Isnbell´s dagbok - Gravid med nr 2!

desemberbaby21

Glad i forumet
Januarskatter 2015
Kan vel kansje begynne med å fortelle litt om meg selv. Jeg kommer fra og bor i sogn og fjordane og her er jeg stolt huseiger sammen med min kjære og vår lille sønn på snart 2 år :D Jeg selv blir 22 dette året.
Vi bestemte oss for å starte prøvingen i slutten av april og hadde forventet EL 5.mai. Dagen kom og gikk og 10 dager senere fikk vi postiv test, så den satt på første forsøk:p Etter en tur på tidlig ul tidligere denne uken fant vi ut at termin er 29.januar og jeg er altså da 10+2 idag:D Jeg har vært sykmeldt siden uke 6 grunnet hyperemesis, og dette slet jeg med i min første graviditet også:oops:
 
Idag har jeg og lillegutt kosa oss her hjemme med vennebyen og masse kos :Heartbigred Han begynner å sjønne så smått at mamma har noe inne i magen, men tror ikke han helt sjønner hva:D Har vært i super form hittil idag og bare spydd en gang! Håper det holder seg ut dagen, for nå skal vi straks vekke pappan som har vært på nattevakt inatt, så vi kan ha litt familietid :D (Han ba meg om å vekke han klokka to altså;)!)
Vi kommer nok til å sprekke boblen til alle iløpet av de nærmeste dagene. Magen er begynt å vise veldig, og folk stiller spørsmål siden jeg aldri er på jobb og jeg ikke har fortalt at jeg er sykemeldt til andre enn de på jobb og til familien. Nå tilbringer jeg veldig mye tid på sofaen, men prøver å komme meg ut når jeg føler meg bra nok til det. Folk stirrer hver gang så tror nok flere har fattet mistanke:D
 
for en kjekk gutt :D og artig bilde
 
Ja veldig! Men kan legge det ut på bloggen eller du kan adde meg på face om du vil se det :) Likte egentlig det best, så veldig dumt at jeg ikke fikk lagt det ut!
Bloggen din er jeg int i ^^ ikke helt klar for face enda :p
 
I dag har vi fått mange gratulasjoner og jeg har hatt min første time hos lege hvor jeg fikk ordnet med helsekort og slikt :) Legen sendte også inn henvisning til OUL så nå venter jeg spent på brev i postkassa!
De fant noe i urinen min som ikke stemte, lurer fryktli på hva det kan være. Han på laben sa at legen ville snakke med meg om det etter hun hadde sett på prøvene så hun ringer vel etterhvert, håper jeg. Så, et lite minus med hele timen var at jeg må ta glukosetesten på onsdag :( Den tok jeg med første og det var fælt! Grunnen til at jeg må ta den er fordi vi har diabetes i familien så de må vel følge med at ikke jeg får sv.skaps diabetes...

Ellers var alt fint. Jernlageret mitt har steget igjen, endelig! Det samme med folat og D-vit. Altialt en super første time! :D
 
Igår kveld var jeg i bursdag til en kollega, noe som var veldig gøy! Men merker veldig nå at jeg er trøtt hele tiden og blir dårlig for ingenting. Dro hjem en god stund før alle andre rett og slett fordi jeg var så trøtt! Tar ca 15 min å kjøre hjem og de minuttene var uutholdelige.. Kapitulerte med det samme jeg kom inn døra hjemme og sov til nå. Er enda trøtt!
 
Ugh, idag er jeg dårlig. Hengt over doskåla siden jeg sto opp nærmest. 11+1 idag, Nærmer oss de magiske 12 sakte men sikkert :) Må innrømme at jeg er litt bekymret for MA den siste tiden. Ser at det er så mange som får det nå, og jeg har helt panikk for at jeg plutselig kommer på ul også er der ikke hjertelyd. Vurderer å kjøpe doppler, men har ingen erfaring med det så vet ikke hvilken type eller hvor jeg bør kjøpe... Tips tas imot med takk!
 
Idag har min kjære samboer bursdag og blir hele 29 år! I dag var egentlig dagen vi skulle fortelle familien om baby i magen, men den boblen er altså sprukket for lengst :D Magen har kommet for fullt så det er umulig å sjule lengre, noe som egentlig er ganske koselig ;) Pappsen fikk seg airfryer av oss og ble ganske så fornøyd med det. Han er en mann som elsker frityrstekt mat, og på denne måten kan han få det litt sunnere:p Dagen blir feiret med kake og familie, slik det blir feiret best :D
 
Har merket mindre symptomer de siste dagene og blir jo litt bekymret, spesillt når jeg leser om så mange som får MA i det siste. 12 uker imorgen, så krysser alt for at dette ikke er noe å bekymre seg for :) Kvalmen er fortsatt på plass og den regner jeg med ville vært den første til å forsvinne om så var, så akkurat nå jeg kjempe glad for kvalmen! :)

I dag har vi bare kost oss ute i bassenget, og senere har vi ordna med barnevakt så vi kan dra på kino sammen :) Gleder meg!
 
Legebesøk idag igjen. UVI´en sitter godt og er ikke borte enda etter en 7dagers kur. Har også gått ned tre kg siden siste kontroll for 1,5 uker siden. Får heldigvis lov å reise på ferie alikevel, så lenge jeg har med sv.skaps papirer i tilfelle legebesøk i DK. Får svar på alle prøver på onsdag, og skal være tilgjengelig på tlf hele ferien så lege kan få tak i meg ang svar på prøvene. Nå skal jeg prøve å sove litt, har spydd en hel del idag. Synes det har blitt verre dessverre :( Prøver å holde motet oppe og gleder meg til å reise til Oslo i natt og videre til DK imorgen :)
 
Kom hjem fra Danmark klokka 6 i dag tidlig og glemte helt at jeg hadde en legetime klokka halv ti. Den ble fort lagt til side for å si det sånn! Prioriterte søvn idag :) Dessverre så gikk ikke uka i danmark så bra som jeg hadde håpa. Kresenhet i matveien, varmen, tråkking hele dagene og stress utgjorde en kombo som betydde en hel del oppkast. Føler egentlig bare at jeg har blitt værre med ukene, og ikke bedre :( Og heldige meg er satt opp til ny time for glukosebelastningstest på fredag :( !
 
Var hos legen igår og ble sykemeldt enda en måned. Ganske lei av å gå hjemme nå kan man si. Føler meg ganske ubrukelig. Hun hadde ikke tro på at jeg kom til å komme meg tilbake i jobb med det første. Det positive var at UVI er bortevekk, OG jeg fikk utsatt glukosebelastningstesten ! :D Fikk også ringt sykehuset og fikk time til OUL 25. august, altså akkurat 18 uker :)
 
Back
Topp