Innsett i November

Hadde UL i dag morges, 6 eggposer men bare to store/modne. Men de var modne nok til at de må tas ut på fredag, så eggløsningsprøyten settes i kveld. Uttak fredag, innsett på mandag.

Litt skuffet at det ikke ble flere eggposer men det trenges bare et egg. Krysser fingrene for at vi får hvertfall ett og at det blir befruktet og av høy kvalitet.

Så bra! Nå er det bare å glede seg til å bli ruger!! Kjempespennende. Ha en fin tur da, gleder meg til å høre hvor mange egg du får ut og når testedagen blir! Masse lykke til!

Da har eg vært på uttak. Fekk bare ut 3 egg...:/ men det kan jo vær gullegget hører eg ikke noe fra dem så skal eg dukke opp til innsett på fredag. Så håper virkelig dem ikke ringer og sier at det gjekk ikkje!! Nå er det veldi mye nærver på gang.. Ble litt skuffa over 6 store eggposer men bare 3egg..men krysser fingrene for gullegget er der!!:)

3 egg her også prøver86. Vi får heie på hverandre. Hittil har de ikke ringt i dag, og håper det forblir slik.

Vi har gått privat på alle forsøkene. Orket ikke vente lenger. Vi har vært prøvere i 7 år, så 7 mnd ble altfor lenge å vente bare på en samtale:) Jeg har pco, så derfor så høy amh. Ligger over referanseverdiene og produserer ikke noen modne egg. Av 17 egg var det mange umodne. Bare 3 ble befruktet og 2 som overlevde og ble satt inn. Absolutt verdt å prøve privat ja:) Men nå er du bare så vidt igang. Det tar tid å lage små mirakler;) Men det går til slutt. Man må bare ikke gi opp underveis :)
Jeg trodde selv jeg kunne ha PCOS, men var til lap. i juni og de konkluderte med at jeg ikke har det. Har bare litt høy AMH. Tror vi fullfører disse tre forsøkene som støttes av staten, og går de ikke på disse så vurderer vi Maigaard i Aarhus. Har hørt de er veldig flinke! :)

Går veldig bra med meg :) fikk se ett bankende hjerte på ul 8+2 og skal inn igjen imorgen :)
Nå sies det at det er 98-99 % sjanse for at alt går bra, så er veldig sikker på at deg blir babu på oss denne gangen :)

Var nok lurt å ta forsøket så fort som mulig :) rart hvor fort man blir klar igjen og glemmer skuffelsen :)
Tar mannen din sink og selen? Det skal bedre sædkvaliteten ;)
Vet ikke om det var tilfeldig, men mannen min hadde nedsatt sædkvalitet i januar og fikk råd av akupunktøren min at det skulle hjelpe og han begynte å ta det med en gang, og når vi var inne i porsgrunn i juni så var den helt fin :)

Godt å høre! :) Fantastisk at det har blitt et bankende hjerte nå! :) Da har dere valgt tidlig UL? Kan man gjøre det lokalt på sykehuset, eller må man til Kristiansand?

Mannen min tar sink, men nekter å ta selen siden de var så vonde i smaken :( Kjøpte noen tabletter i Danmark i sommer som inneholder både sink og selen, og de har han begynt å ta nå. Skulle hjelpe mot fertilitetsproblemer stod det på de ;)

Diagnosen Porsgrunn også stilte var "Kvinnelig infertilitet som følge av mannlig faktor" eller hva det nå heter...

3 egg her også prøver86. Vi får heie på hverandre. Hittil har de ikke ringt i dag, og håper det forblir slik.

Ja krysser fingrene for at vi begge fekk et gullegg er du i tr.heim nå?brrr skikkelig kalt her. Nå har eg fått tatt stikkpillen og lagt meg rett ut på hotell sengen!

Godt å høre! :) Fantastisk at det har blitt et bankende hjerte nå! :) Da har dere valgt tidlig UL? Kan man gjøre det lokalt på sykehuset, eller må man til Kristiansand?

Mannen min tar sink, men nekter å ta selen siden de var så vonde i smaken :( Kjøpte noen tabletter i Danmark i sommer som inneholder både sink og selen, og de har han begynt å ta nå. Skulle hjelpe mot fertilitetsproblemer stod det på de ;)

Diagnosen Porsgrunn også stilte var "Kvinnelig infertilitet som følge av mannlig faktor" eller hva det nå heter...

