* Innsett i august *

Vi har planlagt ferie fra midten av august til midten av september. Og vi har spart opp til å reise på en laaaang ferie, laaaangt bort. Ingenting er bestilt enda.

Men så kommer jo fryseforsøket siste uka i august. Sambo spurte i går om at kanskje vi skal utsette forsøket til september pga ferien? :(

Jeg er jo enig i at det er kjipt å dele opp ferien i to mindre stykker, eller å vente helt til september med ferie. Men jeg vil liksom ikke vente enda en mnd på forsøk heller....

Jeg vet at dette kan ta mange forsøk, mange måneder og kanskje år. På den andre siden er det dumt å la prøveforsøkene forstyrre alt av ferie og andre koselige opplevelser.

Dette syns jeg er veldig vanskelig :(
Ingenting er bestemt enda, men sjefen vil vite når vi tenker å ta ferie, og vi bør svare helst mandag.

Vi har planlagt ferie fra midten av august til midten av september. Og vi har spart opp til å reise på en laaaang ferie, laaaangt bort. Ingenting er bestilt enda.

Men så kommer jo fryseforsøket siste uka i august. Sambo spurte i går om at kanskje vi skal utsette forsøket til september pga ferien? :(

Jeg er jo enig i at det er kjipt å dele opp ferien i to mindre stykker, eller å vente helt til september med ferie. Men jeg vil liksom ikke vente enda en mnd på forsøk heller....

Jeg vet at dette kan ta mange forsøk, mange måneder og kanskje år. På den andre siden er det dumt å la prøveforsøkene forstyrre alt av ferie og andre koselige opplevelser.

Ingenting er bestemt enda, men sjefen vil vite når vi tenker å ta ferie, og vi bør svare helst mandag.
Svårt det där , men jag tror att jag hade valt ferien. Avslappning och massa upplevelser och bara ni 2 :)

Inte låt prövningen ta över era liv :) viktigt och komma ihåg allt annat .

Men det är bara min mening :) det blir nog bra vilket som ;)

Jeg er også på fertilitetsenteret og skal gå på spray litt lenger pga ferie. Det er ikke farlig, men du kan bli litt sliten av den nesesprayen. Det er som å komme i overgangsalderen :)

Ok, kjenner jeg gruer meg litt til å begynne med sprayen, siden jeg ikke vet hvordan jeg vil reagere på den.Mamma er i overgangsalderen nå, ser hun sliter litt når hetetoktene kommer;)haha. Jeg fikk skikkelig hetetokter av pergo, men gikk greit selv om det ikke er så fryktelig gøy akkurat:)

Jeg forventer tr når som helst nå, og skal begynne på spray på CD 21. Ullevål er stengt til 10. august, så jeg må sannsynligvis spraye 4-5 uker. :rolleyes: Håper på lite bivirkninger og at det har god effekt på endometriosen min (nedregulering er anbefalt ved endo, så jeg må nok alltid ha lang protokoll dessverre.) Vi får håpe på en god sommer tross spray vi da. ;)

Ja vi får satse på en god sommer, tross sprayen;) håper for deg at den har godt effekt på endo'en din!!:)
Har to uker ferie i juli, tror det er greit hvis man får noen bivirkninger.

Ja vi får satse på en god sommer, tross sprayen;) håper for deg at den har godt effekt på endo'en din!!:)
Har to uker ferie i juli, tror det er greit hvis man får noen bivirkninger.

Takk! Jeg håper endo'en min blir satt helt på sidelinjen med all denne stimuleringen som kommer nå. Ja, det er greit med ferie om det er litt bivirkninger, men innmari dumt om vi må dra hjem. Jeg gleder meg jo til ferie og fri. :)

Da har jeg begynt å spotte. Regner med at tr kommer enten i kveld eller i natt, så CD 1 blir vel enten i dag eller i morgen. Det blir nok en telefon til Ullevål i morgen. :D Jeg er veldig spent nå. Da blir det nok nesespray fra 11./12. juli.

