IVF dagbok

Woho, så bra :D :D Kan jeg spørre hvilken lege du var hos? For det var på Ullevål, ikke sant? Da skal jeg virkelig stå mer på krava neste gang hvis jeg må i gang med forsøk på Ullevål igjen og hvis jeg blir overstimulert :P Sa de noe om hvor mange du fikk på frys? Håper du får ruge leeenge og vel ❤❤❤
Jeg var hos Marit smaavik under stimuleringen. Ved uttak så var det ei annen ei men jeg husker ikke hva hun het. I dag var det ei ny ei igjen som var svensk og hun het Eva men jeg fikk ikke tak i etternavnet hennes. Jeg fikk 5 på frys. Og det er fremdeles noen egg som utviklet seg sent som de følger med på som jeg får vite mer om hva skjer med i morgen. Ja nå vil jeg ruge til mars :D
Hun svenske legen virket mer rundere i kantene enn disse andre damene.

Ja, jeg syntes det var veldig overilt. Jeg hadde ikke væske i buken og var i helt fin form. Ikke fikk de ut så mange egg heller, selv om de dog tømte dobbelt så mange eggposer. Han på Fertilitetssenteret har jo grynta om det der flere ganger - han syntes også at det var litt vel konservativt :)) Jeg fikk ikke komme på kontroll for å sjekke om det var sjans for innsett en gang.
Helt merkelig. Tror jeg ville klaget på det der. Jeg hadde litt væske ett eller annet sted men det var visst så lite at det ikke var av betydning for legen så hun sa dette går bra vi setter inn. Hadde det vært hun andre som hadde uttak så hadde hun aldri i verden satt inn.

Kontroll insett dag.
På ultralyden sjekket hun livmoren slimhinne og eggstokkene. Livmoren så fin ut høyre eggstokk var veldig stor men ikke så veldig rart egentlig. Hvis jeg ikke husker helt feil så var det litt væske rundt den men var veldig lite. Slimhinnen var tykk og fin 9mm nesten 10. Legen mente det ikke var noen grunn til å la være å sette inn egget så hun sa at dette vil gå fint. Jeg var veldig forbredt på at dette skulle gå rett i dass. Men insettet gikk veldig fort. Merket litt at hun satt inn kateteret men det var ikke vondt.
Jeg ble fortalt at symptomene på overstimuleringen ville komme etterhvert. Men jeg skal fortsette å drikke masse.
Etter innsett pratet jeg med ei søt jente som fortalte om eggene og hvordan de hadde utviklet seg. De har fryst ned 5 egg og de skulle se an resten av eggene som hang litt etter. Ville få beskjed om de i morgen om de utviklet seg videre og klare for frysing. Er egentlig veldig rart å tenke på at jeg har et embryo i magen som er klar for å feste seg. Nå håper jeg at dette er gullegget som sitter hele veien til mål.
Fikk også med meg resept på progynova i tilfelle det blir fryseforsøk til høsten.
Blir spennende fremover nå.

Hipp hurra for ruging! Nå gleder jeg meg til positiv test om ikke lenge :D

Gratulerer med innsett.

Kontroll insett dag.
På ultralyden sjekket hun livmoren slimhinne og eggstokkene. Livmoren så fin ut høyre eggstokk var veldig stor men ikke så veldig rart egentlig. Hvis jeg ikke husker helt feil så var det litt væske rundt den men var veldig lite. Slimhinnen var tykk og fin 9mm nesten 10. Legen mente det ikke var noen grunn til å la være å sette inn egget så hun sa at dette vil gå fint. Jeg var veldig forbredt på at dette skulle gå rett i dass. Men insettet gikk veldig fort. Merket litt at hun satt inn kateteret men det var ikke vondt.
Jeg ble fortalt at symptomene på overstimuleringen ville komme etterhvert. Men jeg skal fortsette å drikke masse.
Etter innsett pratet jeg med ei søt jente som fortalte om eggene og hvordan de hadde utviklet seg. De har fryst ned 5 egg og de skulle se an resten av eggene som hang litt etter. Ville få beskjed om de i morgen om de utviklet seg videre og klare for frysing. Er egentlig veldig rart å tenke på at jeg har et embryo i magen som er klar for å feste seg. Nå håper jeg at dette er gullegget som sitter hele veien til mål.
Fikk også med meg resept på progynova i tilfelle det blir fryseforsøk til høsten.
Blir spennende fremover nå.
Så spennende! Moro å lese om andre som har vært igjennom det jeg snart skal i gang med selv. Ønsker deg masse lykke til og håper dette blir terminspiren dere så sårt ønsker :)