Jeg skal til kristiansand imorgen, likte meg så godt der, men sist uke var jeg på sykehuset i flekkefjord, hadde litt rosa utflod for jeg hadde et sprengt blodkar i sjede veggen, så helt uskyldig ut og det var det også, men ble sendt rett til sykehuset pga min historie.
Synes ikke jeg ble tatt så godt imot, og følte at jeg ble sett på som hysterisk, og at gyn var irritert for at jeg hadde oppholdt henne, så vil heller reise inn til kristiansand føler at han er så god til å forklare og er veldig positiv :-)
Får tidlig ul dekket og god oppfølging siden jeg har mistet 2 ganger og har en forståelsefull fastlege som henviser meg :-)

Var helt utrolig å se den lille reka på 1 og en halv cm som hadde et sterkt og fint hjerte og perfekt hjerterytme ♡ alt vi har vært gjennom disse 3 årene er så verdt det nå :-)

Det lykkes nok for dere også snart, men jeg trodde at legen kunne skrive ut noe på resept som skal bedre sædkvaliteten, men er kanskje bare noe jeg innbiller meg, akupunktur skal også hjelpe, fikk ikke min mann med på det

Jeg skal til kristiansand imorgen, likte meg så godt der, men sist uke var jeg på sykehuset i flekkefjord, hadde litt rosa utflod for jeg hadde et sprengt blodkar i sjede veggen, så helt uskyldig ut og det var det også, men ble sendt rett til sykehuset pga min historie.
Synes ikke jeg ble tatt så godt imot, og følte at jeg ble sett på som hysterisk, og at gyn var irritert for at jeg hadde oppholdt henne, så vil heller reise inn til kristiansand føler at han er så god til å forklare og er veldig positiv :)
Får tidlig ul dekket og god oppfølging siden jeg har mistet 2 ganger og har en forståelsefull fastlege som henviser meg :)

Var helt utrolig å se den lille reka på 1 og en halv cm som hadde et sterkt og fint hjerte og perfekt hjerterytme ♡ alt vi har vært gjennom disse 3 årene er så verdt det nå :)

Det lykkes nok for dere også snart, men jeg trodde at legen kunne skrive ut noe på resept som skal bedre sædkvaliteten, men er kanskje bare noe jeg innbiller meg, akupunktur skal også hjelpe, fikk ikke min mann med på det

Det er ikke noe greit hvis man føler seg avvist. Synes de må prøve å forstå på sykehuset at det er spesiell case når de vet hva man har gjennomgått... :( Da er du bare på det lokale senter nede i bygen i KRS? Jeg var der til eggposesjekk før uttak. Synes det var veldig trygt og greit der. Vet ikke om man må betale for tidlig UL hvis man lykkes med IVF. Skulle nesten bare mangle at man ikke fikk det gratis når man har vært gjennom masse for å komme dit liksom.

Tror ikke akupunktur er noe for mannen min heller. Var jo krise å ta blodprøve for han, så kan bare forestille meg hva en haug med nåler over alt ville gjort med han ;) :( Legene i Porsgrunn sa lite om at noe kunne gjøres for å bedre kvaliteten hans, men det beste hadde jo vært om han kunne slutte å røyke helt. Nå sier han at han har gått ned til 5 om dagen...

Ja krysser fingrene for at vi begge fekk et gullegg er du i tr.heim nå?brrr skikkelig kalt her. Nå har eg fått tatt stikkpillen og lagt meg rett ut på hotell sengen!
Er i Trondheim ja. Iskaldt her ja. Bodde først med familien, men der kom det sykdom så vi rømte til hotell :p fikk du stikkpiller da? Her sa de bare at jeg kunne ta paracet om jeg fikk vondt, men at det sikkert ikke trengtes. Hadde ganske vondt i går etter uttak når morfinen sluttet å virke da. Støl i dag. Var det Vidar som tok dine?

Det er ikke noe greit hvis man føler seg avvist. Synes de må prøve å forstå på sykehuset at det er spesiell case når de vet hva man har gjennomgått... :( Da er du bare på det lokale senter nede i bygen i KRS? Jeg var der til eggposesjekk før uttak. Synes det var veldig trygt og greit der. Vet ikke om man må betale for tidlig UL hvis man lykkes med IVF. Skulle nesten bare mangle at man ikke fikk det gratis når man har vært gjennom masse for å komme dit liksom.

Tror ikke akupunktur er noe for mannen min heller. Var jo krise å ta blodprøve for han, så kan bare forestille meg hva en haug med nåler over alt ville gjort med han ;) :( Legene i Porsgrunn sa lite om at noe kunne gjøres for å bedre kvaliteten hans, men det beste hadde jo vært om han kunne slutte å røyke helt. Nå sier han at han har gått ned til 5 om dagen...

Ja går på samme plass som jeg hadde sprøyte kontroll, man får 2 tidlig ul når man har vært gjennom ivf og blitt gravid :-)
Så er god oppfølging :-)

Hehe nei da er ikke akupunktur noe for han, nei hehe :-P
Røykeslutt hjelper jo veldig har jeg hørt, så bra at han klarer å trappe ned :-)

Ja går på samme plass som jeg hadde sprøyte kontroll, man får 2 tidlig ul når man har vært gjennom ivf og blitt gravid :)
Så er god oppfølging :)

Hehe nei da er ikke akupunktur noe for han, nei hehe :p
Røykeslutt hjelper jo veldig har jeg hørt, så bra at han klarer å trappe ned :)

Jeg likte meg også nedi i byen i alle fall, hvis det var der. De sa bare at jeg kunne velge om jeg ville til UL i uke 8 hvis jeg ble gravid, men tenkte jeg skulle spørre mer hvis jeg faktisk ble gravid. Man må jo gå på de UL man får tilbud om! :)

Håper mannen slutter å røyke helt! :) Kunne vært den beste julegaven jeg hadde fått!!!

