Introdukjonstråd

Heisann!
Jeg er gravid med nummer 3, og den satt på første forsøk :Heartred Er i sjokk og begynner å lure på om det er to stykk inni der med den stigningen her! Den øverste er fra i går formiddag, den under er fra i går kveld, den nest nederste fra i dag tidlig, og den nederste fra i ettermiddag i dag:nailbiting:
 

Vedlegg

  • CDC5F138-025E-4A96-869A-B01E8EA9703D.jpeg
    CDC5F138-025E-4A96-869A-B01E8EA9703D.jpeg
    1,4 MB · Visninger: 126
Hei!
Jeg er gravid med nr 3! Føles helt surrealistisk da jeg var redd mannen var helt ferdig, men vips så var det han som var gira. Spent på hvordan dette blir (og om deg blir) da jeg har mistet to ganger i SA men fått to barn etter det. Forsøket å bare flyte litt nå, og ikke gruble og bekymre meg så mye. Men det er klart, gleden kommer jo og fallhøyden blir stor.

12 dpo i dag og test tatt nå nettopp :)
 

Vedlegg

  • 1225E7BC-220D-4B5B-81D9-94318615E2AC.jpeg
    1225E7BC-220D-4B5B-81D9-94318615E2AC.jpeg
    586 KB · Visninger: 24
Dette er min 3 graviditet. Har enda ingen levende barn. Hatt to MA, siste rett før jul 2019. Blir ikke lett gravid, uten at noen finner ut hvorfor, ingenting galt med hverken meg eller samboer, vi er sjekket opp og ned i mente, til og med hatt diagnostisk laparoskopi i narkose beg av 2019, eggstokkene og alt virker. Alle prøver tilsier mange egg og god kvalitet. I slutten av mai begynte vi med første ivf forsøk, etter 10 dager på sprøyter var jeg på ultralyd som viste kun ett egg, pga høy amh (høy eggreserve) var jeg blitt medisinert med for liten dose hormoner, legene var veldig forsiktige for å unngå overstimulering da jeg var i faresonen for det, men viste seg at jeg fikk for lite hormoner og var understimulert heller. Prøvde å øke dosen men etter 14 dager fikk jeg beskjed om at forsøket ble avbrutt. De anbefalte en kontrollert stimulering heller (altså ha sex hjemme). Satte ovitrelle eggløsningssprøyte og hadde sex flere dager. Hadde ingen håp om å bli gravid. Gråt mye pga skuffelsen over avbrutt forsøk.
Siden gynekologen på ivf avd så en moden folikkel og slimhinne på over 1 cm var de veldig positive til at det kunne gå naturlig og ba meg begynne med progesteron også. Ble også «advart» om at hormonene kunne gi falske gravid symptomer. Fikk ømme bryster noen dager etter eggløsning og tenkte at jeg lar meg ikke lure, dette er ikke ekte.
10 dager etter eggløsning tok jeg en test, regnet med den skulle være blendahvit som alle andre tester jeg har tatt siste 1,5 året. MEN den var positiv!!! Jeg er gravid! Dette betyr alt for oss. Jeg håper så inderlig jeg får beholde og komme i mål denne gangen. Vi håper at alle gode ting er 3! jeg skal bruke både utrogestan (progesteron) og albyl e for å prøve å unngå ny abort. Krysser alt for at det hjelper! :oops:
 

