Irriterende feil folk sier...

Jeg vet :p Har vokst opp på landet og fått inn kyr og kyrne med morsmelka, så for meg høres kuer og kuene helt feil ut :p
!
Er vokst opp på landet og alltid sagt kyr og kuan (trønder :p )

Feil bruk av spørreord irriterer meg masse.

Jeg vet :p Har vokst opp på landet og fått inn kyr og kyrne med morsmelka, så for meg høres kuer og kuene helt feil ut :p

Huff da :p haha!

Sånn går det når man enten ikke lærer det eller ikke følger med på skolen... :P Mannen retter på meg og sier at det ikke heter kuer, men kyr, men så sier jo han "midlertidlig", så tar ikke han for en ordbok. :P

Ååh, en av tingene jeg ofte retta på til venninnene mine som yngre!:-P Har alltid vært smånazi på å uttale ord riktig! :D

Men det er bra! Det er jo noen som må passe på at språket ikke går i dass. ;) Jeg er selv opptatt av å snakke og skrive riktig, men er ikke perfekt, nei. ;)

Sånn går det når man enten ikke lærer det eller ikke følger med på skolen... :P Mannen retter på meg og sier at det ikke heter kuer, men kyr, men så sier jo han "midlertidlig", så tar ikke han for en ordbok. :P
Hehe, ser den da :p Mannen har mange talefeil, men han har dysleksi, så han er liksom unnskyldt :p

Men det er bra! Det er jo noen som må passe på at språket ikke går i dass. ;) Jeg er selv opptatt av å snakke og skrive riktig, men er ikke perfekt, nei. ;)
Hehe, jo, det er vel sant det:-P Men kan skjønne at det kan være irriterende når jeg må rette på "alt":-P Er langt i fra perfekt jeg altså, men særlig sånne ting som er veldig åpenbare irriterer meg..:-P

Svigers sier dublo, i stedet for duplo. Jeg blir gal. :p

Onkli istede for ordentlig :p sjole, sjøpe høres bare dumt ut :p

Back
Topp