Isnbell´s dagbok - Gravid med nr 2!

Var hos legen igår og ble sykemeldt enda en måned. Ganske lei av å gå hjemme nå kan man si. Føler meg ganske ubrukelig. Hun hadde ikke tro på at jeg kom til å komme meg tilbake i jobb med det første. Det positive var at UVI er bortevekk, OG jeg fikk utsatt glukosebelastningstesten ! :D Fikk også ringt sykehuset og fikk time til OUL 25. august, altså akkurat 18 uker :)
Uff, så kjett! Men like greit så du får slappet av - hjelper det :-) håper formen din blir bedre snart. Er det slik at du kaster opp fler ganger i døgnet?

Sent from my iPhone using BV Forum

Uff, så kjett! Men like greit så du får slappet av - hjelper det :-) håper formen din blir bedre snart. Er det slik at du kaster opp fler ganger i døgnet?

Jepp, her er jeg konstant kvalm og kaster opp minst 3 ganger iløpet av en dag :/

Jepp, her er jeg konstant kvalm og kaster opp minst 3 ganger iløpet av en dag :/

Off så kjipt at du er så dårlig :( men viss legen din tror at du må være sykmeldt en stund, kanskje du skal spørre henne om du kan søke om svangerskapspenger så slipper du å bruke opp sykmeldingsåret ditt

Off så kjipt at du er så dårlig :( men viss legen din tror at du må være sykmeldt en stund, kanskje du skal spørre henne om du kan søke om svangerskapspenger så slipper du å bruke opp sykmeldingsåret ditt

Åh, hvordan fungerer det? Svangerskapspenger som i permisjonspenger? Var sykemeldt nesten hele forrige sv.skap også, så hun mente det kom til å bli ganske likt denne gang dessverre :(

Åh, hvordan fungerer det? Svangerskapspenger som i permisjonspenger? Var sykemeldt nesten hele forrige sv.skap også, så hun mente det kom til å bli ganske likt denne gang dessverre :(
På en måte, vet ikke om du får det. Men værd å spørre tenker jeg. Egentlig er sv.penger til gravide som er frisk men ikke kan jobbe på sin jobb pga at det kan være farlig for fosteret. Søk på nav.no så finner du info om sv.penger :)

På en måte, vet ikke om du får det. Men værd å spørre tenker jeg. Egentlig er sv.penger til gravide som er frisk men ikke kan jobbe på sin jobb pga at det kan være farlig for fosteret. Søk på nav.no så finner du info om sv.penger :)

Takk for info, skal definitivt sjekke det opp! Jeg hadde ingen aning om at det var noe som fantes engang :P

Formen har vært ekstremt dårlig siden vi kom hjem fra ferie, og viser absolutt ingen tegn til bedring.. :( HATER denne kvalmen! Ligger strak ut hele tiden, noe som er kjempe dumt for jeg har jo en aktiv 2-åring alene hjemme nå før bhg åpner igjen. Han trenger så mye mer enn en mamma som ikke orker noe å bare er dårlig å syk, så får veldig dårlig samvittighet ovenfor han :( Heldigvis har han en super mormor som tar han med på fjellet og ut i naturen så mammsen får slappe av litt, og han får løpe av seg litt energi :D Skal til JM for første gang på mandag og ser veldig frem til det. Aner ikke hva jeg skal spør om eller noe, men finner vel ut av det etterhvert :) Denne helgen skal jeg nyte at mannen er hjemme, selvom han driver å pusser opp stua. Blir sååå fint når det blir ferdig!

Første time hos JM noensinne idag :) Hadde ikke JM tilbud med førse, så det var ganske spesiellt :) Alt var bra med lille, MEN jeg har gått ned enda to kg på en og en halv uke.. Liker ikke :(

Det er allerede onsdag jo! Tassen er i bhg, mannen er på jobb, og ho mor ligger i senga å chiller fortsatt :D Hyperemesis livet er ganske så stressfritt egentlig ;) Haha.. Nå er det mye som sjer fremover så dagene kommer til å suse! Elvisfestival i helgen (ja, vi har faktisk en hel masser av rare festivaler her omkring!), neste uke skal mannen jobbe natt, så da er vi så heldige å få ha han hjemme hele dagen, så er plutselig den uka forbi også! Nå er det bare 12 dager igjen til OUL.. Åh så vi gleder oss til å hilse på lille frø i magen <3 Denne gangen er jeg ikke så utolmodig som sist. Tenker på det så lite som overhode mulig :) Det som er best av alt er at jeg kan helt ærlig si at det er akkurat det samme for meg om det ligger en jente eller gutt i magen, sålenge vi har en baby å ikke noe annet ;) Alle jenter vil jo ha en jente selv, og når vi holdt på med prøving så håpte jeg veldig på en jente siden vi har gutt fra før. Det er liksom ikke så viktig lengre :) Vi har jo SÅ mye fint etter Theo som vi nesten ikke fikk brukt, og det hadde virkelig ikke gjort meg noe å få brukt de igjen! Så lenge babyen er frisk og fin så er det alt som teller :) MEN, vi skal vite kjønn da, har ikke tolmodighet til å vente ;)

