* Innsett i august *

Jeg har ikke hørt om noen som får starte på den syklusen de er i gang med på forsamtale, så ville kanskje heller satset på den etter det. :)

Det går an å gå lenge på nesespray. Når man går på den skrus på en måte fertiliteten av, hele systemet settes på pause, eller nedreguleres. Så det kan man gjøre noen uker ekstra om det f.eks. er ferie eller fullt på klinikken så de må tilpasse i forhold til det. Jeg får nok mensen de neste dagene, og skal starte med nesespray en gang rundt 8.-12. juli. Ullevål har stengt frem til 10. august, så det blir en god periode med spray for meg. Det kan være plagsomt med lang nedregulering dersom man får mye bivirkninger. Det er jeg veldig spent på.

Jeg venter neste mens ca 10-12 juli og klinikken åpner igjen i uke 32 som blir 3 august så håper jeg kan begynne med nesespray mens de har ferie jeg også så kanskje jeg da rekker innsett i august :-)

Lykke til, og jeg håper at du er en av dem som ikke merker så mye til bivirkninger :-):-) blir dette første forsøk med ivf for deg også?

Jeg venter neste mens ca 10-12 juli og klinikken åpner igjen i uke 32 som blir 3 august så håper jeg kan begynne med nesespray mens de har ferie jeg også så kanskje jeg da rekker innsett i august :-)

Lykke til, og jeg håper at du er en av dem som ikke merker så mye til bivirkninger :-):-) blir dette første forsøk med ivf for deg også?

Hvis du får mensen ca 11. Juli og du skal på langt regime så vil du starte på spray ca 1. August. Da varierer det litt hvor lenge du skal nedreguleres, men jeg hadde ca 14 dager. Så er det ca 14 dager på sprøyter før uttak + innsett.

Så avhengig av når du får mensen og hvor langt regime du får, samt hvordan kroppen din reagerer på stimuleringen, så blir det nok uttak slutten av august eller begynnelsen av september :)

Det blir spennende å følge deg fremover! :)

Hvis du får mensen ca 11. Juli og du skal på langt regime så vil du starte på spray ca 1. August. Da varierer det litt hvor lenge du skal nedreguleres, men jeg hadde ca 14 dager. Så er det ca 14 dager på sprøyter før uttak + innsett.

Så avhengig av når du får mensen og hvor langt regime du får, samt hvordan kroppen din reagerer på stimuleringen, så blir det nok uttak slutten av august eller begynnelsen av september :)

Det blir spennende å følge deg fremover! :)

Ok, takk for god forklaring, vet jo ingenting om hvordan dette fungerer jeg:-) september virker litt lenge til, men går nok fort. Jeg får oppdatere dere etter samtalen da vet jeg sikker litt mer om jeg skal være her inne eller i september:-)

Gleder meg veldig til å komme igang nå, har vært prøvere I over 3 år

Du kan lese brosjyren til Riksen, selv om noen av rutinene er litt forskjellig fra sted til sted, så er denne brosjyren ganske fin. Informasjonsbrosjyre Riksen.

Det blir mitt første forsøk ja. Ble henvist i januar, men henvisningen ble borte pga surr med nytt journalsystem så ble jeg henvist på nytt midt i februar. Så nå er jeg veldig spent på å komme i gang med forsøk. :D

Jeg vil også være med her om jeg kan;) (eller helst håper jeg det klaffer i løpet av juni/juli da, men)

Vi prøver på nr 2, men han/hun lar vente på seg. Vi skal etter planen ha 1.ivf forsøk i slutten av august. Mulig vi slår til å velger juli i stedet, men regner helst med det blir august:) er veldig spent og kjenner jeg gleder meg!

Du kan lese brosjyren til Riksen, selv om noen av rutinene er litt forskjellig fra sted til sted, så er denne brosjyren ganske fin. Informasjonsbrosjyre Riksen.

Det blir mitt første forsøk ja. Ble henvist i januar, men henvisningen ble borte pga surr med nytt journalsystem så ble jeg henvist på nytt midt i februar. Så nå er jeg veldig spent på å komme i gang med forsøk. :D

Takk så bra da kan jeg lese litt i den :-)

Kjedelig når det blir surr i systemet, men så bra at du skal igang nå;)

Takk så bra da kan jeg lese litt i den :-)

Kjedelig når det blir surr i systemet, men så bra at du skal igang nå;)

Det blir veldig spennende nå! :D

Jeg vil også være med her om jeg kan;) (eller helst håper jeg det klaffer i løpet av juni/juli da, men)

Vi prøver på nr 2, men han/hun lar vente på seg. Vi skal etter planen ha 1.ivf forsøk i slutten av august. Mulig vi slår til å velger juli i stedet, men regner helst med det blir august:) er veldig spent og kjenner jeg gleder meg!

