Innsett i November

ja, når jeg har fortalt tidligere har vi fått kjempe god støtte og mye heiarop som du sier! :)
mange er veldig overasket over at jeg sier at vi holder på med ivf og er så åpen om at vi trenger hjelp for å få barn..
så det er veldig gøy og enklere å prate om et tema som egentlig er tabu!

Jeg har fortalt det til familie, noen venner og de på jobben. Han har ikke fortalt det til noen enda. Håper å fortelle familien hans det på julaften om jeg er gravid til da :D alltid vært en veldig åpen person, så synes det bare er gøy å snakke med venner og kollegaer om det :)

Skal ringe riksen om 2 timer og høre hvordan det går med fryseeggene våres :) Hvis de overlever blir det innsett i dag. Woohoo! :D

Må melde meg ut fra gruppa. Blir ikke uttak i det hele tatt den gangen her. Var kun ett egg som var greit nok, så da bestemte legen at det var best å ikke bruke dette forsøket. Så fikk vi heller prøve selv. Fikk med meg eggløsningssprøyte som jeg skal sette imorgen. Føler at alt håpet for denne gangen forsvant, da kjæresten sliter veldig med å komme når det blir så mye press på han. Blir nytt forsøk i januar en gang, da neste syklus gjør at jeg havner midt oppi juleuka. :(

Må melde meg ut fra gruppa. Blir ikke uttak i det hele tatt den gangen her. Var kun ett egg som var greit nok, så da bestemte legen at det var best å ikke bruke dette forsøket. Så fikk vi heller prøve selv. Fikk med meg eggløsningssprøyte som jeg skal sette imorgen. Føler at alt håpet for denne gangen forsvant, da kjæresten sliter veldig med å komme når det blir så mye press på han. Blir nytt forsøk i januar en gang, da neste syklus gjør at jeg havner midt oppi juleuka. :(

Åå, det var jo kjedelig. :( Men det er jo bra at de ikke vil "bruke opp" et forsøk, og at dere får anledning til å prøve på egenhånd. Håper kjæresten din greier å slippe stresset. Og hvis ikke, så vil uansett tiden frem til januar gå kjempefort, og da har legene funnet ut mer om hva som skal til for å gi akkurat deg riktig dose medisiner, slik at neste forsøk blir bedre!

Åå, det var jo kjedelig. :( Men det er jo bra at de ikke vil "bruke opp" et forsøk, og at dere får anledning til å prøve på egenhånd. Håper kjæresten din greier å slippe stresset. Og hvis ikke, så vil uansett tiden frem til januar gå kjempefort, og da har legene funnet ut mer om hva som skal til for å gi akkurat deg riktig dose medisiner, slik at neste forsøk blir bedre!
Tusen takk for gode ord! Helt enig i at det er greit at de ikke bruker opp et forsøk på et lite spinkelt egg. Og vi er heldigvis ung og friske, så har mange år foran oss med forsøk. Skulle ha høy dose neste gang sa legen, så da blir det sikkert superegg ;)

Det var leit å høre :( Er heldigvis ikke lenge til januar. Desember kommer til å gå kjempefort med julemas og stress og tjas... Og ikke minst masse hygge, kos, mat, gaver og familie :)
Neste forsøk blir bedre :) Da vet de mer hva sommer bra for din kropp

Tusen takk for gode ord! Helt enig i at det er greit at de ikke bruker opp et forsøk på et lite spinkelt egg. Og vi er heldigvis ung og friske, så har mange år foran oss med forsøk. Skulle ha høy dose neste gang sa legen, så da blir det sikkert superegg ;)

Ja, neste gang blir det nok superegg! Første forsøk handler jo mye om flaks egentlig, for legene må bare prøve seg frem med medisiner. Jeg fikk klar beskjed før første forsøk at jeg måtte være innstilt på at det kunne avbrytes, og at de heller ville begynne med for lave doser enn for høye. Så det var jo ren flaks at det gikk bra for oss. Men klart, det er skikkelig kjipt å avbryte uansett hvor mye man har prøvd å forberede seg på det, prøverør byr på en del nedturer og ingen av de vil være enkle å håndtere uansett.

