Irriterende feil folk sier...

Jeg lærte ikke kyr på skolen heller jeg da, så jeg ble vranglært allerede da :p hihi

Gjorde ikke det jeg heller. Her går det kun i kuer og kuene:p
Har nok mye med hvor i landet man er vil jeg tro, og begge er jo riktig:)
Hvor holder du til?

Advokado... Står du ved grønnsaksdisken i tre minutter, så er det garantert noen som sier det.

Selv prøver jeg å venne meg av med å si krus-kakli når jeg skal uttale kruskakli. Like flaut hver gang jeg spør etter det i butikken. Hjalp ikke da jeg spurte om de hadde geriljamel heller. :p
Tror aldri jeg har hørt noen si kruskakli riktig... gjør det forsåvidt ikke selv heller:p heldigvis er det ikke et mye brukt ord her

Bruker kuer og kuene her vi bor også- så vil da ikke tro det er "feil" å bruke. Lærte det på skolen, så vil tro at de ikke feil lærer!

"Så fremSt" er det som irriterer meg mest for tiden. Utrolig mange som både sier og skriver det. Og så sier sambo ofte "presterte å klare å..", og det er vel strengt tatt smør på flesk å si.. men den lar jeg gå :-P Og så er det mye jeg synes de uttaler/sier HELT feil her vi bor, men det har med dialekten å gjøre. Blant annet sier de "på" foran måneder, og "i" foran dager, jeg mener det skal være motsatt ;-)

Forhåndsregler
Overforsvømmelse
Ansiktsoppløftning
Tror faktisk aldri jeg har hørt noen si forholdsregler, så her sie nok maaange feil:o men forhåndsregler er jo logisk da

"Så fremSt" er det som irriterer meg mest for tiden. Utrolig mange som både sier og skriver det. Og så sier sambo ofte "presterte å klare å..", og det er vel strengt tatt smør på flesk å si.. men den lar jeg gå :p Og så er det mye jeg synes de uttaler/sier HELT feil her vi bor, men det har med dialekten å gjøre. Blant annet sier de "på" foran måneder, og "i" foran dager, jeg mener det skal være motsatt ;-)
Bor du oppi Trøndelag eller noe? :-P Mormora til bonusbarna mine bruker det også sånn:-P "Det var på mai det skjedde" - baaah!!!:-P

Back
Topp