Ivf Haukeland

Ojsann! Gratulerer! Det er nok fantastisk! Jeg håper ventetiden blir kort. Er utrolig frustrerende dette her! Føler at jeg er den eneste i verden som føler det slik! Men det er jeg nok ikke.. ;-) Men var ikke ventetiden fra forsamtale i august til nytt møte i mars veldig lenge?

Hei :)

jo jeg ringte og fikk snakket med de... Hun sa at legen min hadde sendt en veldig dårlig henvisning... Så jeg ble først satt på venteliste til GU på Haukeland for så å bli satt på venteliste til ivf.

Noen dager seinere tok jeg en test bare for å se sånn som hver mnd.. Og der var den jammen positiv ...!! Etter 2 år med prøving satt endelig pergo spiren vår <3

i dag er jeg 8 uker på vei og jeg kan ikke tro det :-D

du må ha masse lykke til videre...!! Håper det går fort..!! Tusetrakk for hjelp...

klem fra meg

Åååååå!!!! Men GU kor herlig da!! :D :D Gratulerer SÅ masse, måtte den sitte heeeele veien!! :D Takk, håper også spiren sitter seg fort, vi får komme til første forsøk rett over fellesferien :D

Ojsann! Gratulerer! Det er nok fantastisk! Jeg håper ventetiden blir kort. Er utrolig frustrerende dette her! Føler at jeg er den eneste i verden som føler det slik! Men det er jeg nok ikke.. ;-) Men var ikke ventetiden fra forsamtale i august til nytt møte i mars veldig lenge?

Jeg syns jo det var fryktelig lang ventetid da!! :-/

Jeg syns jo det var fryktelig lang ventetid da!! :-/

Håper ikke det blir så lang ventetid med oss! Kanskje du vil dele litt etter forsamtalen om hvordan alt foregår etterpå, og hvor lang tid det tar før du setter i gang? Bare om du har lyst altså!

Håper ikke det blir så lang ventetid med oss! Kanskje du vil dele litt etter forsamtalen om hvordan alt foregår etterpå, og hvor lang tid det tar før du setter i gang? Bare om du har lyst altså!

Det vil jeg gjerne gjøre ja :) :) er så speeeeent! hehe :D :D godt skal det bli med en uke ferie nå neste uke før vi skal til forsamtalen :)

Ventetiden kommer an på om man må gå ned i vekt eller om noen av partene røyker osv.
Jeg måtte gå ned litt i vekt for å bli godkjent derfor tok det lengre tid for oss

Ventetiden kommer an på om man må gå ned i vekt eller om noen av partene røyker osv.
Jeg måtte gå ned litt i vekt for å bli godkjent derfor tok det lengre tid for oss
Å, da forstår jeg. Men dere skulle inn til høsten eller?

Da er forsamtalen unnagjort, og vi skal til første forsøk ved første mulighet hvilket blir i midten av september :D *Lykke*!! Nå gjelder det bare ha tålmodighet, og ikke vært altfor giret, for det kan jo ta sin tid å bli gravid MEN nå er vi enda mer igang og det er herlig! :) Deilig å være ett skritt nærmere!

Veldig fin forsamtale, snakket først med en lege ved avdelingen om alt rundt ivf forsøk, som for eks: bivirkninger av medisin, kort/lang regime, "treffprosent", osv. Fikk vite at jeg muligens ikke har PCOS likevel, legen måtte gruble litt på det ennå for det var ikke noe klassisk pcos-bilde/prøvesvar på meg så jeg jubler!

Vi fikk også vite at jeg skal gjennom kort regime, dvs si to typer medisiner jeg skal stikke meg i magen med, og medisineringen vil vare i ca 2 uker :) jubler for at jeg slipper nesesprayen! :)

Når legen har pratet med dere om ivf/icsi, gjør hun en innvendig ul, det gikk kjempefint ikke vondt eller ubehagelig hun var veldig flink! :)

Deretter fikk vi prate med en sykepleier som viste oss hvordan stikke-pennene fungerer og hvordan jeg ordner dosering og alt rundt stikkingen, samt hun gikk gjennom alt som skjer i eggstokkene gjennom hele perioden fra medisinstart til innsett, veldig koselig sykepleier :) Og veldig greit opplegg!

Åå, så spennende! Nå gleder jeg meg til dert er vår tur og til å følge med videre på andre i samme situasjon! :-)

masse masse lykke til kjære deg! spennende!

masse masse lykke til kjære deg! spennende!

Kanskje jeg kan anta den var til meg? :D I såfall tusen hjertlig takk! Enig med du, spennende tider ivente!! :) :)
Ser du er til utredning på Hausken, masse lykke til du også! :D

Kanskje jeg kan anta den var til meg? :D I såfall tusen hjertlig takk! Enig med du, spennende tider ivente!! :) :)
Ser du er til utredning på Hausken, masse lykke til du også! :D

Den var til deg ja :D hehe.
Tusen takk for det!
Teller snart dager til utredningstimen i slutten av denne mnd :D måtte tiden gå fort!