Vedlegg

  • 66B37A1B-883A-4329-A647-D9B0C662954A.jpeg
    66B37A1B-883A-4329-A647-D9B0C662954A.jpeg
    230,4 KB · Visninger: 62
Dette er min 3 graviditet. Har enda ingen levende barn. Hatt to MA, siste rett før jul 2019. Blir ikke lett gravid, uten at noen finner ut hvorfor, ingenting galt med hverken meg eller samboer, vi er sjekket opp og ned i mente, til og med hatt diagnostisk laparoskopi i narkose beg av 2019, eggstokkene og alt virker. Alle prøver tilsier mange egg og god kvalitet. I slutten av mai begynte vi med første ivf forsøk, etter 10 dager på sprøyter var jeg på ultralyd som viste kun ett egg, pga høy amh (høy eggreserve) var jeg blitt medisinert med for liten dose hormoner, legene var veldig forsiktige for å unngå overstimulering da jeg var i faresonen for det, men viste seg at jeg fikk for lite hormoner og var understimulert heller. Prøvde å øke dosen men etter 14 dager fikk jeg beskjed om at forsøket ble avbrutt. De anbefalte en kontrollert stimulering heller (altså ha sex hjemme). Satte ovitrelle eggløsningssprøyte og hadde sex flere dager. Hadde ingen håp om å bli gravid. Gråt mye pga skuffelsen over avbrutt forsøk.
Siden gynekologen på ivf avd så en moden folikkel og slimhinne på over 1 cm var de veldig positive til at det kunne gå naturlig og ba meg begynne med progesteron også. Ble også «advart» om at hormonene kunne gi falske gravid symptomer. Fikk ømme bryster noen dager etter eggløsning og tenkte at jeg lar meg ikke lure, dette er ikke ekte.
10 dager etter eggløsning tok jeg en test, regnet med den skulle være blendahvit som alle andre tester jeg har tatt siste 1,5 året. MEN den var positiv!!! Jeg er gravid! Dette betyr alt for oss. Jeg håper så inderlig jeg får beholde og komme i mål denne gangen. Vi håper at alle gode ting er 3! jeg skal bruke både utrogestan (progesteron) og albyl e for å prøve å unngå ny abort. Krysser alt for at det hjelper! :oops:

Så fine tester!!! Masse lykke til! Krysser fingrene for dere <3
 
Hei. Jeg kan også melde meg inn her!:dummy1: Dette er mitt tredje barn, og vår lille attpåklatt. Jeg har to fra før hvor den minste blir 7 nå straks. Frem til i vinter har det vært helt UAKTUELT med en til, men så begynner de andre to å bli store, og jeg kjenner at jeg kommer til å takle lite søvn og den konstante bekymringen det er å være mor. Jeg blir også en voksen mamma, da jeg vil akkurat ha fylt 37 da nurket kommer. Termin er i begynnelsen av mars, men jeg ble gravid etter første mens etter mange år på minipille, så jeg hvet ingenting om hvor lang syklus jeg har. :angelic:
 
Hei. Jeg kan også melde meg inn her!:dummy1: Dette er mitt tredje barn, og vår lille attpåklatt. Jeg har to fra før hvor den minste blir 7 nå straks. Frem til i vinter har det vært helt UAKTUELT med en til, men så begynner de andre to å bli store, og jeg kjenner at jeg kommer til å takle lite søvn og den konstante bekymringen det er å være mor. Jeg blir også en voksen mamma, da jeg vil akkurat ha fylt 37 da nurket kommer. Termin er i begynnelsen av mars, men jeg ble gravid etter første mens etter mange år på minipille, så jeg hvet ingenting om hvor lang syklus jeg har. :angelic:
Så gøy med flere tredjemannsgraviditeter:D min yngste er 7 år også. Eldste blir 10 etter sommerferien. Hvor gammel er din eldste?
 
Hei dere! Jeg slenger meg inn her, har akkurat testet positivt og er mildt sagt i sjokk :bag: Hadde en SA i uke 6 i høst, og har ikke blitt gravid siden. Nå hadde vi bestemt oss for å pause prøvingen og starte på etter sommern. Plutselig var jeg to dager over IKM, sov flere dupper på sofaen, litt strekk i livmor ved brå bevegelser og ømme pupper. Tok en svak positiv på utvannet kveldsurin i går. Våknet i natt kl 03:30 og måtte tisse, testen viste gravid 1-2 :shy: Håper denne spiren holder ut og at vi alle kan gå løpet fult ut! Foreløpig menstermin er 8. Mars. Har en fra før som blir 3 år i januar :Heartblue
 
Hei!
Jeg melder meg inn her. Fikk bekreftet i dag at jeg er gravid, denne gang med digital test også. Litt uvirkelig enda, så er litt skjelven! Vi venter vårt andre barn og denne satt på første forsøk:joyful:
Foreløpig termin er 15.mars. Har hatt masse greier med til sammen 8 sa, ma og to exu før vi fikk første. Nå håper og tror vi på at denne sitter hele veien❤️
 
Blir med her jeg også! Gøy med ‘terminklubb’ med litt aktivitet :) 4+2 idag og menstermin 8. mars. fikk min første svakt positive test allerede for en uke siden. Den siste uken har vi prøvd å summe oss litt ang denne fantastiske nyheten men tror enda det ikke har gått helt opp for oss. Spiren satt i PP1 så nå håper jeg så inderlig den klamrer seg fast.
 
Jeg melder meg inn her med positiv test i dag, termin engang i første uken i mars. Dette er vårt andre barn.
 