Jeg var hos Marit smaavik under stimuleringen. Ved uttak så var det ei annen ei men jeg husker ikke hva hun het. I dag var det ei ny ei igjen som var svensk og hun het Eva men jeg fikk ikke tak i etternavnet hennes. Jeg fikk 5 på frys. Og det er fremdeles noen egg som utviklet seg sent som de følger med på som jeg får vite mer om hva skjer med i morgen. Ja nå vil jeg ruge til mars :D
Hun svenske legen virket mer rundere i kantene enn disse andre damene.
Helt merkelig. Tror jeg ville klaget på det der. Jeg hadde litt væske ett eller annet sted men det var visst så lite at det ikke var av betydning for legen så hun sa dette går bra vi setter inn. Hadde det vært hun andre som hadde uttak så hadde hun aldri i verden satt inn.
Ok, da er det helt sikkert hun nye som er litt mindre streng på det der. Var Marit jeg hadde som hele tiden var bestemt på at det ble totalfrys. Vi får håpe hun nye har litt god innvirkning på de andre, så det ikke har noe å si hvilken lege man kommer til :P Fantastisk med minst fem embryo på frys :D :D

Ok, da er det helt sikkert hun nye som er litt mindre streng på det der. Var Marit jeg hadde som hele tiden var bestemt på at det ble totalfrys. Vi får håpe hun nye har litt god innvirkning på de andre, så det ikke har noe å si hvilken lege man kommer til :P Fantastisk med minst fem embryo på frys :D :D
Ja nei hun var ikke der hun til egguttak. Hadde sikkert begynt ferien.
Du får be om å få eva neste gang. Virket som hun ble litt oppgitt over enkelte rutiner de hadde.

embryodevelopment.jpg

Fine lille celleklumpen vokser . så i dag er den delt seg til 8 celler. Ganske så spennende å følge med på utviklingen.
JEg har ikke helt fått taket på hvordan man teller disse dagene Om innsett dagen regnes som rugedag 1, eller om i dag er rugedag 1. men det er ikke så farlig. Så lenge egget fortsetter og utvikle seg og faktisk fester seg.
HAr en god følelse på at dette skal gå veien.

Jeg har en del menssmerter etter jeg startet med lutinus, og det er nok eggstokker som er med på å gjøre det ømt nedi hula også. for den ene eggstokken var ekstremt stor. så er jo ikke så rart at det er ømt og ubehagelig .
Jeg fikk beskjed om å drikke mye, det var jeg flink til de to første dagene , men i går var jeg ikke like flink. men jeg går på do hele tiden fordet. i natt har jeg vært å tømt blære 3 ganger, og den har fyllt seg opp ganske godt. Lutinus gjør meg veldig trøtt merker jeg, blir fort sliten så må ha meg en powernap i løpet av dagen og kvelden.
HAr funnet tøfler og varmeflaska er godt plassert på magen. her skal alt prøves ut for at lille celle klump skal feste seg.

Sitter å venter på at de skal ringe meg fra ullevål angående de eggene de ikke fryste ned. de ringer ved 12 tiden, det er under 30 min til. så jeg er veldig spent på om vi faktisk får noen fler egg på frys. det hadde jo vært et pluss.
Nå kan faktisk ikke dagene gå fort nok til test dag. :D

Nå er klokka 12:20 de har ikke ringt fra laboratoriet. Så da regner jeg med at eggene ikke klarte seg. Men vi har iallefall 5 egg på frys :D

Jeg har så innmari murring i magen. det tar helt av. hjelper litt å ha varmeflaska på magen, men jeg kan jo ikke sitte med den døgnet rundt heller.
Vet det kommer av lutinus, for jeg er i tillegg skikkelig trøtt, har ømme pupper og de har også vokst de siste dagene.

