Men rødt og blått passerpasser da sammen?Eneste jentene ikke får kle på seg er rødt og rosa ilaggutten på 8år kan godt komme i blå bukse og rød genser
han elsker fargerike klær og jeg lar han kombinere
barn er barn <3
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Men rødt og blått passerpasser da sammen?Eneste jentene ikke får kle på seg er rødt og rosa ilaggutten på 8år kan godt komme i blå bukse og rød genser
han elsker fargerike klær og jeg lar han kombinere
barn er barn <3
Det er aldri dumt å lære hvordan man skal kle seg, hvilke farger som passet sammen og hvilke som ikke passer sammen. Ser mange voksene, spesielt menn som kler seg som en dass. Klær er det første man ser når man møter ett menneske, klarer du ikke å kle deg så er det ikke sikkert du får jobben du ønsker deg enn gang. Det handler svært lite om press, men at klærne passer sammen går inn under den daglige hygienen vil jeg si.
Man dusjer, vasker seg, tørker seg etter man har vært på do, man pusser tenna og man kler seg normalt.
At klærne matcher betyr ikke at klærne ikke er behagelige og praktiske for små barn.
Men rødt og blått passerpasser da sammen?
Da jeg vokste opp hadde min mor en tendens til å kle meg og min søster i hel-rosa og hel-lilla, gjerne litt ulike nyanser av det og, supplert med noen pastellblomster her og der (ja, vi er født på 80-tallet).
Jeg vil tro vi i følge flere i denne tråden ikke akkurat matchet. Men det at jeg i 1988 gikk rundt i klær som kanskje ikke var de peneste sammen har da virkelig ingenting å si for hvordan jeg kler meg i dag?
For øvrig har det heller ikke hatt innvirkning på daglig hygiene - sånn i tilfelle noen lurte![]()
Det er bra det, tenker det er bra at barn får det jeg.Jeg syns det er finthan bruker også knallgrønn og knallblå sammen
han må få lov å utforske litt selv tenker jeg
![]()
Da jeg vokste opp hadde min mor en tendens til å kle meg og min søster i hel-rosa og hel-lilla, gjerne litt ulike nyanser av det og, supplert med noen pastellblomster her og der (ja, vi er født på 80-tallet).
Jeg vil tro vi i følge flere i denne tråden ikke akkurat matchet. Men det at jeg i 1988 gikk rundt i klær som kanskje ikke var de peneste sammen har da virkelig ingenting å si for hvordan jeg kler meg i dag?
For øvrig har det heller ikke hatt innvirkning på daglig hygiene - sånn i tilfelle noen lurte![]()
Syns denne passet litt inn her: http://www.babble.com/style/i-let-my-toddler-dress-me-for-a-week-heres-what-happened/
Jeg vet ikke hvordan du går kledd i dag, så jeg kan ikke uttale meg om du lærte å sette farger sammen.
Hvorfor vaske seg om man likevel skal se ut som en dass.
Om du møter opp til ett jobbinterjuv med klær som ser helt forferdelig ut, så vil du mest sannsynlig ikke få jobben. For meg er det å ta på klær en del av den daglige hygienen og man bør da klare å matche klærne noe før man går ut av døren. Hvorfor lukte godt om du likevel går som en dass. Og gutter er verst der, har de ikke lært det hjemme så kler de seg ofte forferdelig som voksen også.
Skjønner heller ikke hva slags press matchene klær skal ha. Tar du på deg en selvlysende grønn bukse, så trenger man virkelig ikke å ta på seg oransje genser. Om genseren er fra hm eller Fretex spiller da ingen rolle, bare den ikke skriker jeg kan virkelig ikke sette sammen farger. Klær er viktig, den representerer oss.
Har lært å kle meg bra nok til å få jobb iallefall, hvis det var det man måler i ;p
Hvem er det forøvrig som sitter med fasiten på hva som er å kle seg "som en dass"?
Jeg betviler sterkt at om min 16 mnd gamle sønn går i helblått nå og da, og min snart åtteåring går i skrikende neonfarger de dagene han er i humør til det nå mens han enda er barn og tilfeldigvis elsker farger, så vil det føre til at de som voksne ikke får jobb.
Da tror jeg man legger for mye i "her og nå"-gleden ved å bruke farger opp mot et voksenliv, altså.
Å få utforske kreativiteten sin, leke med farger og ha glede i farger har jeg ingen tro på at er negativt
Så lenge klærne er rene synes jeg det er spesielt å bringe hygiene inn i diskusjonen.
Dette er din mening, jeg har min
Trenger jo ikke å være rene om man likevel ser helt grusom ut mener jeg da. Man kan fint leke med farger, men man kan da samtidig lære at den passer ikke sammen den fargen.
Alle må få kle seg som man vil, og la sine barn bestemme det.
Her lærer vi fra vi er små hva som passer til hva, og det betyr jo samtidig at jeg tar fra barnet mitt all kreativitet, utforskning og lek med farger.![]()
Helt enig!Det er aldri dumt å lære hvordan man skal kle seg, hvilke farger som passet sammen og hvilke som ikke passer sammen. Ser mange voksene, spesielt menn som kler seg som en dass. Klær er det første man ser når man møter ett menneske, klarer du ikke å kle deg så er det ikke sikkert du får jobben du ønsker deg enn gang. Det handler svært lite om press, men at klærne passer sammen går inn under den daglige hygienen vil jeg si.
Man dusjer, vasker seg, tørker seg etter man har vært på do, man pusser tenna og man kler seg normalt.
At klærne matcher betyr ikke at klærne ikke er behagelige og praktiske for små barn.
Jeg tviler at ungen min bærer med seg et klespress bare fordi jeg sørger for at hun har en ensfarget tights som passer til en mønstrete genser på seg i bhgVirkelig, så om klær ikke passer sammen så har man ikke skjønt den daglige hygienen? Det er noe av det merkeligste jeg har lest. Å jo det handler om press, om man leser rundtomrking for tiden er det mye press ang klær og det starter i bhg. Kler seg normalt ja, men det betyr ikke at demå matche!
Men du, det å gå i fargerike klær er ikke det samme som å gå i mismatchende klærHar lært å kle meg bra nok til å få jobb iallefall, hvis det var det man måler i ;p
Hvem er det forøvrig som sitter med fasiten på hva som er å kle seg "som en dass"?
Jeg betviler sterkt at om min 16 mnd gamle sønn går i helblått nå og da, og min snart åtteåring går i skrikende neonfarger de dagene han er i humør til det nå mens han enda er barn og tilfeldigvis elsker farger, så vil det føre til at de som voksne ikke får jobb.
Da tror jeg man legger for mye i "her og nå"-gleden ved å bruke farger opp mot et voksenliv, altså.
Å få utforske kreativiteten sin, leke med farger og ha glede i farger har jeg ingen tro på at er negativt
Så lenge klærne er rene synes jeg det er spesielt å bringe hygiene inn i diskusjonen.
Det betyr visst også at barnet går i upraktiske, ubehagelige, fancye klær i kjedelige fargerDette er din mening, jeg har min
Trenger jo ikke å være rene om man likevel ser helt grusom ut mener jeg da. Man kan fint leke med farger, men man kan da samtidig lære at den passer ikke sammen den fargen.
Alle må få kle seg som man vil, og la sine barn bestemme det.
Her lærer vi fra vi er små hva som passer til hva, og det betyr jo samtidig at jeg tar fra barnet mitt all kreativitet, utforskning og lek med farger.![]()