Innsett i November

Herregud, jeg blandet menopuren så den er klar til i morgen. Vet ikke om jeg klarer å stikke meg selv! Haha ble helt kvalm! Fremtid med narko er iallfall ikke for meg
Jeg begynner også på menopur i dag. Skal ta mellom 16-18 i ettermiddag, men har ikke blandet det enda. Regner med den kan tas ganske raskt etter at jeg har blandet. Har sikkert vært våken 20 ganger i natt og har skikkelig mageknipe. Gruer meg så fælt til å gjøre det. Mannen mente det kanskje var bedre om jeg bare stikk inn nålen mens jeg så på meg selv i speilet... Jeg tror ikke det er greit uansett. Men alternativet er ikke så stort. 150UI pr gang, og skal på UL den 30.10 (etter 9 sprøytedager) :)

Jeg begynner også på menopur i dag. Skal ta mellom 16-18 i ettermiddag, men har ikke blandet det enda. Regner med den kan tas ganske raskt etter at jeg har blandet. Har sikkert vært våken 20 ganger i natt og har skikkelig mageknipe. Gruer meg så fælt til å gjøre det. Mannen mente det kanskje var bedre om jeg bare stikk inn nålen mens jeg så på meg selv i speilet... Jeg tror ikke det er greit uansett. Men alternativet er ikke så stort. 150UI pr gang, og skal på UL den 30.10 (etter 9 sprøytedager) :)
Jeg blandet den i går, fordi jeg kanskje må jobbe overtid i dag så greit å ha den klar :)
Kjenner jeg gruer meg kjempe masse! :p men vi klarer dette vi?? :) jeg skal på kontroll 28.10, om en uke :D blir spennende for oss dette ❤️

Jeg blandet den i går, fordi jeg kanskje må jobbe overtid i dag så greit å ha den klar :)
Kjenner jeg gruer meg kjempe masse! :p men vi klarer dette vi?? :) jeg skal på kontroll 28.10, om en uke :D blir spennende for oss dette ❤️
Sånn ja. Håper jeg kan dra hjem litt før, så jeg får litt tid til å blande. Tipper jeg trenger de to timene fra kl 16-18 for å klare å sette den... Vi må klare dette!!! :)

Sånn ja. Håper jeg kan dra hjem litt før, så jeg får litt tid til å blande. Tipper jeg trenger de to timene fra kl 16-18 for å klare å sette den... Vi må klare dette!!! :)
Ja tenker jeg bruker lang tid jeg også! 4 timer igjen :p
Slipper å jobbe, så da kan jeg rekke å komme hjem i fred og ro :D

Takk for svar. Blir spennende dette. Blir kort protokoll denne gangen og ny medisin pga overstimulering sist, slik jeg forstod det. Da fikk jeg ut ni egg, kun fire ble befruktet, ett gullegg ble satt inn og kun ett til frys som ikke overlevde tining. Tror du det kan bli annerledes eggantall denne gangen?

Jeg har lang protokoll for første gang. Dette blir mitt tredje forsøk ( andre gang ned icsi), så er spent selv.

Første gang brukte jeg gonal f,og fikk ut 7 egg. Kun ett ble befruktet,derfor ble det icsi om det ikke skulle gå,noe det da ikke gikk.

Så ble jeg spontant gravid på ferie,men mistet 4+2. Sist forsøk brukte jeg puregon, og fikk ut 8 egg. 5 ble befruktet,ett satt in og resten skylle dyrkes til dag 5. De overlevde ikke,så denne gangen ber jeg om noen på frys :)

Jeg tror alle ganger gir ulike utfall, men umulig å si. Du har jo fått flere enn meg ;)

Ja tenker jeg bruker lang tid jeg også! 4 timer igjen :p
Slipper å jobbe, så da kan jeg rekke å komme hjem i fred og ro :D
Jeg har bare lyst til å gå hjem selv snart, men har så mye jeg skulle gjort :( Årh... Og har så mageknipe!!! Tror bare jeg må få gjort dette sprøyteriet før vi spiser middag i dag, ellers kommer jeg til å gå i fistel. Ei på jobb har lovet at hun kan hjelpe om det skjærer seg helt. Hun har gjort det selv mange ganger...

