Ivf Haukeland

Et godt tegn ja! Håper det klaffer på første forsøk for dere! :)

Har blitt veldig mye humping de siste 3 årene, men kanskje med litt feil fokus. Skal fortsette utelukkende fordi vi har lyst og ikke fordi vi vil lage baby! ;-) Brevet må komme snart før jeg går fra vettet... :)

Jobber du på KK du Truddelutt´n?

Det høres bra ut! :D Ja, nå må det brevet komme! Spennende! Jupps jobber der ja :)
 
Hoi og hei damer! Hvordan går det?? :) :)
 
Hei igjen!

Her går det veldig dårlig akkurat nå.. Er så sinna! Da vi var hos legen 30 juli sa hun at hun skulle sende søknaden samme dag, men hun ville i tillegg ta en ekstra prøve som ville være klar dagen etter. Ringte KK i sted, der de sa at de ikke hadde mottatt noenting fra oss... Så ringte jeg legen som kunne fortelle at prøven akkurat var kommet tilbake (etter en mnd!!) og at de skulle sende søknaden i dag.. Hun sa ikke engang til meg at den prøven skulle være med i søknaden.. Hun snakket om den som at det bare var noe hun skulle skjekke i tillegg.. Så da blir det nok fire nye uker med venting på brev i posten..

Tolmodigheten min holder på å renne ut, så nå har jeg bakt både skillingsboller og brød! Og jeg baker aldri! haha! Så nå har vi bestemt oss for å ikke tenke mer på baby (som om det er mulig ;-)) frem til vi mottar brev fra KK..

Hvordan går det med resten av dere?
 
Hei igjen!

Her går det veldig dårlig akkurat nå.. Er så sinna! Da vi var hos legen 30 juli sa hun at hun skulle sende søknaden samme dag, men hun ville i tillegg ta en ekstra prøve som ville være klar dagen etter. Ringte KK i sted, der de sa at de ikke hadde mottatt noenting fra oss... Så ringte jeg legen som kunne fortelle at prøven akkurat var kommet tilbake (etter en mnd!!) og at de skulle sende søknaden i dag.. Hun sa ikke engang til meg at den prøven skulle være med i søknaden.. Hun snakket om den som at det bare var noe hun skulle skjekke i tillegg.. Så da blir det nok fire nye uker med venting på brev i posten..

Tolmodigheten min holder på å renne ut, så nå har jeg bakt både skillingsboller og brød! Og jeg baker aldri! haha! Så nå har vi bestemt oss for å ikke tenke mer på baby (som om det er mulig ;-)) frem til vi mottar brev fra KK..

Hvordan går det med resten av dere?

Nei!!! Herregud det er til å gå på veggen av slik treghet og dårlig informering!!! Fader altså, kjenner jeg blir litt sint på deres vegner da! Men, vet du hva den analysen/prøven heter??

*ler* men så bra det kom noe godt utav sinnet hehehe, alltid godt med nybakte bakvarer ;D Det er veldig lett å si det (å ikke tenkte på bebis frem til da) men vanskeligere å gjennomføre, men faktisk så går det greit da, jeg klarte å slappe mer av med tankene når jeg visste vi var inni gamet (ivf) håper du også klarer å slappe litt mer av slik da :) :)

Selv kjenner jeg at jeg begynner å tenke/dagdrømme VELdig mye om forsøk og baby og gravidmage og fødsel og YOU NAME IT! Ikke at det gir meg negativ følelse, men kunne ønske hjernen min klarte å være litt mindre aktiv på det området fordi det noe ennå er ca 3 uker igjen ennå til jeg først starter med medisiner, kort regime så skal stikke sprøyter i magen i ca 9-10 dager!! Har søren meg kommet opp med en gutte og jentenavn hovedsaklig jeg liker og han er nesten helt med på de! såpass aktivitet foregår oppe lille hodet mitt for tiden ja! blææh hehehe
 
Fy søren kor kjipt Merethe24!
Lurte på å ringe å sjekke sjøl, men tror eg dropper det no! redd for at det samme e skjedd her :S
at det går an!
Huff! Sender deg en trøsteklem!

Truddelutt'n:

Eg dagdrømmer om akkurat det samme! <3 drømmer i vei!
Og vi har ikkje fått noen dato engang!! Hehe... Måtte tida fyke avsted =)
 
Legen ringte meg opp igjen i sted og la seg langflat! Viste seg at de hadde fått svar på prøvene like etter timen vår, men søknaden hadde blitt lagt i en bunke og blitt GLEMT! Arg..! Hun skulle sende søknaden med en gang og i tillegg legge ved en lapp om feilen som var skjedd.. Jeg tror ikke at en slik lapp vil hjelpe.. Men men.. Hun sa at det var en søknad til som ikke var sendt... :/

Skjønner hvordan du har det Truddelutt´n! Babynavn er så og si i boks her også :D Hvilke har dere tenkt på? Kan tenke meg at tiden går "saktere" når man nærmer seg forsøket, men det er nok plutselig der likevel ;-) Dagdrømmer hele tiden jeg :D
 
Det var da endelig godt at hun faktisk ringte opp på eget initiativ og beklagde seg for den glemselen, man e noe engang bare et menneske og kan gjøre feil, selv om det er utrolig irriterende for man forventer jo at de gjør jobben sin!