Så spennende! :)

Jeg fikk TR idag, cd 20 blir da mandag 6/7 .Samme dag som fertilitetssenter begynner ferien sin. Må jeg gå på spray i de 4 (?) ukene de har ferie, før jeg kan gå over til sprøytene da tro.?Fikk beskjed om at jeg skulle ringe de siste uken de hadde åpent, for å få resepter og veiledning. Men fire uker på spray virker så lenge! Hadde jo håpet på kort protokoll jeg;) for det er en liten sjans for at jeg kan få det, han måtte bare få svar på blodprøvene jeg har tatt, før han kunne vurdere det. Men syns ikke han virket veldig positiv til å ha meg på det da;)

Jeg fikk TR idag, cd 20 blir da mandag 6/7 .Samme dag som fertilitetssenter begynner ferien sin. Må jeg gå på spray i de 4 (?) ukene de har ferie, før jeg kan gå over til sprøytene da tro.?Fikk beskjed om at jeg skulle ringe de siste uken de hadde åpent, for å få resepter og veiledning. Men fire uker på spray virker så lenge! Hadde jo håpet på kort protokoll jeg;) for det er en liten sjans for at jeg kan få det, han måtte bare få svar på blodprøvene jeg har tatt, før han kunne vurdere det. Men syns ikke han virket veldig positiv til å ha meg på det da;)

Jeg forventer tr når som helst nå, og skal begynne på spray på CD 21. Ullevål er stengt til 10. august, så jeg må sannsynligvis spraye 4-5 uker. :rolleyes: Håper på lite bivirkninger og at det har god effekt på endometriosen min (nedregulering er anbefalt ved endo, så jeg må nok alltid ha lang protokoll dessverre.) Vi får håpe på en god sommer tross spray vi da. ;)

Hei Lykkeliten. Håper du får en liten skatt snart. Har tenkt på deg mye og heier på deg. Nå syns jeg for lengst det er din tur. Men det vet du vel :D

Planen er at vi skal i gang med første forsøk i august. Venter mens rundt 7 august. Blir kort protokoll. Icsi, pga mannen er steril. Men må vente å høre hva legen sier ang celleforandringene mine (tok Vevsprøve i mai) før jeg får go-signal på august.

Lusker meg inn her. Jeg holder på med en MA, etter 4 ICSI på søskenforsøk.
Kjøpte en 3-pack på maigaard i Danmark, så da har vi enda to forsøk igjen.
Snakket med klinikken om å starte neste forsøk når jeg får mensen i August, skal ha kort regime.
Så krysser jeg fingrene for at syklusen min ikke blir helt ødelagt av denne MA'en.

Jeg er også på fertilitetsenteret og skal gå på spray litt lenger pga ferie. Det er ikke farlig, men du kan bli litt sliten av den nesesprayen. Det er som å komme i overgangsalderen :)

Lusker meg inn her. Jeg holder på med en MA, etter 4 ICSI på søskenforsøk.
Kjøpte en 3-pack på maigaard i Danmark, så da har vi enda to forsøk igjen.
Snakket med klinikken om å starte neste forsøk når jeg får mensen i August, skal ha kort regime.
Så krysser jeg fingrene for at syklusen min ikke blir helt ødelagt av denne MA'en.

Huff, så fælt at du opplever en MA. :( Håper det går bra, etter forholdene, og at du lykkes helt til termin neste gang. ♡

Huff, så fælt at du opplever en MA. :( Håper det går bra, etter forholdene, og at du lykkes helt til termin neste gang. ♡

Takk for det. Syntes i grunn det går ganske greit, mindre grining enn jeg trodde. Gleder meg bare til å bli ferdig med denne MA'en så jeg kan se fremover.

Takk for det. Syntes i grunn det går ganske greit, mindre grining enn jeg trodde. Gleder meg bare til å bli ferdig med denne MA'en så jeg kan se fremover.
Huff, den følelsen kjenner jeg veldig godt igjen. Helt forferdelig når jeg fikk vite det og etterpå ville jeg bare være ferdig med hele greia helst i går siden det ikke var noe å gjøre med det uansett.. lykke til midt oppi alt♡

Huff, den følelsen kjenner jeg veldig godt igjen. Helt forferdelig når jeg fikk vite det og etterpå ville jeg bare være ferdig med hele greia helst i går siden det ikke var noe å gjøre med det uansett.. lykke til midt oppi alt♡
Akkurat sånn jeg og hadde det. MA i slutten av Mai. Nå venter jeg bare på mensen og klar for nytt forsøk.

Ja i dag fikk jeg resepter og behandlingsplan fra Maigaard.
Er overraskende god i humøret. Skjønner ingenting jeg. Hadde forventet å ligge i en krøll, men det gjør jeg ikke:wideyed:.
Rart hvor fort det går an å instille seg fra gravid til ikke gravid.
Nå er det bare å nyte sommeren og se fremover til neste forsøk:)

Da ble det et hopp fra juni tråden til august :/ i går fikk jeg mens, fire dager før testdato. Nå er jeg langt nedi kjelleren og kjenner at ferien blir ikke slik jeg hadde drømt om. Må ringe st.olavs på mandag og krysser fingrene for at jeg får bli med på august :)

Back
Topp