Og i dag har jeg og mannen vært sammen i tre hele år! På tre år har vi ett barn på straks 2, hus, to biler, jobber og snart en liten baby, DET kaller jeg effektive altså! ;)

En uke igjen til OUL! Kan ikke tro at tiden har gått så fort! Kvalmen har fortsatt ikke sluppet taket, dessverre. Dårlig dagen lang... Men det positive er at jeg har begynt å få litt flere gode dager nå enn før. Kommer meg LITT mer ut :)

I går hadde jeg en etterlengtet samtale med min mor, hvor jeg fortalte henne om SA-en jeg hadde før jeg ble gravid med storebror. Har ikke sagt noe før fordi jeg var redd for hvordan hun ville reagere da jeg bare var 18 på dette tidspunkt. Jeg ble gravid i desember 2011 og var 6 uker på vei da jeg mistet i januar. Jeg hadde akkurat vært til legen å fått neg. test, men ble kalt tilbake fordi testen hadde blitt positiv etter at jeg dro. Måtte ta masse blodprøver å greier, og de viste at jeg hadde HCG nivå tilsvarende 6 uker. Jeg ble ganske glad, men også bekymret fordi jeg og sambo ikke hadde vært sammen i mer enn 4 mnd. Han tok det også ganske så fint og vi begynte å glede oss. Dagen før vi skulle si det til foreldrene våre hadde jeg en følelse av at noe var galt. Hadde ingen smerter eller blødninger. Gikk å la meg og våknet midt på natten av at jeg kjente noe rant, og løp til badet. Da sjønte jeg med en gang at det var over. Var helt knust i tiden etter og sleit lenge med dette. MEN, jeg ble gravid igjen to uker etter SA. Grudde meg til å ta testen fordi jeg ikke ville glede meg for så å bli skuffet. Testen ble tatt og da var jeg nesten 8 uker påvei! Denne gangen gikk det heldigvis bra og storebror ble født frisk og fin, tre uker før termin :Heartred

Har gruet meg så lenge til å fortelle mamma dette da det er et veldig sårt tema for meg, men hun viste bare støtte:Heartred Hun mistet selv i uke 11 før hun ble gravid med meg, så hun vet jo hvordan det er. Det ligger visst i genene våre at det første barnet blir et lite englebarn. Oldemoren min fødte et dødt barn til termin, bestemor fødte et levende barn 14 uker før termin, men hun døde etter en uke, mamma mistet etter 11 uker, også jeg da etter 6. Prøver å se positivt på det at tiden korter seg iallefall ned etter hver generasjon :) Pheeeew, glad jeg har denne dagboken til å dele slike ting, godt å få det ut!

FOR en fin kveld! Mannen er på jobb, guttungen sover, bebissen sparker, og mor har lagt beina på bordet og koser seg med ostepop og cola :P Kjempesunt! Noen ting er det bare værdt å få halsbrann for altså :P

Klokka er over 12 og vi har nå kun to dager igjen til OUL! Helt sykt å tenke på hvor fort tiden har gått :D Husker at tiden sneglet seg avgårde da vi ventet på å få se vår første, men denne gangen har jeg ikke rukket å tenke på det engang :P Glemmer ofte at jeg faktisk er gravid og ikke bare har omgangsyken :P Blir spennende å se hva som sjuler seg i magen, tror selv det er gutt (mest fordi jeg har gutt fra før og har vansker for å se megselv med en jente), men alle tester sier jente :)

10584679_1443777272570072_1027458111_n.jpg

Tenk at jeg skal få oppleve det å bli mamma igjen <3 Føler meg så enormt takknemlig for det barnet jeg allerede har, og det jeg har i magen. Vi er så utrolig priveligerte som får lov til å være mødre!

Haha, hadde ett lite oppkast uhell på badegulvet i dag tidlig og min kjære lille sønn fikk det med seg. Fikk streng besked om å slutte å grise sånn! :D

Igår natt våknet han midt på natten og hylte til, brukte laang tid på å roe han igjen. Spurte han om han ville komme å kose mamma (ligge i armkroken), men det ville han ikke. Fikk som svar "Neeii, Theo kose bebi min". Så da ble det sånn da :P La seg på magen min og sovna tvert! Lå fortsatt på samme sted når jeg våkna og følte meg helt skvist, men det gjorde ingenting for det var en kjempe deilig følelse å se han roe seg ned av babyspark fra lillebror/lillesøster :Heartred :D ELSKER å være mamma:Heartred

Nå skal jeg ta med meg lillemann til "mimmi" så pappsen og bestefar får fred til å jobbe i stua. Nå er alle veggplatene på og i dag skal de male peisen og forhåpentligvis begynne på gulvet! :D Får ikke gjort noe imorgen siden vi skal avgårde til førde for OUL! Iiiik, kan ikke tro vi er der straks allerede!!
Lillemann skal være med mimmi hjem fra bhg imorgen og det gleder han seg stort til :)

Back
Topp