 3 cm og hadde allerede armer og bein, noe som for meg her helt utrolig! Jeg er så lettet over at alt så bra ut, i kveld forteller vi nyheten til barna og i morgen får svigers vite det. Så håper vi alt ser bra ut på otul også, om 18 dager.

Vis vedlegget 419809
Så fin! ❤️
Jeg er så glad for å høre at alt står bra til med lille i magen!
 
Å så fint å høre at alt står bra til med baby! Håper unga tok nyheten godt :Heartred
 
9+6

Idag var vi på ultralyd og alt så bra ut :sad010 :Heartred Det lille hjertet slo og bebisen hadde fine bevegelser!

Jeg ble målt til 10+0 men legen mente det kunne hende den var lengre, siden den lå sammenkrøket. Men det stemmer ganske bra med når jeg mener jeg hadde eggløsning, så jeg er fornøyd med det!

Det bittelille mennesket var over 3 cm og hadde allerede armer og bein, noe som for meg her helt utrolig! Jeg er så lettet over at alt så bra ut, i kveld forteller vi nyheten til barna og i morgen får svigers vite det. Så håper vi alt ser bra ut på otul også, om 18 dager.

Vis vedlegget 419809
Ååå så fantastisk!! Så fin liten en! Så glad på dine vegne, og for å høre at alt så bra ut ☺️❤️❤️
 
Å så fint å høre at alt står bra til med baby! Håper unga tok nyheten godt :Heartred
Det gjorde de, den eldste begynte å gråte av glede og han yngste løp rundt og tegnet tegninger til bebis, laget utstyrsliste og begge satte seg ned og laget navneliste :Heartred
 
Ååååh! Så fine de er!
Ja, syvåringen fant tilogmed en eske han kan fylle med tegninger til bebis og han forkynte "jeg har tegnet et stort hjerte, og jeg skal fargelegge hele- selv om jeg hater å fargelegge! Men jeg gjør det for babyen!"
 
Back
Topp