Last edited:
Da kan jeg offisielt melde meg inne på august tråden. Snakket med st.olavs nettopp og vi fikk plass på neste forsøk i midten av august :) er både lettet og litt gladere enn det jeg har vært de siste dagene :)

Æsj. Det står feil telefontid i brosjyren. Ullevål har ikke telefontid nå på ettermiddagen allikevel. :( Jeg forsøkte å ringe før 12, men etter 20 minutter i kø så måtte jeg legge på. Da må jeg ringe i morgen. Det er CD 1 i dag.

Ja, da ser det ut som blødningen etter siste kjemiske gir seg, 2 1/2 uke :wacky:, så da er det bare å håpe ikke det har gjort at mensen forskyver seg nå igjen... Skal i følge vanlig syklus ha mens ca 3 juli, men har vel en følelse av at den kommer senere...det er jo typisk..men skal på ferie til torsdag og være borte i 3 uker, så da kanskje det kan hjelpe på å ikke tenke på den, å se etter den hver dag..hehe..merkelig hvor god venn TR blir i slike omstendigheter :joyful: Uansett da, så vil jeg ønske alle som starter opp nå etterhvert masse lykke til og at det blir mange maibebiser, innsett for meg blir vel sikkert ikke før i slutten av august. Har fått resepter og plan ihvertfall, så da er jeg fit for fight ;)

Jeg tok ferien før forsøket. Det er viktig å leve tenker jeg. Det blir god bok tid til forsøk resten av høsten ;)

Min erfaring viser at man bør ikke planlegge noe som helst omkring hypotetiske fremtidige graviditeter. Jeg har prøvd OG vært på mange ferier de siste 2 årene. Gravid har jeg også vært to ganger.

Da har jeg pratet med fertilitetssenteret og fått resepter på spray:D men skal gudskjelov ikke begynne denne syklusen, men neste. Har 24 dagers sykluser for tiden, så skal begynne med spray på dag 19.Så da slipper jeg å gå på spray i hele juli som jeg var litt redd for, men begynner i slutten av juli. Kontrolltime 12/8:) så da ser det ut som jeg slipper unna med bare 14 dager på spray.
Noen som vet sånn ca når innsett blir da?

Da har jeg pratet med fertilitetssenteret og fått resepter på spray:D men skal gudskjelov ikke begynne denne syklusen, men neste. Har 24 dagers sykluser for tiden, så skal begynne med spray på dag 19.Så da slipper jeg å gå på spray i hele juli som jeg var litt redd for, men begynner i slutten av juli. Kontrolltime 12/8:) så da ser det ut som jeg slipper unna med bare 14 dager på spray.
Noen som vet sånn ca når innsett blir da?

De skal vel vurdere da om du kan begynne med sprøyter eller om du trenger lenger nedregulering først. Og så når du er i gang med sprøyter så er det jo ganske individuelt hvor lenge man må gå på de.

Da har jeg fått klarsignal om å starte med første forsøk i august. Var å bestilte sprøyter i går. 10700kr! Jaiks!
Og det var ikke alt av medisin. Jaja jeg viste at det var dyrt ;)

De skal vel vurdere da om du kan begynne med sprøyter eller om du trenger lenger nedregulering først. Og så når du er i gang med sprøyter så er det jo ganske individuelt hvor lenge man må gå på de.

Hm, ja sant det:) hadde egentlig tenkt å bestille en ferietur i begynnelsen av september , men da er det nok best å droppe det, i tilfelle jeg må gå lengre på spray el sprøyter..

Hm, ja sant det:) hadde egentlig tenkt å bestille en ferietur i begynnelsen av september , men da er det nok best å droppe det, i tilfelle jeg må gå lengre på spray el sprøyter..

Tror jeg ville ventet med å bestille, men det må du jo nesten velge selv. :)

Back
Topp