Introdukjonstråd

Kan jeg spørre hvorfor dere står på venteliste i Sverige? Jeg trodde pgd testing var tillatt i Norge også? Men det kommer kanskje an på årsak til at man trenger det. Jeg vet det er brukt til å lage "donorbabyer" i Norge. Hvis det ikke er lov i Norge når det er på grunn av translokasjonsfeil så må det en lovendring til altså!! Men håper det går bra for dere denne runden :Heartred
Det ble lov i Norge når de endret bioteknologiloven i fjor sommer, men det er ingen sykehus i Norge som kan tilby denne behandlingen enda.(hverken offentlig eller privat) De håper å starte opp, men det vil ta tid:) Så foreløpig blir norske pasienter henvist til utlandet :)
 
Melder meg forsiktig inn i her:happy: Er enn så lenge bare 10dpo,så er litt skummelt enda :p
24626281-2B35-42AA-A849-0635E20E1264.jpeg
Dette blir mitt andre og siste barn:) Termin 15mars.
 
Melder meg forsiktig inn her.. Termin 2.mars ca om alt går som det skal :happy: Dette blir vårt tredje barn.. Veldig uplanlagt - men en veldig kjekk overraskelse!:love7
 
Melder meg forsiktig inn her jeg også. Etter en MA og en BO er jeg gravid igjen etter 2,5 år med prøving. Jeg starter med progesteron og blodfortynnende denne gangen og håper det går fint. Er bare 10 dpo enda, men håpefull!!:joyful:
 
4+3:Heartpink ma i fjor, prøvd i 1.5 år og er super lykkelig over positiv og over IKM uten blødning for første gang:)
B0FF0508-A025-441F-8434-C4CB4E3279A0.jpeg
 
Gravid for andre gang, hadde SA i slutten av april i uke 7.
Fikk en overaskende positiv test nå!
Termin 7.mars
 
Melder meg forsiktig inn her jeg også. Etter en MA og en BO er jeg gravid igjen etter 2,5 år med prøving. Jeg starter med progesteron og blodfortynnende denne gangen og håper det går fint. Er bare 10 dpo enda, men håpefull!!:joyful:

Hvilken type progesteron bruker du? Jeg bruker crinone gel! :Heartred
 
Hvilken type progesteron bruker du? Jeg bruker crinone gel! :Heartred
Jeg har også fått crinone! Skøt inn første dose idag, og står at jeg skal ta den daglig til 12.uke. Føler at det bare må gå bra nå :D har du kjent noe bivirkninger av den?
 
Jeg har også fått crinone! Skøt inn første dose idag, og står at jeg skal ta den daglig til 12.uke. Føler at det bare må gå bra nå :D har du kjent noe bivirkninger av den?

Vanskelig å vite hva som er bivirkninger av crinone og hva som er graviditetssymtomer for det er jo mye av det samme. Vær obs på at du kan blø litt pga crinon fordi det irriterer slimhinnene litt, det er helt normalt og ikke farlig. Det som er litt ekkelt er at den klumper seg :hilarious: så jeg er litt nervøs for innvendig ultralyd for det er masse klumper inni der, haha. Jeg må huske å advare den som skal utføre den.
 
Vanskelig å vite hva som er bivirkninger av crinone og hva som er graviditetssymtomer for det er jo mye av det samme. Vær obs på at du kan blø litt pga crinon fordi det irriterer slimhinnene litt, det er helt normalt og ikke farlig. Det som er litt ekkelt er at den klumper seg :hilarious: så jeg er litt nervøs for innvendig ultralyd for det er masse klumper inni der, haha. Jeg må huske å advare den som skal utføre den.
Uff, jeg har jo litt angst av blødninger, så håper jeg slipper det. Klumper er digg da, blir nok ikke noe seggsytime på en stund da :wacky:
 
Uff, jeg har jo litt angst av blødninger, så håper jeg slipper det. Klumper er digg da, blir nok ikke noe seggsytime på en stund da :wacky:

Nei, blir nok sølibat på meg frem til uke 12 desverre! :( ganske ille når disse hormonene vil noe helt annet, haha
 
Jeg fikk bekreftet en abort i dag, så jeg melder meg ut av gruppa. Lykke til videre dere andre:Heartred
 
Ser dere går på crinone, går selv på Lutinus som også er progesteron, men er en vaginal tablett. Er Crinone veldig «grisete» siden det er gel?:hilarious:

Det varierer litt egentlig. Noen dager kommer det en liten "bølge" av ting ut og noen dager merker jeg ikke noe til det. Jeg har hørt en del si at de syns krem absorberes bedre enn vaginaltabletter men tror det er litt individuelt. Sikkert mye av det samme som medisin mot sopp, der har jeg prøvd både vaginal gel og vaginal stikkpiller og for meg har pillene nesten blitt mer gris. Haha. Hvordan syns du lutinus er?
 
Det varierer litt egentlig. Noen dager kommer det en liten "bølge" av ting ut og noen dager merker jeg ikke noe til det. Jeg har hørt en del si at de syns krem absorberes bedre enn vaginaltabletter men tror det er litt individuelt. Sikkert mye av det samme som medisin mot sopp, der har jeg prøvd både vaginal gel og vaginal stikkpiller og for meg har pillene nesten blitt mer gris. Haha. Hvordan syns du lutinus er?

Skjønner! Jeg spurte egentlig om å få Crinone istedenfor Lutinus siden jeg hadde lest om folk som syns Crinone var litt mindre grisete :p men fikk nå Lutinus likevel, og går egentlig greit. Tar en på morgenen og en på kvelden. Den jeg tar på kvelden kommer «restene» av tabletten ut når jeg reiser meg opp på morgenen. Og den jeg tar på morgenen kommer ut igjen ca 5-6 timer etterpå. Men når det «kommer ut» så kommer alt ut på en gang så resten av dagen merker jeg ikke noe til det. Med andre ord er det ikke noe rester oppi der på kvelden feks med tanke på «seggsytime» :hilarious:
 
Skjønner! Jeg spurte egentlig om å få Crinone istedenfor Lutinus siden jeg hadde lest om folk som syns Crinone var litt mindre grisete :p men fikk nå Lutinus likevel, og går egentlig greit. Tar en på morgenen og en på kvelden. Den jeg tar på kvelden kommer «restene» av tabletten ut når jeg reiser meg opp på morgenen. Og den jeg tar på morgenen kommer ut igjen ca 5-6 timer etterpå. Men når det «kommer ut» så kommer alt ut på en gang så resten av dagen merker jeg ikke noe til det. Med andre ord er det ikke noe rester oppi der på kvelden feks med tanke på «seggsytime» :hilarious:

Oj! Så deilig! Jeg skulle gjerne sluppet unna de restene ass :hilarious:
 
Hvordan står det til med kostholdet til dere andre som evt er på ferie? Jeg syns det er vanskelig og få det like variert som ellers i hverdagen og kjenner jeg får litt dårlig samvittighet for det. Minimerer smågodt og chips og sukkerholdig drikke, men blir fort pommes frites til en middag ute osv. Tar vitaminbjørner per nå, det hjelper jo litt på noe hvertfall...
 
Back
Topp