Irriterende shit besteforeldre sier

Det er ikke besteforeldre som er irriterende men jeg har en svigerinne som fikk baby i begynnelsen av mai, selv har jeg termin i 05 sep. Å siden februar når vi kom ut med at vi venter barn har jeg kunn fått høre det negative med å gå gravid

Rett etter fødsel fikk jeg vite hvor jævlig det var å føde.

Å nå når babyen er 6 uker får jeg høre alt som er negativt med å ha en baby i hus. Det er hennes første barn, å dette blir også mitt første barn. Men Gud så sliten jeg blir av å høre på alt som er negativt med å ha barn, det er ingenting positivt med det tydeligvis så jeg må bare «glede meg» som hun glefser til meg når jeg er i nærheten å ser bort på tantebarnet mitt.

Kjenner at jeg blir helt matt og sliten av hele situasjonen rundt henne

Huff, høres ut som hun har fått en tøff barseltid med urolig baby?
Kjedelige kommenterer likevel da
 
Huff, høres ut som hun har fått en tøff barseltid med urolig baby?
Kjedelige kommenterer likevel da
Ja tror det var litt annerledes å få barn i forhold til det hun trodde. (Hun så for seg at babyen skulle spise å så sove + litt dulling) babyen har en liten låsning i nakken så det er en kiropraktor som jobber med babyen for å få bort låsningen.
 
Ja tror det var litt annerledes å få barn i forhold til det hun trodde. (Hun så for seg at babyen skulle spise å så sove + litt dulling) babyen har en liten låsning i nakken så det er en kiropraktor som jobber med babyen for å få bort låsningen.

Huff, ja, kan være litt sjokk for noen tror jeg. Jeg var heldig og hadde en rolig først, men andremann - oh lord, det var noe annet! Men likevel, det var jo masse koselige øyeblikk ❤️ Og jeg synes man skal unne folk å glede seg likevel jeg, om det blir noen problemer så får man ta det når det er der liksom :p
 
Huff, ja, kan være litt sjokk for noen tror jeg. Jeg var heldig og hadde en rolig først, men andremann - oh lord, det var noe annet! Men likevel, det var jo masse koselige øyeblikk ❤️ Og jeg synes man skal unne folk å glede seg likevel jeg, om det blir noen problemer så får man ta det når det er der liksom :p
Ja, jeg forstår at det er kommet som ett sjokk på henne at det var mer komplisert en en romantisk komedie Jeg har prøvd å vært så støttende for henne som jeg kan, men nå kjenner jeg rett og slett at jeg er i ferd med å miste alt sympati for henne når hun konstant skal gå å være så negativ til meg og min graviditet
 
Det er ikke besteforeldre som er irriterende men jeg har en svigerinne som fikk baby i begynnelsen av mai, selv har jeg termin i 05 sep. Å siden februar når vi kom ut med at vi venter barn har jeg kunn fått høre det negative med å gå gravid

Rett etter fødsel fikk jeg vite hvor jævlig det var å føde.

Å nå når babyen er 6 uker får jeg høre alt som er negativt med å ha en baby i hus. Det er hennes første barn, å dette blir også mitt første barn. Men Gud så sliten jeg blir av å høre på alt som er negativt med å ha barn, det er ingenting positivt med det tydeligvis så jeg må bare «glede meg» som hun glefser til meg når jeg er i nærheten å ser bort på tantebarnet mitt.

Kjenner at jeg blir helt matt og sliten av hele situasjonen rundt henne
Forferdelig unødvendig å få vordene mødre til å grue seg til både det ene og det andre! Du må bare lukke ørene og huske på at alle fødsler og barn er forskjellige. Også håper jeg du får en drømmefødsel, kommer deg raskt og en baby som sover godt, spiser godt også kan du bare skryte masse av hvor mye du koser deg både som gravid og som mamma. Så kan hun bare ha det så godt!
 
Det er ikke besteforeldre som er irriterende men jeg har en svigerinne som fikk baby i begynnelsen av mai, selv har jeg termin i 05 sep. Å siden februar når vi kom ut med at vi venter barn har jeg kunn fått høre det negative med å gå gravid

Rett etter fødsel fikk jeg vite hvor jævlig det var å føde.

Å nå når babyen er 6 uker får jeg høre alt som er negativt med å ha en baby i hus. Det er hennes første barn, å dette blir også mitt første barn. Men Gud så sliten jeg blir av å høre på alt som er negativt med å ha barn, det er ingenting positivt med det tydeligvis så jeg må bare «glede meg» som hun glefser til meg når jeg er i nærheten å ser bort på tantebarnet mitt.

Kjenner at jeg blir helt matt og sliten av hele situasjonen rundt henne
Utrolig kjipt at det er sånn. Håper du klarer å ta litt avstand fra henne og får omgitt deg med positive energier og folk.
Du har masse å glede deg til :) og håper får en god fødselsopplevelse og barsel tid :) jeg hadde det men mi 1. Fødsel var helt topp og barsel var helt topp :)
 
Det er ikke besteforeldre som er irriterende men jeg har en svigerinne som fikk baby i begynnelsen av mai, selv har jeg termin i 05 sep. Å siden februar når vi kom ut med at vi venter barn har jeg kunn fått høre det negative med å gå gravid

Rett etter fødsel fikk jeg vite hvor jævlig det var å føde.

