IVF dagbok

Da var den store dagen her. Vi stod opp 6 i dag tidlig for å rekke alt vi skulle men så treige som vi er så rakk vi ikke noe.
Vel fremme på Ullevål fikk medisiner som kicket inn først når den første eggposen ble tømt. Fy pokker så vondt dette gjorde. Og jeg var nesten ved å besvime flere ganger. Nå ble jeg fulgt tilbake og skal slappe av litt men smertene blir ikke noe bedre. Men nå så vet jeg ikke helt hva som skjer. Om det blir total frys eller om de setter tilbake på onsdag. Men uansett vi fikk ut 22 egg og da var det noen poser igjen.

Neida så jeg var faktisk overstimulert på lav dose puregon. Så nå er det ikke sikkert at det blir innsett i det hele tatt før i august eller september. Dritt altså. Så nå fikk jeg klar beskjed om å drikke masse så jeg får skylt ut av systemet. Nå skal jeg hjem å legge meg . Fikk duppet av på sykehuset . Men nå kjennes det som underlivet har blitt kjørt over av toget. Men var veldig spennende å følge med på egguthentingen da. Og nå håper jeg at det var første og siste gang jeg var med på dette. Haha jeg er så pinglete på smerter. Men de skrøt veldig under hentingen at jeg var flink.

Nå ringer de snart. Nå er jeg spent på hvor mange av eggene som ble befruktet. Håper det er noen ihvertfall som overlever.
Egentlig så har jeg nettopp våknet. Tror jeg sov i hele går etter uttaket. Så jeg sovnet ikke før nærmere 4 i natt. Litt stiv i maska nå kan man si.
Kjenner egentlig ikke så mye til at det er vondt nå. Eneste når blæra begynner og fylle seg og nå egentlig har luft i magen. Da kjenner jeg det presser. Får fortsette å drikke masse i dag så det ser fint ut for innsett i morgen. Håper så inderlig at de setter tilbake et embryo i morgen.

Ring da!
Dette her er ikke kult, blir virkelig holdt på pinebenken her. kanskje det er så mange egg som ble befruktet at de må telle flere ganger :P
De skulle ringe mellom 9 og 10. nå er klokka 0930, og jeg har faktisk ikke nerver til å vente lenger..
KOM IGJEN RING!

De ringte for 2 min siden, og jeg er litt i sjokk nå tror jeg. herlighet av 22 egg så ble 17 befruktet. 17 egg! befruktet! Vi har 17 embryo i skålene på ullevål. hun spurte hvordan jeg føler meg, og som sant så er jo formen fin. jeg har ikke noe vondt lenger, og drikker masse. så da skal de vurdere innsett i morgen etter ul. håper håper håper det blir innsett.

Å herlighet så flott da! 17 egg befruktet må være det meste jeg har hørt om :D Vi må gjennomgå så mye vi altså! Utsette her og utsette der! Får virkelig håpe du får satt inn egg :) PS! Er det virkelig noen som har oppe enda altså? Trodde alle klinikker hadde ferie nå jeg :P

Å herlighet så flott da! 17 egg befruktet må være det meste jeg har hørt om :D Vi må gjennomgå så mye vi altså! Utsette her og utsette der! Får virkelig håpe du får satt inn egg :) PS! Er det virkelig noen som har oppe enda altså? Trodde alle klinikker hadde ferie nå jeg :P
Jeg spurte om hun tullet. Men det gjorde hun ikke. Haha ja det er helt vilt. 17 befruktede egg er kjempe mye. Hadde aldri trodd at det skulle bli så mange.
Ullevål har åpent ut denne uken så har de stengt.

Oj, nå må det virkelig gå bra! 17 egg var virkelig kjempemessig!

Wow, for et helt sinnsykt resultat :D Håper du får innsett!! Utrolig rart at de vurderer det på deg egentlig, siden jeg selv tok ut 11 egg (de tømte 25 eggposer), følte meg ikke dårlig i det hele tatt, men fikk likevel totalfrys (og det bestemte de på uttaksdagen). Godt å høre at de kanskje har blitt litt rundere i kantene nå, for jeg syntes det var litt vel strengt :D Jeg heier masse ❤❤

Wow, for et helt sinnsykt resultat :D Håper du får innsett!! Utrolig rart at de vurderer det på deg egentlig, siden jeg selv tok ut 11 egg (de tømte 25 eggposer), følte meg ikke dårlig i det hele tatt, men fikk likevel totalfrys (og det bestemte de på uttaksdagen). Godt å høre at de kanskje har blitt litt rundere i kantene nå, for jeg syntes det var litt vel strengt :D Jeg heier masse ❤❤
Virket litt strengt ja. for leser jo om mange som har fått innsett til tross for overstimulering. men men. går det ikke denne gangen som er noe skikkelig dritt, så har vi ikke noe annet valg enn å vente til august september.
Legen sa også til meg at de ville ha totalfrys, hadde ikke fått beina på gulvet en gang ned fra gyn stolen. men de har jo bestemt at jeg skulle komme inn på sjekk i dag da så de er nok kanskje litt usikre da virker det som.