Ooh, hvilke navn tenker dere på da? Vi begge liker jentenavnet Live, og mest jeg liker guttenavnet Nikolai :) meeen, så liker jeg jentenavnet Alma Lovise også men DET ble totalt nedstemt av mannebeinet!! Æsj! ;P

Hihi, ja det er jo bra godt å dagdrømme slike gode tanker, men jeg hadde syns det var mer behagelig om de dagdrømmene heller kunne være så hyppig først når forsøket er i gang hehe umulig å styre tankens kraft! :)
 
Både Live og Alma Lovise var jo nydelige, Nikolai også! Vi syns William og Eric er fint, og så syns jeg at Alva Marie er veeldig fint, men det liker ikke mannen i huset.. Hehe!

I dag har jeg vært barnvakt for nevøen min på 10 mnd, ble ikke akkurat mindre babysyk for å si det slik ;-)
 
Takk :D Ååå Alva Marie var fint! tyyyypisk mannfolk!! ;P heheh, vi får overtale de når vi er i et hormonelt øyeblikk og han bare mååå si ja hehehe huff neida, begge parter bør jo være enig :)

Åååh, nei fydda blir hvertfall ikke mindre babysyk av slik barnevakt nei!! :D Hørtes koselig ut!! :)
 
Hei hei :)
Har hatt mye å gjøre de siste mnd, så har ikke vært så aktiv her inne :)
Når det er snakk om å ringe inn å si vi kan komme på kort varsel, kan jeg da komme med hvilke uker vi kan komme? Eller blir det for stress for de?
Vanskelig når jeg har en mann som jobber vekke :(
 
Heia! Ja, lite aktivitet her den siste tiden for min del også, har akkurat hatt en ferieuke hos mor i Tromsø og ellers jobbet endel! Jeg venter nå bare på at tanten skal komme (ila uken hvis hun velger å være presis) for da starter jeg opp med sprøytestikking :D :D Har altså sommerfugler i magen!!! :)

Ang å komme på kort varsel, så er det kanskje litt usikkert hvorvidt dere da kan komme på kort varsel om han jobber lenge vekke, evt er det jo bare å si hvilke perioder dere da kan komme på kort varsel? Det lureste er nok bare å lufte situasjonen og se hva de sier :)
 
Hei dere! Nå har vi fått time den 11/12.. Føles som en evighet til, men vet at tiden kommer til å gå fort! Har du begynt med stikking Truddelutt´n? Håper det klaffer på første forsøk for deg! :D

Forresten.. Dette med langt og kort regime. Hva er det som gjør at man får det ene eller det andre?
 
Å så kjekt at dere endelig har fått dato da!! Det kan virke lenge men plutselig så er dagen kommet!! :) Skal bli spennende å høre hvordan det gikk når dagen er kommet! :)

Langt og kort regime tror jeg faller mye på om du har regelmessig mens eller ikke og om de (pga et evt sykdomsbilde når det gjelder hormonbalansen) mener du vil bli lett å stimulere. regelmessig mens og eller enkel å stimulere blir kort regime mens har du sjelden eller veldig uregelmessig mens er det langt regime. Forskjellen er sprayen, som langt regime benytter. Den er til for å nedregulere syklusen for så å bygge opp igjen med sprøyter :) Nå er jeg ingen ekspert på området, men det er dette jeg mener skal stemme :)

Jeg har ennå ikke startet stikking aaaaargh, jeg trodde jeg fikk tanten på onsdag kveld meeeen dagen etterpå var det mye mindre og brunlig (sorry detalj!) og nå ingenting, men kjenner smått litt murringer så regner med den er rundt hjørnet!!

En ting jeg måå spørre dere om om dere har opplevd det før for det har ikke jeg: Når en venter mens og kjenner det på seg at den er noen dager unna, har dere har dere opplevd da å ha vondt under sengekosen slik som det er når en har eggløsning?? Jeg hadde det sånn i dag, var akk på den måten som jeg vet jeg har opplevd når jeg har hatt eggløsning... skjønner ingenting!
 
Takk for forklaring. Da regner jeg med at det blir kort regime ;)

Angående sånn el-smerter under sexn, jeg pleier å ha det rett før mens kommer. Altså.. Jeg har på en måte vent meg til at den dagen jeg venter mens (evt. dagen før/etter), så kan vi bare ha sex, så kjenner jeg at det murrer en liten stund, så får jeg mens.. Veldig rart, men tror ting setter i bevegelse slik at mens kommer. Høres VELDIG rart ut når jeg skriver det sånn, hehe! Men ja, jeg pleier å ha det den dagen mens kommer..

Eeeendelig helg og hyttekos her! Hva skal dere finne på?
 
Back
Topp