Irriterende feil folk sier...

Når folk sier gidde istedenfor ga... får innvendige frysninger. :p
Nå trodde jeg først du mente gidde, som i det gidder jeg ikke, men så skjønte jeg hva det var snakk om :eek:

Er vel kanskje mer riktig å skrive "gjidde"? Uansett veldig veldig feil. :p
Oh yes, jeg er en kronisk retter, så blir fort sett skjevt på :p klarer ikke la slike feil gå uten å rette på de...:rolleyes:

Det blir jeg også sprø av, det heter da ikke dublo.
Signerer denne, jeg har lurt på hvor de får det fra, om det hette det før liksom? Da vet jeg at det bare er en uvane, så jeg kan rette på de også :p

Jeg har forresten en feil jeg sier selv som irriterer meg, jeg kan ikke si hallusinere med mindre jeg leser det :p Det skjer noe feil på veien ut og resulterer alltid i latterkick fra alle rundt meg. Så jeg bare unngår å si det :p

Når folk sier skjøttkaker i stedet for kjøttkaker :@ osv.. Jeg retter på folk, det er grov feil i min verden :o også hørte jeg en vikar i BHG sa "masse bøker." Det heter "mange bøker."

På dialekt kan det bli mange "feil" i andres øyner ;) Men snakker ikke bokmål til østlendinger bare fordi de ikke skjønner nordlandsdialekten :P

Vi sier " E har masse bøker" = Jeg har mange bøker.
" e gjidd ho masse bøker" = Jeg gav hun mange bøker.
Osv ;)

Når folk sier skjøttkaker i stedet for kjøttkaker :@ osv.. Jeg retter på folk, det er grov feil i min verden :o også hørte jeg en vikar i BHG sa "masse bøker." Det heter "mange bøker."
Hva med han fyren på barne-tv som lurer på ting: "Jeg har spørsmål, så mye spørsmål" :o :o eeeh, mange!

Samboern sier E.L bil, E.L kjøp, osv.
Også spør han hele tiden om "har du lyst til å hente ditt eller datt", da blir jeg irritert. Jeg kan hente, men har ikke lyst.

What?!? Også skrives det om at thomastoget er kvinnediskriminerende?!? :o
Barne-tv er jo helt kreisi. De bruker jo dubbere som ikke klarer å si kj-lyden. Det synes jeg er mildt sagt irriterende. Thomas-toget er jo forøvrig i ny drakt siden jeg var barn. Ny sang og greier. Bedre før! :p

Når folk konstant misbruker " i forhold til". Jeg blir GAL!!

Jeg har forresten en feil jeg sier selv som irriterer meg, jeg kan ikke si hallusinere med mindre jeg leser det :p Det skjer noe feil på veien ut og resulterer alltid i latterkick fra alle rundt meg. Så jeg bare unngår å si det :p

Kjenner jeg er utrolig nysgjerrig på hva det er du sier nå :D

Back
Topp