Helt til det blir irriterendeHaha, er jo litt sjarmerende og!![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Helt til det blir irriterendeHaha, er jo litt sjarmerende og!![]()
Haha, det var det da!Helt til det blir irriterende![]()
Haha,ja! Vi har ikke mandariner i norge.Jeg får litt vondt i julestemninga når folk sier "mandarin" om klementin.
Og når selvfølgelig uttales med r... "serførgerig". Da kjenner jeg at jeg mister helt fokus og ikke aner hva som er selvfølgelig.
Aaah, du er smart, ass!Aner ikke hva som er rett, men jeg sier hørselsvern. Og har funnet en forklaring i hodet mittnemlig at s'en er forkortelse for "sitt", altså hørselen sitt vern
Haha, thanksAaah, du er smart, ass!Den skal jeg jammen videreformidle!
![]()
Men det er vel strengt tatt dialekt og ikke talefeil ;-)Typper istedet for tyttebær...... blir gal av det
) Jeg sier kullsyyyre med laaaang y, og blir alltid rettet på![]()
DET er mye det, men LEGITIMASJON er seriøst det verste. Spesielt når det kommer fra eldre damer som jobber som valgfunksjonær på Kommune og fylkestingsvalget....
Slekta mi i Nord - Trøndelag sier også detIkke sant?! Koppvasken, koppvasktua osv også.. Bor i Nord-Trøndelag, og det er ikke alle som sier det, men overraskende mange!
Jeg også. Klementiner, klementiner, klementiner!Jeg får litt vondt i julestemninga når folk sier "mandarin" om klementin.
Og når selvfølgelig uttales med r... "serførgerig". Da kjenner jeg at jeg mister helt fokus og ikke aner hva som er selvfølgelig.
Jeg syns de eldre damene er så søte når dem sier detMen det er vel strengt tatt dialekt og ikke talefeil ;-)
Iallefall der mamma kommer fra ;-)
Litt spent herMen det heter jo legitimasjon...?
Det som er feil er legimitasjon.
Nettopp.Jeg ogsåååå!
"Det er jo ikke syre", sa alltid mamma.
"Det er jo ikke KULL, heller", sa jeg!
Jeg ble også det, så da begynte jeg å si "piff"Jeg sier kullsyyyre med laaaang y, og blir alltid rettet på![]()
Så smart! :-DJeg ble også det, så da begynte jeg å si "piff"så slipper folk å irritere seg
![]()