Irriterende shit besteforeldre sier

Svigermor har kommentert hver gang vi har møttes de siste dagene "magen har sunket litt nå, har den ikke...?" Joda, men fortsatt ikke noe action, slutt å mas tenker jeg.. Og i dag mens vi spiste middag sammen spurte hun "har du gått opp mye i vekt i svangerskapet eller?" Tja, en del svarte jeg bare... Gah kjente jeg hadde lyst å stikke gaffelen i låret hennes, så sykt irritert jeg ble!
føler så med deg!
Jeg har lyst å svare nei på alt. Slutt og kommenter meg. bortsett fra du kan si «du gløder» «så fin magen er» eller noe som handler om noe annet enn vekt og mål hvertfall! Å ikke minst slutt å kommenter fødefjeset mitt!! «la meg få se på deg» jo jeg ser det nå! elsker å bli påminna dobbelhaken, hoven nese og månefjes
 
Når kommer babyen?

Merker at jeg misliker det spørsmålet. Dette kommer fra voksne folk som vet termindato.

Når jeg sier jeg ikke vet, får jeg tilbake som svar at jeg må nok regne med å vente litt til.
 
Jeg må melde/ringe min mor 3 ganger om dagen for å forsikre henne om at ting er i orden og at det ikke er noe på gang. Ellers får ikke HUN ro eller sove :rolleyes: På lørdag tok jeg meg en god lang dusj etter frokost bare for å se at hun hadde ringt to ganger på 18 minutter, samt sendt melding til meg og en til mannen min. Slapp av! Så, forebyggende arbeid å oppdatere henne jevnlig. 39 uker i morra, så håper ting setter fart snart!
 
Når kommer babyen?

Merker at jeg misliker det spørsmålet. Dette kommer fra voksne folk som vet termindato.

Når jeg sier jeg ikke vet, får jeg tilbake som svar at jeg må nok regne med å vente litt til.
Åh ja! Jeg er drittlei av spørsmål om "Når kommer babyen?" Og kommentarer som: ikke lenge igjen nå, når er termin, begynner å bli tungt nå, du er vel bra sliten nå, er den der inne enda?, den har ikke kommet enda nei?,

8dager til termin og jeg skulle gjerne født, men det er da ikke jeg som bestemmer det!! Kjenner jeg syns det er vanskelig å svare på en hyggelig måte, og har nesten ikke lyst å gå ut av huset fordi jeg føler alle stirrer på magen som er helt klart poppeklar.
 
Jeg må melde/ringe min mor 3 ganger om dagen for å forsikre henne om at ting er i orden og at det ikke er noe på gang. Ellers får ikke HUN ro eller sove :rolleyes: På lørdag tok jeg meg en god lang dusj etter frokost bare for å se at hun hadde ringt to ganger på 18 minutter, samt sendt melding til meg og en til mannen min. Slapp av! Så, forebyggende arbeid å oppdatere henne jevnlig. 39 uker i morra, så håper ting setter fart snart!
Jeg husker sist sendte jeg bare snap til de som maste daglig for å slippe spørsmål, da var det ganske tydelig den dagen jeg ikke sendte at nå var noe på gang så da var det ingen som spurte
 
Jeg husker sist sendte jeg bare snap til de som maste daglig for å slippe spørsmål, da var det ganske tydelig den dagen jeg ikke sendte at nå var noe på gang så da var det ingen som spurte

Jeg har sagt til samboer at jeg ikke vil at folk skal vite om fødsel før dagen etter det har skjedd (vi innbiller oss at alle fødsler skjer om natten....hehe). Men er vanskelig med folk som følger med på om jeg er aktiv på sosiale media, ringer samboer osv.....
 
Jeg har sagt til samboer at jeg ikke vil at folk skal vite om fødsel før dagen etter det har skjedd (vi innbiller oss at alle fødsler skjer om natten....hehe). Men er vanskelig med folk som følger med på om jeg er aktiv på sosiale media, ringer samboer osv.....
Jeg var overbevist sist om at det skulle starte på natt, og det gjorde det også, første rie kl 03.30, så like overbevist denne gangen :hilarious: nå poster jeg ikke nye på ig/fb det var mer to snap grupper, en med mine nærmeste venninner og en med familie - de første som ville fått vite noe uansett :)
 
Altså, var med svigermor igjen i går... Jeg er egentlig ganske spøkefull når det gjelder magen, for jeg har skikkelig struttemage- det har jeg hatt med alle barna.

Så kom det igjen: "har du lagt på deg mye? Hvor mange kilo?" Ble så satt ut og svarte som sist (i juli) at jeg tror jeg har lagt på meg ganske gjennomsnittlig... "Åja, så det er liksom kun magen?" Var svaret da...

Og ikke nok med det, hun hadde gått bort til mannen min etterpå og sagt: "blir det en stor baby dette eller?"

Syns det blir for dumt! Ikke et spørsmål om hvordan formen er, hvordan kontrollene har gått eller noe! Kun vekt som betyr noe...
 
Altså, var med svigermor igjen i går... Jeg er egentlig ganske spøkefull når det gjelder magen, for jeg har skikkelig struttemage- det har jeg hatt med alle barna.

