Hehe, er du lærer eller noe?Joda, men jeg kan nok i noen tilfeller bli vel overivrig når det gjelder å snakke og skrive riktig![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Hehe, er du lærer eller noe?Joda, men jeg kan nok i noen tilfeller bli vel overivrig når det gjelder å snakke og skrive riktig![]()
Er vokst opp på landet og alltid sagt kyr og kuan (trønderJeg vetHar vokst opp på landet og fått inn kyr og kyrne med morsmelka, så for meg høres kuer og kuene helt feil ut
![]()
!
Jeg vetHar vokst opp på landet og fått inn kyr og kyrne med morsmelka, så for meg høres kuer og kuene helt feil ut
![]()
Huff dahaha!
Ååh, en av tingene jeg ofte retta på til venninnene mine som yngre!Har alltid vært smånazi på å uttale ord riktig!
![]()
Det er vel strengt tatt ikke feil da![]()
Samme her, bare at jeg sier kyrn i stedet for kuanEr vokst opp på landet og alltid sagt kyr og kuan (trønder)
Feil bruk av spørreord irriterer meg masse.
Når folk prater om KUER!! For kjære vene, det heter KYR!![]()
Det som også irriterer meg er når folk kaller okse for ku. Voksne folk altså...Samme her, bare at jeg sier kyrn i stedet for kuan![]()
Hehe, ser den daSånn går det når man enten ikke lærer det eller ikke følger med på skolen...Mannen retter på meg og sier at det ikke heter kuer, men kyr, men så sier jo han "midlertidlig", så tar ikke han for en ordbok.
![]()
Samma her ja. HeheHar aldri hørt ordet kyr her jeg bor, tror de rundt hadde sett litt rart på meg om jeg plutselig sa kyrhihi
Ja visst!Det som også irriterer meg er når folk kaller okse for ku. Voksne folk altså...
Samma her ja. Hehe
Samme her. Og en bare morsom fra jenta mi på fem, hun sier brenneGELE, istedenfor brennesle.Henne i stedet for hun. Skjole, skjøkken, skjøttkaker...
FørskolelærerHehe, er du lærer eller noe?![]()
Mange rundt meg som sier hjerteattakk istedenfor.Hjerteinfark istedet for hjerteinfarkt
Hehe, jo, det er vel sant detMen det er bra! Det er jo noen som må passe på at språket ikke går i dass.Jeg er selv opptatt av å snakke og skrive riktig, men er ikke perfekt, nei.
![]()
Hehe, ser den daMannen har mange talefeil, men han har dysleksi, så han er liksom unnskyldt
![]()