Jeg har bare lyst til å gå hjem selv snart, men har så mye jeg skulle gjort :( Årh... Og har så mageknipe!!! Tror bare jeg må få gjort dette sprøyteriet før vi spiser middag i dag, ellers kommer jeg til å gå i fistel. Ei på jobb har lovet at hun kan hjelpe om det skjærer seg helt. Hun har gjort det selv mange ganger...
Ja gjør det før middag, vi tenker nok etterpå at dette ikke var noe problem ;)

Ja gjør det før middag, vi tenker nok etterpå at dette ikke var noe problem ;)
Ja, håper virkelig det. Det er jo det alle skriver da :9 Hvor stor dose skal du ha? Mulig du har skrevet det tidligere, men kan ikke det :)

Ja, håper virkelig det. Det er jo det alle skriver da :9 Hvor stor dose skal du ha? Mulig du har skrevet det tidligere, men kan ikke det :)
Jeg skal bare ha 112,5 en uke :) Tenker nok det er pga pcos og mange egg. De er vel redd for at jeg skal bli overstimulert :)

Jeg skal ha 150 pr dag i 9 dager før UL. De har ikke funnet noe forklaring på at det er noe spesielt med meg (beskrivelsen var uforklarlig kvinnelig infertilitet), men fikk ikke begrunnelse for hvorfor dosen er slik med meg.

Da har jeg gjort det!!! Fikk det til helt selv. Gikk greit. Det gjorde ikke vondt, men svir litt etterpå. Jeg besvimte ikke og spydde ikke :-)

Seriøst, nesten to timer tok det! Tanken på å skyte den inn som en dart greide jeg ikke! Helt skjelven, rød i mosen, noen tårer og helt gelé i beina ringte jeg mamma for å få noen tips. Jeg er egentlig en ganske tøff jente, men dette greide jeg ikke. Hun var faktisk bare 5 min unna der jeg bor så hun kom innom selv om jeg sa hun ikke skulle. Hva mamma greier altså! Peptalk og sa at jeg trengte ikke å skyte den inn, men føre den inn ble alt litt lettere iallefall. Jeg greide det! 5 min før "fristen" for å ta den. :D så fornøyd! Blir nok lettere i morgen ja!

Da har jeg gjort det!!! Fikk det til helt selv. Gikk greit. Det gjorde ikke vondt, men svir litt etterpå. Jeg besvimte ikke og spydde ikke :-)
Jeg kjenner faktisk ikke at det svir :)

Men kjempe bra, nå er vi over dette! :D blir lettere i morgen ;)

Så leit Bubbly, men kroppen har nok godt av å hvile. Hvilket sykehus/klinikk hører du til? Hadde kjemisk i august, men fikk hoppe rett på. Noen ganger tenker jeg at det var derfor forsøk nr.2 gikk dass :/

Håper at alle gode ting er tre nå :)

Jeg også må muligens hoppe i desember gruppen, om utak/innsett blir i begynnelsen av desember :) kanskje sees vinder inne ;)

Jeg tilhører Riksen.
Jeg maste litt for å prøve å få november, men hun sa at siden jeg hadde vært gravid (hcg var oppe i 625 på det meste) og mistet så måtte vi vente 1 syklus.
Også tenker jeg at siden jeg fortsatt hadde hcg på 3 også så det var ikke heeelt ute selv 12 dager etter SA'en.
Jeg trodde man hadde større sjans på å bli gravid fort etter en SA jeg... men jeg skal selvsagt høre på sykepleieren.

Håper alle gode ting er 3 for oss begge :) Vi får se da vettu om det blir november eller desember for deg :) Er ikke lett å beregne dette her.

Å nei, så kjedelig!
Hvor langt var du kommet når du mistet?

Jeg fikk starte rett på frys på første mens etter den kjemiske. Men nå lar jo selvsagt tr vente på seg da.

Desember blir din måned! Det er bestemt!

Jeg var ca 4+4, så ikke så langt :(

Så deilig å få starte rett på! Når det er kjemisk så betyr det vel at egget har streifet, men ikke festet seg?
Når skulle du hatt tr? Håper den kommer snart!! (Hvis den ikke har kommet nå? :) )

Tusen takk!!
Og November blir din måned ;) <3

[QUOTE

Så deilig å få starte rett på! Når det er kjemisk så betyr det vel at egget har streifet, men ikke festet seg?
Når skulle du hatt tr? Håper den kommer snart!! (Hvis den ikke har kommet nå? :) )

Tusen takk!!
Og November blir din måned ;) <3[/QUOTE]

Kjemisk er en tidlig sa før uke 5. Egget fester seg lenge nok til å produsere hcg. Så egentlig har du vel hatt en kjemisk sånn teoretisk. Jeg mistet 4+5 og Ullevål sa at det var kjemisk selv om jeg fikk utslag på digitale tester også. Tok aldri blodprøver, så vet ikke hvor høyt hcg kom.