Så kom det igjen: "har du lagt på deg mye? Hvor mange kilo?" Ble så satt ut og svarte som sist (i juli) at jeg tror jeg har lagt på meg ganske gjennomsnittlig... "Åja, så det er liksom kun magen?" Var svaret da...

Og ikke nok med det, hun hadde gått bort til mannen min etterpå og sagt: "blir det en stor baby dette eller?"

Syns det blir for dumt! Ikke et spørsmål om hvordan formen er, hvordan kontrollene har gått eller noe! Kun vekt som betyr noe...
Skjønner ikke hvorfor noen skal bry seg noe som helst om vekt og størrelse.. Blir skikkelig irritert når jeg får slike kommentarer selv, også syns jeg det er så ubehagelig så jeg begynner å påpeke det selv og unnskylde meg for med at jeg ikke har fått vært så aktiv som jeg skulle ønske pga bekkenløsningen. Helt meningsløst egentlig for jeg ødelegger jo bare min egen selvfølelse...
 
Skjønner ikke hvorfor noen skal bry seg noe som helst om vekt og størrelse.. Blir skikkelig irritert når jeg får slike kommentarer selv, også syns jeg det er så ubehagelig så jeg begynner å påpeke det selv og unnskylde meg for med at jeg ikke har fått vært så aktiv som jeg skulle ønske pga bekkenløsningen. Helt meningsløst egentlig for jeg ødelegger jo bare min egen selvfølelse...
Altså, ingen spør folk som ikke er gravide hva de veier/om de har gått opp i vekt, da trenger man saktens ikke spørre gravide om det heller. Svigermor spurte et par ganger og jeg syns det var veldig ubehagelig å svare på selv om jeg egentlig ikke har gått mye opp, er bare et så unaturlig spørsmål liksom...
 
Neste gang noen kommenterer noe spør de om de føler seg bedre med seg selv? Eller kommenter noe hos de feks ahh ser du har fått flere rynker, bruker du rynkekrem el noe for å forhindre det?
 
Mens toåringen her fortalte alle i barnehagen at babyen var kommet her for et par uker siden (to uker før termin). Den er fortsatt inne i magen (og skal visst komme ut gjennom sokken min) :hilarious:
Her har toåringen fått for seg at hun skal få både en bror OG en søster... Så de spurte litt sjokkert i barnehagen om det var tvillinger vi ventet...
 
Svigers fikk ingen ekstra stjerne i boka da jeg lå på føden og vi ringte og spurte om de ikke kunne hente to åringen i barnehagen og være hos henne over helgen: hente i barnehagen Tors var ikke noe problem, men fredag og lørdag hadde de planer alt, så det "passet" litt dårlig, jeg hadde jo sagt jeg ikke hadde termin før 22.... Godt å vite vi kan lene oss på dem om vi trenger ekstra hjelp ...
 
Vet jeg ikke er alene om det, så why not make a thread om alle de irriterende utdaterte greiene besteforeldrene til barna våre sier?

Starter balletten med to klassikere jeg har fått høre i dag:

«Åå en gutt! De er så enkle! Endelig får vi familiearvingen» og tilhørende (til datteren vår på 1,5år): «Mens dere jenter, dere er så vanskelige og kompliserte! Bra mamma slipper å få to bitchy jenter!»

:grumpy::grumpy::grumpy::grumpy::grumpy::grumpy::grumpy::grumpy::grumpy::grumpy::grumpy::grumpy:

Runde to, det glipper ut av meg at ungen sov så godt i natt. Da parerer selvfølgelig svigermor med «og sov hun i egen seng?». Jeg svarer «ja inntil hun våknet på natta da henter jeg henne inn». «jah, du skal nå få angre på dette senere» sier svigermor. Jeg svarer: «jeg bekymrer meg ikke, hun sover godt hvor hun er og jeg synes det er koselig». «Ikke lyv til deg selv, hun sover godt fordi hun sover med deg. Åååååå det kommer du til å få såååå problemer med!»

:grumpy::grumpy::grumpy::grumpy::grumpy::grumpy::grumpy::grumpy::grumpy::grumpy::grumpy:

Herved lover jeg meg selv å aldri kommentere søvn i nærheten av besteforeldre ever again. Og kjønn, tja, får finne en teknikk for å unngå oppkastet fra 1950. Det er så dumt at jeg blir målløs av dem. Thank FAHK at samfunnet beveger seg i utvikling og menneskesyn. (mostly)

Har dere også slike utdaterte gullkorn? Så det var noen på facebook som skrev noe om besteforeldre som reagerer på graviditet generelt, er du kanskje her inne og? :bookworm:
I alle dager?! For en svigermor du har, er mildt sagt litt sjokkert over slike utsagn! Nå kjenner jeg så klart hverken henne eller omstendighetene, men øvrige familiemedlemmer som skal blande seg inn i søvnrutiner uten at de har blitt bedt om råd, irriterer meg så grenseløst! (mulig lunten har blitt litt kortere ila graviditeten også), men la nå folk finne ut av hva som passer best for dem selv, liksom! …Kanskje hun selv har dårlig erfaringer med unger som sov i sengen i alt for mange år, hvem vet Xp
 
Back
Topp