54f0447baccfbf6a680ec2dbb0cb0985

Begynte å teste samme kveld jeg satt el sprøyta. Klarte ikke la være. Så nå har jeg testet i en uke for å se når el sprøyta er ute av systemet.
De er tatt på forskjellig tid på døgnet. Og er noen som er blitt tatt på veldig tynn urin så streken er nesten borte. Men er iallefall ingen tvil om at den henger i enda. I morgen er det en uke siden jeg tok den. Tror den vil henge i lenger enn 10 dager siden de fortsatt er ganske tydelige og sterke.

4 dpo ruge dag 3? i dag er det 5 dager siden uttak. tida går egentlig fortere enn det jeg hadde regnet med.
Trodde det skulle gå kjempe sakte. jeg prøver å holde meg opptatt og ikke tenke så mye på om cella vokser, eller om den vil feste seg. Er forbredt på at dette ikke går den veien vi vil. Jeg har igjen helga og holde meg opptatt, så er det tilbake på jobb igjen. da går nok tida rimelig fort, og plutselig er det test dag. men jeg kommer bare til å fortsette med testingen. Så lenge jeg har tester så bruker jeg dem.
Jeg kjenner verking i eggstokkene enda, men ikke like ille som det var de første dagene etter uttak, så eggstokkene er vel på vei ned til normal størrelse sakte med sikkert.
Har en del mensenmurring og det strekker seg til tider i livmoren, dette var veldig plagsomt i går. i dag er det mer eggstokkene jeg kjenner. spesielt den høyre. Er ekstremt trøtt, ømme pupper, og jeg må fly på do hele tiden. ligger jeg for lenge på en side så kjenner jeg det strammer i korsryggen også.
I dag er vel lille celleklump blitt morula, så nå er det ikke mange dagene til den faktisk har tenkt til å feste seg...
Gleder meg til jeg ser to streker på testen.

Spennende å følge deg nå :D Håper spira sitter til termin denne gangen ❤

Den "offisielle" tellingen er x DP y DT, hvor x er antall dager det er siden innsett (dag 1 er dagen etter innsett) og y er antall dager embryoet som ble satt inn, var dyrket. Så det vil si at du er nå 2DP2DT siden det er to dager du satt inn et egg som hadde blitt dyrket i to dager. Legger du sammen tallene, får du dpo. Du er altså 4 dpo i dag :) Håper det var forståelig!

Nå må du passe på deg selv og ikke gå ut i jobb for tidlig da :) ❤ Jeg var sykmeldt i vel to uker etter uttak da jeg ble overstimulert, men det er selvfølgelig forskjellig hvor ømt og vondt man har det etterpå. Gleeeder meg til testene viser spirestrek :D :D

Den "offisielle" tellingen er x DP y DT, hvor x er antall dager det er siden innsett (dag 1 er dagen etter innsett) og y er antall dager embryoet som ble satt inn, var dyrket. Så det vil si at du er nå 2DP2DT siden det er to dager du satt inn et egg som hadde blitt dyrket i to dager. Legger du sammen tallene, får du dpo. Du er altså 4 dpo i dag :) Håper det var forståelig!

Nå må du passe på deg selv og ikke gå ut i jobb for tidlig da :) ❤ Jeg var sykmeldt i vel to uker etter uttak da jeg ble overstimulert, men det er selvfølgelig forskjellig hvor ømt og vondt man har det etterpå. Gleeeder meg til testene viser spirestrek :D :D
Er det ikke hvor mange dager gammelt embryo som telles?
Uansett så er det ikke så viktig :D
Blir formen min helt forferdelig og jeg ikke får til å jobbe så drar jeg til fastlegen. Men skal nok gå bra. Er stille på jobb om dagen siden de fleste har tatt ferie. Men jeg har veldig lav terskel. Så fort jeg merker noe unormalt så kaster jeg inn håndkle.

Er det ikke hvor mange dager gammelt embryo som telles?
Uansett så er det ikke så viktig :D
Blir formen min helt forferdelig og jeg ikke får til å jobbe så drar jeg til fastlegen. Men skal nok gå bra. Er stille på jobb om dagen siden de fleste har tatt ferie. Men jeg har veldig lav terskel. Så fort jeg merker noe unormalt så kaster jeg inn håndkle.

Ovitrelle sitter fortsatt i. Men blir svakere for hver dag. 1uke siden el sprøyta ble satt.
fba72615dad1eb37e70f5fcd36cd41ef

Back
Topp