ImageUploadedByBV Forum1447854464.198111.jpg

Tatt i dag, 16 dpo ❤️

Tok blodprøve på mandag, den var på 101 (14dpo) og tok blodprøve i dag, ikke fått svar på den enda, men da er vel den over 200 forhåpentligvis (iflg digitale iallefall) :D

Det finnes håp folkens, ikke gi opp❤️❤️ ❤️

Syns jeg leser overalt om disse blodprøvene... Er det vanlig at man tar det? Jeg skal bare teste og ringe inn resultatet, og det er det. Er tom for graviditetstester (venter i posten), så fikk ikke tatt dagens test (offisiell testdato i dag), og er kjemperedd for å få en svakere strek eller noe når jeg (forhåpentligvis) tar test i morgen. Gårsdagens test var nemlig svakere enn søndagens. Æsj, tenker altfor mye. :blackeye:

Syns jeg leser overalt om disse blodprøvene... Er det vanlig at man tar det? Jeg skal bare teste og ringe inn resultatet, og det er det. Er tom for graviditetstester (venter i posten), så fikk ikke tatt dagens test (offisiell testdato i dag), og er kjemperedd for å få en svakere strek eller noe når jeg (forhåpentligvis) tar test i morgen. Gårsdagens test var nemlig svakere enn søndagens. Æsj, tenker altfor mye. :blackeye:
Jeg også skal bare teste for å gi svaret til Porsgrunn:)
Jeg har selv tatt det opp med legen så jeg vet at det stiger riktig og evt kan berolige meg :) ikke at jeg er så stresset, men har også hatt en SA så greit å følge med :)

Jeg også skal bare teste for å gi svaret til Porsgrunn:)
Jeg har selv tatt det opp med legen så jeg vet at det stiger riktig og evt kan berolige meg :) ikke at jeg er så stresset, men har også hatt en SA så greit å følge med :)

Mulig jeg også må be om noe sånt for å roe meg ned litt. Trenger man noen "god grunn" til å få ta slik blodprøve, eller er det bare å be om det?

Mulig jeg også må be om noe sånt for å roe meg ned litt. Trenger man noen "god grunn" til å få ta slik blodprøve, eller er det bare å be om det?
Jeg bare brukte at det er ivf og at jeg har mistet før:) Er nok litt forskjellig på legene! Men det er jo en kjapp blodprøve, så han kan vel ikke nekte deg?! :)

Er i Trondheim ja. Iskaldt her ja. Bodde først med familien, men der kom det sykdom så vi rømte til hotell :p fikk du stikkpiller da? Her sa de bare at jeg kunne ta paracet om jeg fikk vondt, men at det sikkert ikke trengtes. Hadde ganske vondt i går etter uttak når morfinen sluttet å virke da. Støl i dag. Var det Vidar som tok dine?

Mente lutinus stikkpiller. Skal snart ta nr 2.eg har ikkje merket no særlig ennå etter uttaket,men fekk veldig vondt under selve uttaket:( godt og ha hånda til sambo og knipe i;) nei det var ingen vidar tilstede,bare 3-4damer.men ble veldig trøtt så har sovet i ca 3 timer nå:p må vel ut og lete etter en plass og spise snart:)
Oppdatering:veldig vondt nå..stikker og verker fælt..føler eg nesten har lyst og svime av!:/

Last edited:
Kjenner jeg blir mer og mer nervøs for ul imorgen. Er redd for at jeg ikke har noen bra egg, eller at de er bittesmå. Blir vel en lang natt idag og. Sovnet 2 igår.. :p

Mente lutinus stikkpiller. Skal snart ta nr 2.eg har ikkje merket no særlig ennå etter uttaket,men fekk veldig vondt under selve uttaket:( godt og ha hånda til sambo og knipe i;) nei det var ingen vidar tilstede,bare 3-4damer.men ble veldig trøtt så har sovet i ca 3 timer nå:p må vel ut og lete etter en plass og spise snart:)
Oppdatering:veldig vondt nå..stikker og verker fælt..føler eg nesten har lyst og svime av!:/

Ja har sovet mye og er ganske svimmel. Vi spiste på graffi i dag. Anbefales. :) kom ingen tlf fra st. Olavs i dag :)))) da var det sikkert Sigrun eller hva hun heter som tok de ut. Måtte gjennom uttaket alene. Barnevakten ble syk,så mannen måtte passe på jenta. Var kjipt å ikke ha hånda hans. :(

Back
Topp