Hei:happy: Håper jeg kan melde meg trygt inn. Tre dager siden forventet mens. Har til vanlig svært stabile sykluser så litt rart at den ikke har dukket opp enda. Har derimot ikke fått positiv test enda, bare svært ømme pupper. noen med erfaringer? :happy:
 
Hei:greet025 Tar sjansen på å melde meg inn her. Har menstermin 08.03. Har ett barn fra før:happy: Jeg har de siste 2 årene hatt 2 MA og 3 SA. Vi står på venteliste til ivf med pgd i Stockholm pga translokasjonsfeil. Er kjempe nervøs for denne graviditeten og har blitt helt avhengig av å teste for jeg tror stadig vekk det går galt:oops: Men i dag fikk jeg 3+ på digital test og det må jo være et godt tegn:happy093
 
:Heartred:Heartred:Heartred
Hei:greet025 Tar sjansen på å melde meg inn her. Har menstermin 08.03. Har ett barn fra før:happy: Jeg har de siste 2 årene hatt 2 MA og 3 SA. Vi står på venteliste til ivf med pgd i Stockholm pga translokasjonsfeil. Er kjempe nervøs for denne graviditeten og har blitt helt avhengig av å teste for jeg tror stadig vekk det går galt:oops: Men i dag fikk jeg 3+ på digital test og det må jo være et godt tegn:happy093

Gratulerer! :Heartred
Kjenner meg veldig igjen! Kan jeg spørre om du har prøvd progesteron i vaginalkapsler og albyl e? Prøver det på meg nå så veldig spent på om det kan gå denne gangen. Krysser alt! For både meg og deg :Heartred
 
Heisann. Melder meg inn her jeg også. Gravid med barn nummer 2. Har prøvd en stund og endelig klaffet det. Foreløpig termin er 3 mars❤️
 
Hei alle. Melder meg forsiktig inn her. Dette er 3 gang jeg har fått positiv test det siste året, men hadde SA både i Januar og Februat. Krysser fingrene for at dette er gullegget. Vi har ei lita jente på 2,5 fra før, og hun ble vi gravid med aller første gang vi hadde samleie nær el. Så har vært litt vanskelig å akseptere at det skulle bli mye mer utfordrende denne gangen. Men, sånn er livet.
 
Da våger jeg meg forsiktig inn her! Ser ut til at det blir en til marsbaby her i huset om alt går som det skal :joyful::D Testen er fra i dag, 12 dpo! Foreløpig menstermin er 14. mars. Gutten vi har fra før hadde termin 13. mars 2020!

Gleder meg til å følge dere alle videre!
 

Vedlegg

  • A539DAD7-DD37-4E93-9A28-63FF52E6DEDA.jpeg
    A539DAD7-DD37-4E93-9A28-63FF52E6DEDA.jpeg
    1,3 MB · Visninger: 38
:Heartred:Heartred:Heartred

Gratulerer! :Heartred
Kjenner meg veldig igjen! Kan jeg spørre om du har prøvd progesteron i vaginalkapsler og albyl e? Prøver det på meg nå så veldig spent på om det kan gå denne gangen. Krysser alt! For både meg og deg :Heartred
Nei, har ikke prøvd noe støttemedisin da det ikke har noen hensikt i mitt tilfelle. Jeg mister pga translokasjonsfeil og er derfor henvist til Sverige og PGD behandling. (Ivf der de gentester embryo før insett).
Håper virkelig det går bra for oss begge! Er veldig vondt å miste:Heartred
 
Hei:greet025 Tar sjansen på å melde meg inn her. Har menstermin 08.03. Har ett barn fra før:happy: Jeg har de siste 2 årene hatt 2 MA og 3 SA. Vi står på venteliste til ivf med pgd i Stockholm pga translokasjonsfeil. Er kjempe nervøs for denne graviditeten og har blitt helt avhengig av å teste for jeg tror stadig vekk det går galt:oops: Men i dag fikk jeg 3+ på digital test og det må jo være et godt tegn:happy093


Kan jeg spørre hvorfor dere står på venteliste i Sverige? Jeg trodde pgd testing var tillatt i Norge også? Men det kommer kanskje an på årsak til at man trenger det. Jeg vet det er brukt til å lage "donorbabyer" i Norge. Hvis det ikke er lov i Norge når det er på grunn av translokasjonsfeil så må det en lovendring til altså!! Men håper det går bra for dere denne runden :Heartred
 
Back
Topp