Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
De eldre med min dialekt sier også "reseft", og "melesin" om medisinGubben sier reseft og ikke resept. Og sier det ganske ofte da han pleier å fikse medisiner for faren
![]()
Hehe nå er ikke gubben min så gammel da (36 år)De eldre med min dialekt sier også "reseft", og "melesin" om medisinSynes det er litt søtt jeg da
Jeg bruker egentlig litt begge deler, kommer helt an på hvem jeg snakker med
![]()
Haha, nei, jeg mente jo ikke det da!Hehe nå er ikke gubben min så gammel da (36 år). Men har det nok etter faren som også sier reseft
![]()
Hehe ja jeg forsto detHaha, nei, jeg mente jo ikke det da!Huff, så ut som jeg mente du var sammen med en olding!
Det jeg egentlig skulle fram til, var at det ofte ble brukt før, så kanskje det henger igjen at han har fått det videreført hvis han har en type dialekt?
Sikkert som du sier, at han har det etter faren![]()
Fra laaangt oppi GudbrandsdalenHehe ja jeg forsto det. Vet ikke hvor du er fra men kan godt vær han har det fra en dialekt også, han prater ikke helt den dialekten vi har her selv om han er oppvokst her. Prater litt blanding da han bodde 2 1/2 år en annen plass også på ungdomsskolen. Men tar nok etter faren også tenker jeg
![]()
Nei da er det nok ikke dialektenFra laaangt oppi GudbrandsdalenAha, da blir det fort utvanna, ja
![]()
Ooops, der lærte jeg noe nytt"DalmaNtiner" irriterer meg grønn!Det er da ingenting som heter det! Har sikkert mange fler også, men var den jeg kom på i farten
![]()
Åh, en ting til!! "HVEM butikk skal du på?" - DET HETER DA HVILKEN!!!!!!![]()
Takk! Samboeren min sier det, og mener det er helt greit "for man forstår jo hva han mener og det er dialekt""Gamlere" er utrooooolig irriterende, iallefall når det er voksne folk. Er det så vanskelig å si "eldre"?
Og irriterer meg når folk skriver "gratulere med dagen". GratulereR med dagen, om jeg får be!![]()
Oj, heter det ikke det"DalmaNtiner" irriterer meg grønn!Det er da ingenting som heter det! Har sikkert mange fler også, men var den jeg kom på i farten
![]()