Irriterende feil folk sier...

Barne-tv er jo helt kreisi. De bruker jo dubbere som ikke klarer å si kj-lyden. Det synes jeg er mildt sagt irriterende. Thomas-toget er jo forøvrig i ny drakt siden jeg var barn. Ny sang og greier. Bedre før! :p

Ser ikke på Barne-TV på NRK her, Disney jr ;) jeg blir gal av at de ikke kan prate :o

Hehe, den tror jeg at jeg gjør feil, i tillegg til "med tanke på" :p

hehe, ja det er en gjenganger blant folk. Men skal "i forhold til" brukes, skal man alltid kunne erstatte det med "sammenlignet med". Det er en fin huskeregel, spesielt når man skal skrive noe og har litt bedre tid til å tenke over hvordan man ordlegger seg.. :)

Jøschel, det heter GJØDSEL!

Når folk sier "fordel og bakdel". Bakdel er rumpa di! En ulempe derimot...

Drinosaur!!
Blir også temmelig frustrert over at så mange ikke kan forskjell på hun og henne. Var et innlegg her inne jeg måtte lese veldig mange ganger for å forstå hva vedkommende egentlig mente. Ser nesten ut som det har blitt en trend å bytte på de to :-S
Det stemmer faktisk folk syns henne ( i Oslo og Akershus regionen ) høres penere ut. Subjekt og objektsform er på vei ut. Skille mellom han og ham er nesten borte. (Hilsen språknerd med bachelor i nordisk språk )

Det stemmer faktisk folk syns henne ( i Oslo og Akershus regionen ) høres penere ut. Subjekt og objektsform er på vei ut. Skille mellom han og ham er nesten borte. (Hilsen språknerd med bachelor i nordisk språk )
Har oftere opplevd at folk bruker hun istedet for henne.. For eksempel "da sa jeg til hun at..", eller "jeg sto å så på hun..", osv. Er dette riktig? Ser det veldig ofte her på forumet at hun brukes der hvor jeg har lært at man skal bruke henne.

Drinosaur!!
Blir også temmelig frustrert over at så mange ikke kan forskjell på hun og henne. Var et innlegg her inne jeg måtte lese veldig mange ganger for å forstå hva vedkommende egentlig mente. Ser nesten ut som det har blitt en trend å bytte på de to :-S
Jeg klarer ikke å ta det seriøst når de blandes, så jeg må bare la være å svare på tråder med sånne feil.
Jeg mister fokus på hva tråden handler om og blir skikkelig distrahert :o

Jeg klarer ikke å ta det seriøst når de blandes, så jeg må bare la være å svare på tråder med sånne feil.
Jeg mister fokus på hva tråden handler om og blir skikkelig distrahert :o
Ja, nettopp!! Prøvde å få kjæresten min til å tolke innholdet i en post hvor det var ekstremt mange hun/henne feil, og han (som er en lesehest) måtte bare gi seg i frustrasjon. DA er det ille.
Desverre blir det bare mer og mer av det.

Har oftere opplevd at folk bruker hun istedet for henne.. For eksempel "da sa jeg til hun at..", eller "jeg sto å så på hun..", osv. Er dette riktig? Ser det veldig ofte her på forumet at hun brukes der hvor jeg har lært at man skal bruke henne.
Ja, mulig det var den veien. I de eksemplene du nevner skulle det vært "henne"

Ja, mulig det var den veien. I de eksemplene du nevner skulle det vært "henne"
Takk! Var det jeg trodde ja :-)
Synd å se at så mange har begynt å ta feil, tror jeg bare har sett fenomenet oppstå siste 1-2årene. De må jo ha lært det en plass, når så utrolig mange er feilinformert..

Det har jeg å sett, og hørt :o
Men jeg tror alltid det er pga dialekten dem har når grammatikken for meg høres helt på tryne ut :p :D

Nå trodde jeg først du mente gidde, som i det gidder jeg ikke, men så skjønte jeg hva det var snakk om :eek:

Hahaha eg og!!!!
Så tenkte jeg at de sa "gadde" :p men det er jo dialekt da. "Nei, da det gaddakje eg...." :P

Back
Topp