Jeg skulle hatt tr på lørdag, ikke et spor enda. Så kroppen er nok litt i ubalanse enda.

Masse lykke til ihvertfall- jeg har også lest at man kan bli lettere gravid etter det vi har vært igjennom! Håper det ❤️

[QUOTE

Tusen takk!!
Og November blir din måned ;) <3

Kjemisk er en tidlig sa før uke 5. Egget fester seg lenge nok til å produsere hcg. Så egentlig har du vel hatt en kjemisk sånn teoretisk. Jeg mistet 4+5 og Ullevål sa at det var kjemisk selv om jeg fikk utslag på digitale tester også. Tok aldri blodprøver, så vet ikke hvor høyt hcg kom.

Jeg skulle hatt tr på lørdag, ikke et spor enda. Så kroppen er nok litt i ubalanse enda.

Masse lykke til ihvertfall- jeg har også lest at man kan bli lettere gravid etter det vi har vært igjennom! Håper det ❤️[/QUOTE]

Hmmm... Ja, jeg mistet jo før uke 5 så det høres riktig ut. Men sykepleieren kalte det en spontanabort. Tok masse blodprøver pga ekstreme smerter og masse blod. Det er fælt å miste uansett hvor tidlig og sent tror jeg.
Så rart de behandler oss forskjellig i forhold til nytt forsøk osv da... Jaja, tørr liksom ikke krangle meg til noe hvis de mener det ikke er bra for kroppen.

Det er lenge siden lørdag nå. Har du tatt ny graviditetstest bare for å sjekke? Kjedelig når kroppen gjør som den vil. Hååååper mensen min kommer når den skal både november og desember så jeg rekker innsett før jul. Er litt knapt med tid der merker jeg.

Masse lykke til ihvertfall- jeg har også lest at man kan bli lettere gravid etter det vi har vært igjennom! Håper det ❤️

Hmmm... Ja, jeg mistet jo før uke 5 så det høres riktig ut. Men sykepleieren kalte det en spontanabort. Tok masse blodprøver pga ekstreme smerter og masse blod. Det er fælt å miste uansett hvor tidlig og sent tror jeg.
Så rart de behandler oss forskjellig i forhold til nytt forsøk osv da... Jaja, tørr liksom ikke krangle meg til noe hvis de mener det ikke er bra for kroppen.

Det er lenge siden lørdag nå. Har du tatt ny graviditetstest bare for å sjekke? Kjedelig når kroppen gjør som den vil. Hååååper mensen min kommer når den skal både november og desember så jeg rekker innsett før jul. Er litt knapt med tid der merker jeg.[/QUOTE]

Ja, var derfor jeg lurte litt også.
Hvis kjemisk er ok å starte rett etter, mens sa ikke er greit - når det i praksis er akkurat det samme som har skjedd. Har skjønt at Ullevål og riksen gjør mange ting forskjellig!

Håper du får rekker et forsøk i desember! På forsamtalen vår (på riksen) sa de at hvis man hadde negative førsøk, så ble man prioritert foran de som ikke har startet enda. Så du har førsterett på ledig kapasitet!

Jeg tok en test i går. Den ble sånn: :p
image.jpg

Det er lenge siden lørdag nå. Har du tatt ny graviditetstest bare for å sjekke? Kjedelig når kroppen gjør som den vil. Hååååper mensen min kommer når den skal både november og desember så jeg rekker innsett før jul. Er litt knapt med tid der merker jeg.

Ja, var derfor jeg lurte litt også.
Hvis kjemisk er ok å starte rett etter, mens sa ikke er greit - når det i praksis er akkurat det samme som har skjedd. Har skjønt at Ullevål og riksen gjør mange ting forskjellig!

Håper du får rekker et forsøk i desember! På forsamtalen vår (på riksen) sa de at hvis man hadde negative førsøk, så ble man prioritert foran de som ikke har startet enda. Så du har førsterett på ledig kapasitet!

Jeg tok en test i går. Den ble sånn: :p
Vis vedlegget 142225[/QUOTE]
Haha!! :D Den var jo VELDIG klar og fin da! :p Skulle noen ganger ønske det var så lett som å tegne en strek å bli gravid altså. Hvertfall når man går gjennom ivf-ICSI.
Må søke litt om kjemisk/sa nå føler jeg. Kommer uansett til å ringe inn mens i begynnelsen av november så kan jo dobbeltsjekke da også. Uansett kjekt å vite jeg er i prioritert-rekka :)

Back
Topp