Ivf dagboka mi!

Hei! I morgen er heldigvis siste dagen med nesesprayen… ble litt uvel etter jeg tok den idag igjen.. progynova 2 morgen og 2 kveld pluss blodfortynnende, prednisolon, crinone pluss et par vitaminer skal jeg da ta fra torsdagen av :) så får vi tro dette blir bra ;)

Gleder meg til å gå over på crinone. Bruker å føle meg bedre når jeg går over på progesteron (utenom lutinus… lutinus var fææææl!)
Jeg må skryte av maigaard siden dem informerer om hvilke vitaminer også! :)

Jeg har litt liten matlyst for tiden, men likevel gått opp noen kg, men kan hende jeg har tatt det så med ro når jeg var dårlig osv. i morgen skal jeg starte med lett trening igjen. Idag gikk jeg en litt lengre tur faktisk :) deilig med frisk lift i nesa tross kulden. Man føler seg litt friskere :)

Idag foreslo sambo å hente mat på kinaen (sweet&sour), men fristet ikke meg den søte maten… får se om jeg jafser i meg noe uansett :p dagene kinne nå gått litt fortere :p
 
Go grytidlig morgen! :) er på rugedag 5 nå og 5 dager til testing. Dette begynner å bli litt skummelt merker jeg.. er så utrolig sliten i ryggen , heeele ryggen. Igår sånn rundt formiddag var jeg kvalm.. ble litt usikker på om jeg kunne handle disse truseinnleggene som jeg hadde planer om :p

litt vanskelig å finne behagelig stilling pga muskelverk i hele kroppen nesten. Bare merkelig dette spør du meg :p feil og si verk, men mer ubehag kanskje/sliten følelse i alle muskler som flytter på seg, på en måte :)

Sånn er det nå ❤️ <3
 
Håper sånn for deg..! :Heartred Har smuglest gjennom lang tid. Krysser og håper på suksess denne gangen
 
God kveld! :) det ble nok bare den ene ettermiddagen hvor det var mer mensen smerter før det bare gikk over. Nå er det bare sånn «murring» nederst, stikking og «sliting» på en måte. I morgen er test dagen, så dette blir spennende :) har masse symptomer. Må tisse mer, litt sånn urinveisinfeksjon tedenser fikk jeg idag.

Så vi får se hva det betyr i morgen ;)
 
God morgen!:) jeg tok testen (stav fra babyplan), i oppsamlet urin, men det jeg ikke visste var at den skulle holdes der i minst 10 sekunder, ikke fem… gruuuusomt å gjøre feil når man har ventet sånn :( den var seff negativ, så ned på apoteket idag for kjøp av ny for å ta i morgen tidlig… det er idag 10 dager etter innsett av en blasto…

Litt irritert på meg selv nå for å ikke ha lest bruksanvisningen som var med i posen….
 
Hei :) nå har jeg tatt en vanlig clearblue test og den var også negativ. En til i kveld bare for å være helt helt sikker… er vondt dette, men sån er det bare..

Det positive er jo at jeg har fått meg en liten jobb på garn/tøy butikk for å spe på litt itillegg til uføre delen. Skal også prøve å få solgt litt vi ikke bruker eller har bruk for, så går det rett i ED «boksen» :)

Nå er det bare igjen å reparere kroppen, trene, være generelt snill med kroppen frem mot våren, så er man vel «fit for fight» igjen :) da er vi enige om å prøve å fryseforsøk av 2 stk satt inn. Har en feeling at det er best å få Tine opp og sette seg fast inni livmoren rett etterpå? :) vet ikke. Aldri prøvd det før…
 
God morgen :) jeg har enda ikke fått noen blødning.. men jeg fortsetter med støttemedisiner til over helga, for jeg husker jeg fikk positiv test med jenta mi (19 år) først i uke 6, og da veldig svak strek… så har jeg forhørt meg litt at det fint er mulig. Både jordmor og andre med erfaring sier det. Så har jeg enda ømme bryst (vet det kan komme av medisinene) og rett og slett bare en generell følelse av at noe er der nede. Så gir det en «fair» sjangse til :)

Men så har vi snakket om neste tur til Aarhus for innsett, som da vi bli nermere våren. Jeg skal jobbe litt og spare til reisa og det, ca 10.000 til klinikk osv. *grøss*

Jeg skal også starte med kosttilskudd for gravide en mnd i forveien som også blir anbefalt. Så skal vi sørge for at det blir NULL stress. Når vi var nå, ble det stress siden flyet vi satt på var forsinket, så de ble springing… ikke nok med det så fikk vi ny gate pg gå til på andre siden av flyplassen i København

Såh nå skal vi fortsette å være sunn
 
God morgen! Litt av et «game» dette her.. jeg tok en clear blue vanlig test, ventet litt (sikkert et halvt min :p ), så gikk jeg opp for å gjøre noe.. kom ned igjen, så viste den svaaaak positiv med begynnende fargepigmenter også? Har jeg aldri hatt på dem.. bare skygge (svart/grå).. legger ved et par bilder her jeg :)
 

Vedlegg

  • IMG_2360.jpeg
    IMG_2360.jpeg
    1,2 MB · Visninger: 62
  • IMG_2359.jpeg
    IMG_2359.jpeg
    1,1 MB · Visninger: 62
Mårnings! Ikke noe sjokk at cb digital viste ikke gravid. Da kutter jeg all støttebehandling og venter på mens. Jeg vet at crinone utsetter mensen, men ikke at den utsatte sååå lenge. Er på dag 38 idag, men har en syklus på 28-30.