Å nå når babyen er 6 uker får jeg høre alt som er negativt med å ha en baby i hus. Det er hennes første barn, å dette blir også mitt første barn. Men Gud så sliten jeg blir av å høre på alt som er negativt med å ha barn, det er ingenting positivt med det tydeligvis så jeg må bare «glede meg» som hun glefser til meg når jeg er i nærheten å ser bort på tantebarnet mitt.

Kjenner at jeg blir helt matt og sliten av hele situasjonen rundt henne
uff så trist… ofte slik når en ikke har det så bra. Kanskje hubøn har hatt et tøft svangerskap og havnet i en deprisjon!

Ikke alle er like glad i eller rustet for 4 trimester, jeg er selv superspent på om jeg kommer til å trives med puppen ute, amming 24/7 og en mann som venter på middag
 
uff så trist… ofte slik når en ikke har det så bra. Kanskje hubøn har hatt et tøft svangerskap og havnet i en deprisjon!

Ikke alle er like glad i eller rustet for 4 trimester, jeg er selv superspent på om jeg kommer til å trives med puppen ute, amming 24/7 og en mann som venter på middag
Nå vil ikke jeg skrive så veldig mye «negativt» om henne å hennes svangerskap/barsel tid. Men jeg har selv hatt kvalme i langt over 3 mnd. å nå i tredje trimester har denne kvalmen kommet tilbake. Svigerinnen min har ikke hatt så mye svangerskapskvalme, hun hadde litt i starten men det kom ikke tilbake i tredje trimester slik det har gjort hos meg.

Når hun var gravid, har hun hele tiden sakt til meg at ting blir bedre jo lengre du kommet ut i svangerskapet og energien kommer tilbake. Dette har da ikke vært tilfellet for meg. Slik hun snakket til meg da hun også var gravid virket det ikke ut som om hun hadde så mye plager. Men for all del, det kan jo være hun ikke har fortalt alt?

Når det kommer til barsel tid, har hun ikke vært forberedt i det hele tatt på hvordan hverdagen er med en liten baby. Så hun har nokk fått en realitet skjekk da hun kom hjem etter sjukehuset. Om hun har fått en depresjon ut av dette er vanskelig å si, men for min del så synes jeg det er utrolig slitsomt å høre alt som er negativt å vondt med at denne babyen er kommet til verden.

Hun er tross alt klar over at jeg synes det er svært ukomfortabelt å være gravid å at jeg ikke ser frem til fødsel. Å da synes jeg faktisk at det er litt respektløst å prate så mye negativt rundt dette. Hun er ikke den personen som får meg til å glede meg til fødsel for å si det slikt.
 
Nå vil ikke jeg skrive så veldig mye «negativt» om henne å hennes svangerskap/barsel tid. Men jeg har selv hatt kvalme i langt over 3 mnd. å nå i tredje trimester har denne kvalmen kommet tilbake. Svigerinnen min har ikke hatt så mye svangerskapskvalme, hun hadde litt i starten men det kom ikke tilbake i tredje trimester slik det har gjort hos meg.

Når hun var gravid, har hun hele tiden sakt til meg at ting blir bedre jo lengre du kommet ut i svangerskapet og energien kommer tilbake. Dette har da ikke vært tilfellet for meg. Slik hun snakket til meg da hun også var gravid virket det ikke ut som om hun hadde så mye plager. Men for all del, det kan jo være hun ikke har fortalt alt?

Når det kommer til barsel tid, har hun ikke vært forberedt i det hele tatt på hvordan hverdagen er med en liten baby. Så hun har nokk fått en realitet skjekk da hun kom hjem etter sjukehuset. Om hun har fått en depresjon ut av dette er vanskelig å si, men for min del så synes jeg det er utrolig slitsomt å høre alt som er negativt å vondt med at denne babyen er kommet til verden.

Hun er tross alt klar over at jeg synes det er svært ukomfortabelt å være gravid å at jeg ikke ser frem til fødsel. Å da synes jeg faktisk at det er litt respektløst å prate så mye negativt rundt dette. Hun er ikke den personen som får meg til å glede meg til fødsel for å si det slikt.
Men du, det syns jeg du skal. Glede dertil fødsel altså. Håper du får en skikkelig fin fødsel. Den rå mestringsfølelsen og å kjenne på de kreftene kvinnekroppen besitter er altså noe av det kuleste jeg har opplevd. Selv om det gjør vondt, så er det altså så verd det. Lytt til kroppen og jordmor og bare gjør det som føles riktig <3 Selv om det også er skummelt og fremmed! Krysser fingrene for at alle her får en flott opplevelse under fødsel
 
Ungen klamrer seg til meg i det bestefar kommer med en fremmed mann (maler) i huset vårt. Er i en veldig sår fase hvor hun er avhengig av meg.
Svigermor kommenterer «og…sier det deg noe???» (hinter til at hun synes ungen er alt for avhengig av meg og antakeligvis bør ha mer sosial omgang).

