Jeg vetHar vokst opp på landet og fått inn kyr og kyrne med morsmelka, så for meg høres kuer og kuene helt feil ut
![]()
Huff dahaha!
Enig i at kuer og kuene høres feil ut.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Jeg vetHar vokst opp på landet og fått inn kyr og kyrne med morsmelka, så for meg høres kuer og kuene helt feil ut
![]()
Huff dahaha!
Det er sant, og jeg skriver det aldriMen dialekt er ikke skriftmål, så det blir ikke grammatisk korrekt å skrive![]()
På dialekt sier jeg vafle, som i "e trur e må tå me ei vafle te", men det er jo dialekta sin feil, hahaGubben sier vafle istede for vaffel eller vafla,og det blir æ gal av!
Muahahaha! Så sinnsykt bra!Forhåndsregler
Overforsvømmelse
Ansiktsoppløftning
Ojoj.... Tror jeg sier forhåndsregler... Nå ble jeg veldig usikker, men jeg tror det. Ups...Tror faktisk aldri jeg har hørt noen si forholdsregler, så her sie nok maaange feilmen forhåndsregler er jo logisk da
Det er nok dialekta sin feil hos han ogsåPå dialekt sier jeg vafle, som i "e trur e må tå me ei vafle te", men det er jo dialekta sin feil, haha![]()
Måtte faktisk sjekke det ut litt på google, for jeg sier forhåndsregler selvOjoj.... Tror jeg sier forhåndsregler... Nå ble jeg veldig usikker, men jeg tror det. Ups...![]()
Tror aldri jeg har hørt noen si kruskakli riktig... gjør det forsåvidt ikke selv hellerheldigvis er det ikke et mye brukt ord her
Hvordan skal det egentlig sies?Tror aldri jeg har hørt noen si kruskakli riktig... gjør det forsåvidt ikke selv hellerheldigvis er det ikke et mye brukt ord her
Hehe, sant!Det er nok dialekta sin feil hos han ogsåmen irriterende fordi jeg ikke er vant til det
![]()
"Så fremSt" er det som irriterer meg mest for tiden. Utrolig mange som både sier og skriver det. Og så sier sambo ofte "presterte å klare å..", og det er vel strengt tatt smør på flesk å si.. men den lar jeg gåOg så er det mye jeg synes de uttaler/sier HELT feil her vi bor, men det har med dialekten å gjøre. Blant annet sier de "på" foran måneder, og "i" foran dager, jeg mener det skal være motsatt ;-)
Kruska-kliHvordan skal det egentlig sies?
Har aldri sagt det høyt!
Jo, de kan visst det, mener de ;-) og "i freda'n" ....Man kan da vel ikke si PÅ januar?!
Irriterende når folk sier PÅ julen og.. På jul får vi gaver liksom..![]()
Kanskje de hadde veldig stor dusj? Kabinett blir vel et lite kabin?Har også hørt et tilfelle av "dusjekabinen"... Hva skjedde med dusjkabinettet da?
Jeg husker jeg sa dekdektiv da jeg var liten.Storesøstra mi maste om at det heter DETEKtiv.
![]()
Haha, aldri hørt noen uttale det slik, nei! :OKruska-kli
Kruska kommer visst av italiensk crusca og betyr kli, så kanskje vi skal bare si kli-kli?haha
Kanskje de hadde veldig stor dusj? Kabinett blir vel et lite kabin?![]()
Jo, de kan visst det, mener de ;-) og "i freda'n" ....