*Innsett i oktober*

syntes det er så mange i det siste som har fått satt inn 2 , og lurer på hva våres muligheter for dette er når vi bare er på 1.forsøk?

hvordan går man frem for å spørre om muligheter for dette og hva ser de etter for at man skal få lov?

dette er selvsagt noe vi har snakket alvorlig og seriøst igjennom....
Vi har vært igjennom første forsøk som var totalt 4 egg. Satt inn 1 hver gang. Vi spurte nå om vi kunne få lov å sette inn 2 på andre forsøket, men det fikk vi ikke. Grunnen var litt overstimulering og at vi dyrket til blastocyst (er bedre resultater med det). Så vi skal spørre om å sette inn to av de som er på frys om ikke det går nå. Men første forsøk tror jeg ikke du får, men det er alltid lov å ønske! :D

Vi har vært igjennom første forsøk som var totalt 4 egg. Satt inn 1 hver gang. Vi spurte nå om vi kunne få lov å sette inn 2 på andre forsøket, men det fikk vi ikke. Grunnen var litt overstimulering og at vi dyrket til blastocyst (er bedre resultater med det). Så vi skal spørre om å sette inn to av de som er på frys om ikke det går nå. Men første forsøk tror jeg ikke du får, men det er alltid lov å ønske! :D

hehe, kommer sikkert til å ytre ønsket, men forstår nå iallefall hvorfor vi mest sannsynlig vil få nei :)
veldig greit å være forberedt på et nei, og vite hvorfor man evt får det :)
tusen takk for svar iallefall :)

Vært på ny kontroll idag, dosen på menopur er satt opp. Ny kontroll på mandag igjen. Nå begynner jeg å bli utålmodig. Blir uttak enten på onsdag eller torsdag.

Er dere flinke med maten i prøveperiodene? :) Jeg sliter nå når det er helg..har så lyst på snop..! Ble litt popcorn da... Ellers spiser jeg relativt sunt. Mye avokado og egg.

Vært på ny kontroll idag, dosen på menopur er satt opp. Ny kontroll på mandag igjen. Nå begynner jeg å bli utålmodig. Blir uttak enten på onsdag eller torsdag.

Det skjønner jeg. .. krysser fingrene for at mandagen gir deg gode nyheter :)

Er dere flinke med maten i prøveperiodene? :) Jeg sliter nå når det er helg..har så lyst på snop..! Ble litt popcorn da... Ellers spiser jeg relativt sunt. Mye avokado og egg.

Jeg er heldigvis ikke så gla i snop .. og jeg er inne i en periode hvor jeg er skikkelig matlei.. hadde ikke gubben vært så flink til å lage mat, hadde jeg sikkert ikke orket å spise noe :p

Jeg er heldigvis ikke så gla i snop .. og jeg er inne i en periode hvor jeg er skikkelig matlei.. hadde ikke gubben vært så flink til å lage mat, hadde jeg sikkert ikke orket å spise noe :p

Lucky you! Jeg elsker snop :p
Bra du har en flink mann slik at du får skikkelig mat :)

Lucky you! Jeg elsker snop :p
Bra du har en flink mann slik at du får skikkelig mat :)

Jeg har gått ned 20 kg fra januar i år til nå pga Grethe roede kurs .. så har spist mer mat dette året enn noen gang før.. så matlei jaaaaa. .

Hei, vi pushet for å få satt inn 2 på første fryseforsøk (privat). De var villig til å gjøre det om vi insisterte, men frarådet fordi de sa sjansene ikke er så veldig mye større at en skulle feste seg, heller bedre å ta to separate innsett av ett egg hver. Når det forsøket ikke ble noe av så var jeg velllldig glad for å fortsatt ha en på frys! Da fikk jeg scratching i forveien og skal ha innsett av den siste embryoen snart. Håper bare den overlever opptining.

Hei, vi pushet for å få satt inn 2 på første fryseforsøk (privat). De var villig til å gjøre det om vi insisterte, men frarådet fordi de sa sjansene ikke er så veldig mye større at en skulle feste seg, heller bedre å ta to separate innsett av ett egg hver. Når det forsøket ikke ble noe av så var jeg velllldig glad for å fortsatt ha en på frys! Da fikk jeg scratching i forveien og skal ha innsett av den siste embryoen snart. Håper bare den overlever opptining.
Ja, har skjønt at det er ca 10% større sjangs om man setter inn 2, så er ikke kjempemye, men er jo litt:) jeg er veldig nyskjerrig på dette med scratching! Har lyst å gjøre det selv men de gjør det ikke i Porsgrunn.. Spent på å høre hvordan det går med deg! Når blir det innsett av den du har på frys? :)

Jeg har gått ned 20 kg fra januar i år til nå pga Grethe roede kurs .. så har spist mer mat dette året enn noen gang før.. så matlei jaaaaa. .

