Irriterende feil folk sier...

Kom på noe (eller overhørte på senteret) som jeg får frysninger av:
Vårses
Demses
Hanses

Skjønner at det er dialekt eller noe, men jeg syns likevel ikke det er innafor!

Ressisjør, istedet for regissør! Aaaaargh!
Jaaaa! Verste eg veit! Skreiv det her tidlegare. Usannsynlig irriterande.

Fekk ein ny "huden-krøllar-seg-nedover-ryggen"-opplevelse med det ordet i forrige veke, då jentungen var på teaterskolen. Den vanlege læraren var vekke, og vikaren (trønder for anledninga) snakka konsekvent om "ressisjøran"! Brukte sikkert det ordet 20-30 gongar i løpet av ein liten time... Unnskyld meg! Om du er teaterlærar bør du kunne uttale det riktig!

(Heldigvis er åtteåringen godt opplært, då eg i bilen på veg heim kommenterte at vikaren hadde sagt feil om "den personen som bestemmer over stykket", og lurte på om ho hadde lagt merke til det, svarte ho: "Eg vet ikkje ka hon sa mamma, men eg vet at det hetar REGISSØR!" *puh* )

Synes det bare er morsomt når folk misforstår ord jeg :) men hun og henne... Huff. "Henne er ikke her"

Synes meg selv er veldig irriterende når jeg sier alliloli istedenfor aioli. Klarer ikke slutte...
Skulle akkurat til å skrive opp alioli :P Jeg sier det selv, som en tullegreie, men nesten så jeg ikke klarer å si det riktig :P

Fant årsaken til at mange sier det feil, da jeg var i Spania i vår:D Hadde ikke fått med meg at de faktisk skrev det slik på spansk:)
Blir vel samme som med Mallorca, hvor de fleste jeg hører uttaler det med L og ikke J.

1446246841500.jpg

Samboeren og hele hans familie sier "gensen", i stedet for "genseren". Plager meg intenst, det er ikke et ord engang..

En venninne jeg hadde før sa "ameliniumsfolie".

Og så synes jeg det er horribelt når noen skriver "kondulerer".

Back
Topp