IVF dagbok

kontroll nr 2

Alt så fint ut. og kroppen oppfører seg som den skal på puregon. jeg hadde også fått ganske riktig dose. så den ble det ikke gjort noe med. hadde 5-6 eggposer på hver side og det var 9-10 mm store. fikk vel egentlig ikke vite så mye mer om når uttak blir. men det nærmer seg veldig.
Var veldig mye rot og tull der i dag. for jeg hadde time klokka 2 , men det var to par som gikk foran meg. og jeg ble sittende å vente i 15 min før jeg ble spurt om jeg hadde time. de hadde lagt frem feil journal , så de måtte lete etter min en stund før de fant den.

Når det kommer til sprøytene så har jeg begynt å merke at det jobbes i eggstokkene. det murrer i livmor og i eggstokkene, er litt oppblåst også. Så blir nye kontroll på torsdag denne uken. lurer på om jeg skal sette el sprøyta da på kvelden.
Hun ønsket meg masse lykke til og mente jeg var flink til å sette sprøyter... :P

Woho, nå nærmer det seg uttak :D Så spennende ❤

Wææææ. Ja nå nærmer det seg altså. Kjenner jeg gru gleder meg veldig til uttak.
Det kommer til å gå såå bra! De aller færreste kjenner noe særlig, og det er fort gjort og helt overkommelig :D Og det kommer fra en som har hatt i overkant vonde uttak altså ;) :-*

Det kommer til å gå såå bra! De aller færreste kjenner noe særlig, og det er fort gjort og helt overkommelig :D Og det kommer fra en som har hatt i overkant vonde uttak altså ;) :-*
Kommer nok til å gå bra ja. bare jeg som tenker så mye på alt mulig så jeg får helt noia :P

Nå har jeg bestillt 30 billigstrimler og en digital med uker til under 300 kr.
Så da kan testingen bare begynne etter innsett.

I dag kjenner jeg det er veldig aktivitet i eggstokkene. kjente det i går også men ikke like mye som i dag. våknet med vondt i korsryggen og i siden. så natta har vært alt annet enn god. sovet dårlig igjen i natt. Nå har jeg 6 sprøyte dager bak meg, og skal stikke i 2 dager til før det er enda en ny kontroll på Torsdag. lurer så på når jeg kan sette eggløsningsprøyta, om jeg skal sette den i helga eller hva jeg skal. de sa jo ingenting. og det virket som hun legen hadde veldig dårlig tid for hun hadde ikke tid til å snakke. ble bare sendt rett til sykepleieren og hun hadde liksom heller ikke tid til å snakke. ble sendt rett ut igjen. så gikk derfra like klok som da jeg kom. kjente det var litt dårlig, for jeg har jo spørsmål jeg lurer på jeg også. og det hadde kanskje tatt 2 min ekstra for dem.
Får håpe neste kontroll ikke er like kaotisk og at jeg slipper å måtte vente og vente og vente pga journal rot. jeg kunne jo selvfølgelig ha ringt dit. men det gidder jeg ikke. får vente til torsdag. gleder meg til dette første forsøket er over, og jeg kan ruge :D

I dag er mini hjemme sammen med meg fra bhg og lurer veldig på hva vi skal gjøre. er fint vær med det blåser kaldt.
Burde vel egentlig ryddet og vasket her. men takene min er helt inne i denne ivf bobla om dagen, så konsentrasjonen er jo helt vekk. også er jeg i ferie modus om dagen, skal ha to sen vakter slutten av uka også har jeg ei uke fri. passer veldig fint med innsett, for da slipper jeg sykmelding.

Sprøyte dag 7.
I dag var det vondt å sette sprøyta. Sved en god stund etterpå. Og ser blåmerket kommer. Byttet til ny ampul i går så er snart i mål med sprøyter. Håper egentlig siste puregon stikk er i morgen og at det er siste kontroll før uttak. Nå begynner jeg og bli utålmodig. Har fri fra jobb om dagen også så da går tida veldig sakte.
Jeg har begynt å få noe som ligner på elslimet ikke mye men litt er det. Det jobbes ordentlig i eggstokkene nå også. Merker det mer og mer for hver dag.
Jeg er virkelig i denne bobla om dagen som ikke er lett å komme seg ut av. Vi har personalmøte i kveld og jeg har jo glemt det. Så nå får jeg så ørene flagrer på fredag av sjefen tenker jeg. Passer jo jævlig dårlig å ikke dukke opp når jeg er så nære ved å få en 100 % stilling. Jaja jeg får fortelle henne om denne ivf bobla jeg er i. Kanskje hun skjønner det. Men tviler. Hun er så spesiell den dama og alt skal gå etter boka.

Ny kontroll om 3 timer.
Nå er jeg så spent og litt usikker på hvordan det blir lagt opp i forhold til uttak. Lurer veldig på hvilken dag det blir. Regner med det blir til uka. Men da må jeg sikkert ta puregon frem til lørdag søndag og da må jeg hente ut en ny ampull noe som er strek i regninga siden jeg da antagelig kun får tatt en dose av den og så går den rett i søpla føler det blir bortkastet penger. Men vi får se når jeg har vært der hva planen dem er. Tror jeg skal sette el sprøyte på lørdag og da går det fint for har to doser igjen på puregon nå. Nå begynner sommerfuglene og melde seg. Iiiiiik. Venninna mi hadde veldig lyst til å være med i dag så da blir det først Ullevål også går turen til strømmen etterpå.
Oppdatering senere i kveld

Kontroll nr 3.
Store eggposer på venstre side 16 til 17 mm. Litt mindre enn på høyre side. Noe jeg synes er rart for jeg merker mest på høyre side. Var 6 til 8 eller 9 eggposer på hver side. Så nå håper jeg det er mange egg som er klare
Blir to doser til med puregon og ovitrelle på lørdag. Uttak på mandag. Ååå Ååh . Nå er vi snart i mål med første steg. Legen sa hun ville se meg om 6 uker ved første svangerskapskontroll. Jaaaaaaaa sa jeg det vil jeg og.

Åå, hurra :D :D Dette går jo helt etter planen, jo :D Snart er du ruger ❤

Sprøyte dag 10 i dag. Siste puregon sprøyta og det skal bli deilig. For nå er det virkelig ubehagelig i underlivet. Kjennes ut som eggstokkene skal sprekke hvert øyeblikk. Er til og med vondt å sette seg ned. Mest lyst til å bli hjemme fra jobb i dag men det går jo ikke. Har faktisk begynt å sove dårlig igjen pga ubehaget i magen men snart over. Må få mini i bhg så jeg kan slappe av litt før jeg drar på kveldsvakt. 2 dager igjen så er det ferie.

I går tok jeg ovitrelle og skal si det var godt å få unnagjort den.så nå er vi så nær slutten av første forsøk. Har uttak i morgen og er veldig spent på hvor mange egg vi får ut. Kanskje jeg blir ruger allerede på onsdag. Det hadde vært fint. I dag har det vært deilig med en fri dag fra sprøyter og medisiner. Men i morgen så er det over på lutinus og det er ikke det verste å gå på. Håper bare jeg slipper disse krampene i magen som jeg fikk sist gang.
Nå er jeg så spent på i morgen altså. Håper det blir mange egg ut og mange på frys.

Back
Topp