Jeg svarte «sønnen din skal være glad jeg ikke har fremmede menn i huset hele tiden».

Meh :p
 
Har hatt svigers her i noen dager nå... og spesielt Hun har gjort meg virkelig gal! Hun snakka bla. om jula.... og kom med "da har du enda ordentlig hengemage" bare sånn ut av det blå. Snakker om at jeg snart endelig skal få pupper?
I går mens jeg var på jobb, hadde hun gitt 6åringen 4 is! Derav 2 av de som "frokost" Tha Fuck. Jeg er ganske streng med kostholdet i hjemmet, men det er ikke hun. (Type 2 diabetes - og har tatt slankeopr.) Gutten har adhd og kostholdreguleres. Han gråt store deler av ettermiddagen i går, for å si det sånn...
Var så gla' når hun dro at jeg måtte gråte en skvett...
 
Riktig nok ikke familie, men en eldre dame som er venn av moren min. Jeg møtte hun på butikken i dag og her er det samtalen;
Hun: Har du ikke termin før i oktober?
Jeg: Jo, 13 september
Hun: Også er du SÅ svær?

Altså… Jeg blir litt sliten og lei meg av sånne kommentarer av folk støtt. Jeg er 1,63 og andregangs…
 
Kollega (kvinnelig): oí du har vokst mye, den kjolen var vel i strammeste laget?... Kommer tilbake to dager etter i annen kjole, samme kollega: se der ja, den satt jo veldig mye finere, anbefaler at du holder deg til den og ikke den du hadde på for noen dager siden....
 
Kollega (kvinnelig): oí du har vokst mye, den kjolen var vel i strammeste laget?... Kommer tilbake to dager etter i annen kjole, samme kollega: se der ja, den satt jo veldig mye finere, anbefaler at du holder deg til den og ikke den du hadde på for noen dager siden....
I alle dager.. Du må da få gå i hva du vil…
 
Kollega (kvinnelig): oí du har vokst mye, den kjolen var vel i strammeste laget?... Kommer tilbake to dager etter i annen kjole, samme kollega: se der ja, den satt jo veldig mye finere, anbefaler at du holder deg til den og ikke den du hadde på for noen dager siden....

Merker jeg er glad for å ha fått innvilget hjemmekontor frem til permisjon.....
 
Var på en familiesammenkomst i helga, der tanta til svogeren min begynte å kommentere.. "Er du sikker på at det ikke er to der inne". "Du må jo ha termin før september?!" "Det er ingen tvil om hvordan du bærere babyen, det er i allefall ikke inni!". Og hun bare fortsatte og fortsatte med å kommentere og jeg prøvde desperat å være hyggelig..?! Aldri møtt henne før og kommer mest sannsynlig ikke til å møte henne mange gangene, så jeg skulle nok bare bedt henne holdt kjeft. Nesten så jeg fikk lyst å sette meg på gulvet å grine så hun skulle skjønne hvor sårende det er med slike avhandlinger..!
 
Var ute med noen venner i bursdag og på et utested etterpå. Svigermor mente at det ikke var noe sted for meg lenger :wtf: beit i meg og svarte bare at jeg koste meg noe som jeg også gjorde. Skjønner ikke hva hun mener, skal eg liksom holde meg hjemme fordi eg er gravid?
Den hørtes kjent ut ja.. "tar seg ikke ut" osv. Men Di gamlingene glemmer at graviditet er en tilstand,ikke en sykdom.
 
Jeg har non flotte svigerforeldre på over 70år som mener at nå som vi er gravide (barnefar er 50 år) har jeg ødelagt livet til sønn deres. "Han er jo altfor gammal til å bli pappa nå".. ;'( "det går ikke ann å lure gamle mannfolk på den måten" ... herregud dem er fæle..
samma for dem det vel, det er ikke dems problem isåfall.
Dem kan godt få slippe å møte ungen hvis det er sånn dem føler det.
 
Sniker fra juli/august – her var det mye å heve øyebrynene av, og som noen allerede har sagt: alt vi gravide skal finne oss i. Her fyller jeg 40 år noen mnd etter at frøkna er født og gjett om jeg får høre DET. "Det er en grunn til at det er best å få barn i 20-årene, det er sånn naturen er skapt". "Kvinner på din alder har gjerne høyere blodtrykk og andre plager", "Nattesøvnen blir ikke det samme lenger og det vil merkes i din alder, det er derfor det er meningen at 20-åringer skal få barn, de takler søvnmangel bedre". Og der sitter jeg høygravid og frisk og sprek .... Har ingen sykdom, takler søvnmangel fint – har ikke sovet en hel natt siden uke 20 ish, og har helt fint blodtrykk .... Grrr (men kjenner jo blodtrykket stige over sånne kommentarer heh)
 
Back
Topp