Den var til deg ja :D hehe.
Tusen takk for det!
Teller snart dager til utredningstimen i slutten av denne mnd :D måtte tiden gå fort!

Så kjekt!! :D Lykke til gleder meg å høre hvordan alt går med dere da :D

Da er forsamtalen unnagjort, og vi skal til første forsøk ved første mulighet hvilket blir i midten av september :D *Lykke*!! Nå gjelder det bare ha tålmodighet, og ikke vært altfor giret, for det kan jo ta sin tid å bli gravid MEN nå er vi enda mer igang og det er herlig! :) Deilig å være ett skritt nærmere!

Veldig fin forsamtale, snakket først med en lege ved avdelingen om alt rundt ivf forsøk, som for eks: bivirkninger av medisin, kort/lang regime, "treffprosent", osv. Fikk vite at jeg muligens ikke har PCOS likevel, legen måtte gruble litt på det ennå for det var ikke noe klassisk pcos-bilde/prøvesvar på meg så jeg jubler!

Vi fikk også vite at jeg skal gjennom kort regime, dvs si to typer medisiner jeg skal stikke meg i magen med, og medisineringen vil vare i ca 2 uker :) jubler for at jeg slipper nesesprayen! :)

Når legen har pratet med dere om ivf/icsi, gjør hun en innvendig ul, det gikk kjempefint ikke vondt eller ubehagelig hun var veldig flink! :)

Deretter fikk vi prate med en sykepleier som viste oss hvordan stikke-pennene fungerer og hvordan jeg ordner dosering og alt rundt stikkingen, samt hun gikk gjennom alt som skjer i eggstokkene gjennom hele perioden fra medisinstart til innsett, veldig koselig sykepleier :) Og veldig greit opplegg!
Spennende :-D
Men må man ha innvendig i ul der ? Selvom man har tatt det hos gyn? Jeg er ikke så veldig fan av de ultralydene, men må man , så må man ;)
Her går ting tregt pga mann som jobber vekke i 4-5 uker i strekken og. Gyn som har tatt ferie. Så vi har ikke en gang fått sendt inn søknad :( men har time hus gyn 12 august for å gjøre nettopp det. Så vi er vel ikke i gang med forsøkene før etter nyttår sikkert :(

Æsj, ventetiden er den kjedeligste!! Håper dagene og ukene går FORT som en fei! :D

Jupp, man får alltid en innvendig ul på ivf, for de vil hva skal man si "kartlegge" deg litt om det kan sies slik, hvordan det ser ut størrelse på eggstokkene om det er noe muskelknuter eller andre ting som kan ligge til hinder.. Ikke heller så fan av de ultralydene, men det blir det nok endel av når man er til ivf ja :P men, legen var veldig flink og jeg merket omtrengt ingenting! :)

Hei dere! Er det bare jeg som synes det er grusomt vondt når andre i nær omkrets blir gravid kjempelett? Min søster (og bestevenninne) ringte akkurat og sa at hun hadde fått positiv test! De begynte nettopp å prøve! Teller ned dagene til søknaden skal sendes den 30. juli..! Jeg måtte bare lette på frustrasjonen litt, og tror andre i samme situasjon er de eneste som kanskje kan forstå hvordan det er. Virker ikke som noen andre skjønner hvertfal :/

Det er langt ifra kjekt!! har akk hatt to på jobb som har født, bestevenninne som fødte for ca måned siden og en som skal føde straks, sambo sin bror sin dame er akk blitt gravid og mange tidligere klassevenninner er gravid/nett født... skjønner så absolutt hvordan du har det, det er ikke noe kjekt for oss som sliter og har prøvd lenge!! Selv føler jeg at jeg takler det kjempefint, jeg er glad på deres vegner og kjenner ikke at jeg er sur eller sint og jeg syns bare det er kos igrunn å snakke med dem om svangerskap og alt rundt det. Selvfølgelig jeg har mine dager (heldigvis sjeldent) hvor jeg lett kan gråte og være fortvilt over at vi ikke har klart det ennå, de dagene er vonde og jeg vil gjerne bare sove meg gjennom dem!

Men det er nok som du sier, at andre i samme situasjon er de som virkelig forstår seg på problemet!

MEN, vi kommer dit en dag vi også, vi må bare vente littegranne ekstra! :) :)

Å, takk for god og trøstende melding! Jeg klarer delvis og glede meg på deres vegne, men tungt er det også.. Gleder meg sånn til det er vår tur og er kjempespent på når vi får komme til forsamtale! :D

Back
Topp