Kjenner meg fremdeles i fin form og er det væske i buken så blir jeg faktisk overrasket.

For et fantastisk resultat!! Håper på mange egg i fryseren ❤ ❤
Shiiiit! Sykt mange:) Spennende! Krysser fingrene :)

Hahaha ja, det er for godt til å være sant dette. Hadde aldri i min villeste fantasi trodd at vi skulle få så mange befruktede egg.
jeg kødda med mannen i går og sa vi må bruke alle eggene. tror han hadde lyst til å løpe ut døra og aldri komme tilbake :P

4 dager siden elsprøyten. 2 dager siden uttak.
I dag er det egentlig innsett dag, men den avgjørelsen får jeg vel senere i dag. finner de væske i buken så dropper de det, og fryser ned eggene. føles ganske urettferdig , men jeg er vel forbredt på det. er jo alltid et slag i tryne man får når man ønsker seg flere barn. men en dag så må det vel bli vår tur også.
Når man har fryseforsøk, tiner de alle eggene, eller tiner de noen av gangen?
Vel 12:30 da kommer enten oppturen eller nedturen.

Begynte med lutinus på mandag, og jeg kjenner igjen disse krampene fra forrige gang. kan ikke huske jeg fikk det da jeg gikk på Crinone, da hadde jeg nesten ingen bivirkninger.

Ruger jeg er ruger
Woho, så bra :D :D Kan jeg spørre hvilken lege du var hos? For det var på Ullevål, ikke sant? Da skal jeg virkelig stå mer på krava neste gang hvis jeg må i gang med forsøk på Ullevål igjen og hvis jeg blir overstimulert :P Sa de noe om hvor mange du fikk på frys? Håper du får ruge leeenge og vel ❤❤❤

Virket litt strengt ja. for leser jo om mange som har fått innsett til tross for overstimulering. men men. går det ikke denne gangen som er noe skikkelig dritt, så har vi ikke noe annet valg enn å vente til august september.
Legen sa også til meg at de ville ha totalfrys, hadde ikke fått beina på gulvet en gang ned fra gyn stolen. men de har jo bestemt at jeg skulle komme inn på sjekk i dag da så de er nok kanskje litt usikre da virker det som.

Kjenner meg fremdeles i fin form og er det væske i buken så blir jeg faktisk overrasket.
Ja, jeg syntes det var veldig overilt. Jeg hadde ikke væske i buken og var i helt fin form. Ikke fikk de ut så mange egg heller, selv om de dog tømte dobbelt så mange eggposer. Han på Fertilitetssenteret har jo grynta om det der flere ganger - han syntes også at det var litt vel konservativt :)) Jeg fikk ikke komme på kontroll for å sjekke om det var sjans for innsett en gang.

4 dager siden elsprøyten. 2 dager siden uttak.
I dag er det egentlig innsett dag, men den avgjørelsen får jeg vel senere i dag. finner de væske i buken så dropper de det, og fryser ned eggene. føles ganske urettferdig , men jeg er vel forbredt på det. er jo alltid et slag i tryne man får når man ønsker seg flere barn. men en dag så må det vel bli vår tur også.
Når man har fryseforsøk, tiner de alle eggene, eller tiner de noen av gangen?
Vel 12:30 da kommer enten oppturen eller nedturen.

Begynte med lutinus på mandag, og jeg kjenner igjen disse krampene fra forrige gang. kan ikke huske jeg fikk det da jeg gikk på Crinone, da hadde jeg nesten ingen bivirkninger.
Nå blir jo dette ikke aktuelt, for du skal bli gravid på egget du satte inn nå :D Men jeg tror de tiner ett og ett :) Mener det er begrenset hvor mange de kan ta opp hvis eggene dør ett etter ett da, for det var en her inne som måtte avbryte forsøket fordi de seks (eller noe) de hadde tatt opp, ikke overlevde, til tross for at hun hadde flere på frys. Det tar sikkert litt tid å tine, og da kan man ha brukt for lang tid til å rekke innsett.

Back
Topp