1 egg overlevde :D
Innsett kl 14 :)

Uff så dumt da! Men som de andre har sagt er det mye bedre å avbryte og heller få nytt og bedre forsøk i januar, med riktige doseringer denne gangen. Synes du og kjæresten bør bare slappe av og ikke tenke så my på at dere "prøver", nå er det bare å nyte julen og ukene fra nå til januar er korte! God klem og lykke til videre :)

Jaaaaaaa, det andre egget utviklet seg fint videre, så nå har vi også en blastocyst på frys (håper jo ikke at vi trenger det, men kjekt å ha et bonus forsøk)

Spennende! Jeg har innsett kl 13.40... Vet ikke om begge eller bare ett egg overlevde (vi hadde kun to) men håper virkelig at begge har utviklet seg bra ila helgen.... Skal høre om vi får lov til å sette inn to... Lykke til du da! Snart er du ruger! :P

Hvordan gikk det med innsett? Ble det 1 eller 2? :)

Vi fikk satt inn 1 perfekt firedelt egg nå :)

Hvordan gikk det med innsett? Ble det 1 eller 2? :)

Vi fikk satt inn 1 perfekt firedelt egg nå :)
Jeg også fikk satt inn ett! De sa faktisk ikke hvor mye den hadde delt seg, hmm.... Vi hadde så lyst på to og jeg ble skuffet fordi de allerede hadde frosset ned vår 2. Embryo før vi en gang ankom sykehuset :( jeg er litt lei meg nå, har ikke helt troen på denne dessverre. Håper du føler deg noe mer positivt.

Jeg også fikk satt inn ett! De sa faktisk ikke hvor mye den hadde delt seg, hmm.... Vi hadde så lyst på to og jeg ble skuffet fordi de allerede hadde frosset ned vår 2. Embryo før vi en gang ankom sykehuset :( jeg er litt lei meg nå, har ikke helt troen på denne dessverre. Håper du føler deg noe mer positivt.
Flott med 1 da! :)
Jeg spurte om deling denne gangen. Alle de andre gangene har jeg ikke spurt og de har ikke sagt noe.

Så dumt de fryste ned før du fikk sjansen på å ytre ønske om 2.
Men de er ofte veldig strikse på å bare sette inn 1 mange steder vet jeg. På frys på riksen setter de inn 2 hvis begge overlever, mens på fersk setter de inn 1 (så sant det ikke er siste forsøk eller pasienten er "gammel").

Hvor tilhører du?

Jeg må innrømme jeg var litt skuffa for "bare" 1 egg når vi fikk 2 sist. Men 1 egg er alt man trenger :) Jeg har stort håp om at det vil feste seg <3

Så kjedelig at det ble sånn! :(

Om mannen sliter med å levere under press,så vil jeg gi deg det rådet vi fikk på st.olavs fordi mannen her også får prestasjons angst ved eggløsning. Kjøp easy tran sprøyter på apoteket, få mannen til å onanere eller at du gjør det, få varene i et sterilt uringlass og inseminer der det skal være ;) det funka for oss i august men endte i kjemisk da. Bare et godt råd ;)

Flott med 1 da! :)
Jeg spurte om deling denne gangen. Alle de andre gangene har jeg ikke spurt og de har ikke sagt noe.

Så dumt de fryste ned før du fikk sjansen på å ytre ønske om 2.
Men de er ofte veldig strikse på å bare sette inn 1 mange steder vet jeg. På frys på riksen setter de inn 2 hvis begge overlever, mens på fersk setter de inn 1 (så sant det ikke er siste forsøk eller pasienten er "gammel").

Hvor tilhører du?

Jeg må innrømme jeg var litt skuffa for "bare" 1 egg når vi fikk 2 sist. Men 1 egg er alt man trenger :) Jeg har stort håp om at det vil feste seg <3
Takk takk, er blitt litt mer positiv nå, det var bare en liten nedtur når vi ikke fikk være med og bestemme ang den andre embryoen. Vi hører til Haugesund, det er nok sant at de bestemmer uansett. Jeg bare tenkte at fordi vi har har 3 innsett (1 fersk 2 frys) at det var på tida med litt mer aggressiv program. Jeg er over 35 så hvertfall i mitt hode så er jeg gammel!

Men det et ikke noe å gjøre med det nå, må bare håpe på det beste... Så glemte jeg selvsagt å ta Lutinus og tok den 2 timer for sent. føler at jeg roter alt til!

Embryoen var forsåvidt 8-delt, 3 dager gammel, og av "veldig god" kvalitet.... Krysser fingrene for at vi begge fikk gullegget i dag!!

Så kjedelig at det ble sånn! :(

Om mannen sliter med å levere under press,så vil jeg gi deg det rådet vi fikk på st.olavs fordi mannen her også får prestasjons angst ved eggløsning. Kjøp easy tran sprøyter på apoteket, få mannen til å onanere eller at du gjør det, få varene i et sterilt uringlass og inseminer der det skal være ;) det funka for oss i august men endte i kjemisk da. Bare et godt råd ;)
Sprøyter og prøveglass er allerede kjøpt inn ;) fikk samme tipset vi og, men de forrige gangene vi har prøvd har det ikke funket. Men nå er alt lagt fint til rette med hormoner i kroppen og eggløsning imorgen :)

Back
Topp