Så flink du er :) :)
Utrolig kjedelig å være matlei. Har det til tider jeg å. Satser på at det går seg til snart da :)

Kontrollen i går gikk kjempefint! Sprøytestart i dag:nailbiting: Noen som har erfaring med Bemfola?
HeiJeg gikk på Bemfola på mitt første forsøk. Det gav en del egg,men jeg har nok litt dårlig eggkvalitet og den hjalp ikke meg på det. Men dette er jo forskjellig Veldig greie sprøyter å sette,merkte ikke mye til de

Så flink du er :) :)
Utrolig kjedelig å være matlei. Har det til tider jeg å. Satser på at det går seg til snart da :)

Takk :) men jeg fikk iallefall brukt ventetiden på noe konstruktivt og som kan bidra til at vi kanskje lykkes mer enn om jeg ikke hadde gjort dette .. hvem vet :)

Tar man nye blodprøver på 1.kontroll etter nedregulering med nesespray? Og blir man satt på dosen med hormoner utifra de prøvene eller amh prøve man har tatt eller hva?:)

Kjenner sommerfuglene i magen nå mtp mandag og er så spent på veien videre :)
Heldigvis er vi bedt bort på middag ikveld så denne kvelden går fort :)
Også er det bare morgendagen igjen så er dagen der :)

Tar man nye blodprøver på 1.kontroll etter nedregulering med nesespray? Og blir man satt på dosen med hormoner utifra de prøvene eller amh prøve man har tatt eller hva?:)

Kjenner sommerfuglene i magen nå mtp mandag og er så spent på veien videre :)
Heldigvis er vi bedt bort på middag ikveld så denne kvelden går fort :)
Også er det bare morgendagen igjen så er dagen der :)

Tok ikke blodprøver da jeg var på kontroll for å sjekke om jeg var nedregulert. Kun ultralyd. De sier at dosen velges ut ifra vekt, vurdering av blodprøver tatt tidligere. Amh tror jeg spiller inn. Ved lav Amh så vil de nok prøve å stimulere slik at man får noen brukbare egg.
Har vært på to kontroller etter at jeg startet på hormonsprøyter. Tok blodprøve begge gangene. Forhåpentligvis siste kontroll på mandag.
På siste kontroll igår var legen litt stresset. Hun fant ikke den ene eggstokken med en gang, hun brydde seg ikke om å bruke tid på å finne den. Hun bare du har bakovervendt livmor, vanskelig å finne den ene eggstokken. Noen leger har slitt med å finne den, men alltid klart å finne når de har lett litt. Hun igår hoppet bare til neste og telte follikkeller der. Hadde 8 på den ene. Håper ikke de er sånn på egguttak, at hvis de sliter litt så bare hopper de til neste. Blir litt engstelig når jeg tenker på det. Men håper jo at de tar kontrollene litt lett også er de veldig grundige ved uttak.

Blir spennende å se hvilken sprøyter du får. :)

Hmm.. jeg hadde heldigvis god amh.. på 22...
Vekten fra forsamtalen til nå har sunket fra 67 til 60 så blir veldig spennende å se hva jeg blir satt på og hvem styrke :)

Jeg har bakovervendt livmor men ikke hatt problemer med å se eggstokkene noen gang heldigvis. . Utrolig kjedelig det ikke er sånn for deg :/
Kjøper jeg forresten sprøytene på apoteket på sykehuset der?
Mitt apotek her har jeg nemlig ikke slikt inne på dagen :/

Sykehistorie har også noe å si. Tror de gjør en helhetsvurdering før de velger dose og medisin.
Jeg tilhører riksen, kjøper alltid på apoteket der. De har alltid medisinene inne :)

Sykehistorie har også noe å si. Tror de gjør en helhetsvurdering før de velger dose og medisin.
Jeg tilhører riksen, kjøper alltid på apoteket der. De har alltid medisinene inne :)

Da kjøper jeg medisiner der også :)

Hei dere. Jeg satt inn blastocyst på mandag. Burde ikke testen begynne å vise strek i dag? Eller er jeg altfor tidlig til å teste? :\

Back
Topp