Idag er det kontrakt skriving med der jeg skal jobbe litt, så trening etter det blir ganske så greit å få kroppen tilbake litt nå så denne blødningen, neste blødning… såååå blødning etter der starter vi opp igjen. Da skal jeg høre om det er mulig å få satt inn 2 stk mtp reisevei og økonomi.
 
Hei! Nå kjenner jeg svettetokter igjen etter avsluttet støttebehandling… er vel den naturlige delen igjen av meg som er i en pre overgangsalder eller noe slikt… jeg kjenner også på en hjelpesløshet over at dette ikke gikk… hva skal man prøve? Hva skal man ta av vitaminer osv? Hva kan man spørre om. Eneste jeg vet nesten sikkert er at jeg har bakteriell vaginose altså… stinker etter mensen og før og under egentlig… så jeg skal sjekke om maigaard skriver ut noe mot det jeg kan tai forkant av neste forsøk.. kanskje funker det da? Så har jeg litt svie det nede nå? Tro om det ernormalt? Får få en legetime om det ikke går over om et par dager.. skulle ønske man fikk alt klappet og klart sånn *abakadabra* gravid!! Så lett vet man jo nå at dette ikke er altså….. *pust*
 
God grytidlig morgen… må innrømme at alt dette tar en stor kapasitet i topplokket selv om vi har en pause et par sykluser nå. Vi må jo faktisk spare opp til reisa også. Jeg har fått tilkallingsjobb, men ikke tjent noe ekstra enda. Satser på at jeg trengs i vinterferien da :)

Jeg fikk rett og slett ikke sove i natt. Lå og søkte på grunner som kunne hindre egget i å feste seg osv. i morgen (idag) skal jeg til legen for å beskrive disse plagene jeg har. Dårlig lukt der nede som minner om en råtten/fiskelukt et eller annet. Hatt det av og på hele karusellen med Ivf også, men aldri fått noe mot det. Så nå etter 4 mislykkede innsett til sammen med alle, MÅ jeg jo få prøve noe liksom. Har prøvd multigyn, men den bare lindrer, så kommer det fort tilbake igjen. Ikke akkurat billig disse intimsalvene heller i lengden… ene gynekologen var rett og slett ubehagelig vesen som jeg ikke vil til igjen.. :( så håper jeg slipper henvisning denne gangen også. Eller så blir jeg tvunget til å gå privat for dette også..

Vi er nå enige på å sette inn to stk neste gang. Så håper ikke klinikken setter seg på bakbena å sier at det gjør dem ikke mtp risikosvangerskap osv osv… det vet vi, så det må jo være opp til oss om vi vil det eller ikke. Man får jo tettere oppfølging om det skulle bli to. Pluss at det blir jo keisersnitt litt tidligere om det skulle bli nødvendig. Mange andre ting kan jo oppstå, men det skremmer liksom ikke nok siden man ønsker dette såååå sterkt :) er dette helt feil?

Så nå er jeg på CD 11 allerede, så tiden går. Så mensen nå uten noenting, så neste mens starter vi opp igjen med medisiner :) spent på om man får noe annet. Er veldig fornøyd med det jeg gikk på. Crinone var en drøm iforhold til alle andre jeg har tatt :) progynova (østrogen) var helt jævlig de første dagene, men gikk seg til. Urolig i kroppen da, men ikke noe jeg tenkte sånn over.

Nå skal jeg iallefall prøve å få noe mot den lukta der nede som jeg vet er bakteriell vaginose, så får vi se om jeg blir henvist :p etter det, vurderes det å ta noe nye celleprøver og kanskje en ny biopsi av livmor for å sjekke betennelse tilstand som jeg har hatt tidligere… vet ikke om det har så mye å si men.. greit å gjøre det man kan :)
 
Hei! Da har jeg faktisk fått antibiotika! Så er det bare å høre med Danmark når dem anbefaler å ta kuren. Rett før, under eller ei stund i forveien før medisinstart.. ønsker jo ikke at det skal påvirke hormoner man tar :) så har jeg testet meg for urinveisinfeksjon og fått sjekket nyrene i samme slengen. Greit å ha legen mer på banen også om det skulle være noe medisinske greier..

Et steg lengre :) igjen :p
 
Hei! Da har jeg også fått påvist uvi å må ta selexid :) henvisning til sykehus for vevsprøve av livmor er også sendt :) måtte visst vente med den kuren mot bakteriell vaginose. Kan vel ikke gå på to kurer samtidig heller :p

Om biopsien viser noe, så kanskje en bredspektret kur heller hadde vært bedre egentlig? Hmm.. en ting av gangen ;) småsvir der nede idag altså… har jeg ikke hatt på maaaaaange år sånn uvi.
 
God morgen :) jeg leste akkurat symptomene på betennelser i livmor.. å jeg har altså alle symptomene når jeg tenker meg om… så resultatene av biopsien kan bli interessant! Mulig det som har gjort at ingenting har festet seg? Hmmm… noe må man altså finne ut på egenhånd nesten.. tror jeg det blir en celleprøve også i samme slengen jeg. Så er det gjort.. :)
 
Heihå :) endelig kom timen til prøver av livmor, og det ble i MAI! Herreminhatt.. nå må jeg høre rundt privat likevel, for jeg venter ikke til i juni-juli for innsett altså.. skal høre med der jeg har tatt ultralydene. Best å forholde seg til en plass :)
 
Hay da har jeg endelig får time til biopsi OG celleprøve hos privat gynekologen allerede på torsdagen! så blir spennende å se hva resultatet blir! Håper jo det er en betennelse i en eller annen form der inne. Da veit man jo litt mer om hvorfor det ikke gikk.
 
Back
Topp