* Innsett i august *

Hola chica's ;) :D tror nok jeg bare logger pent inn i denne tråden ;) spraystart i dag uttak blir vel akk de siste dagene i august vil jeg tro kaaaanskje det går over i de første få dagene i september... men blir her :) :) :)

Hola chica's ;) :D tror nok jeg bare logger pent inn i denne tråden ;) spraystart i dag uttak blir vel akk de siste dagene i august vil jeg tro kaaaanskje det går over i de første få dagene i september... men blir her :) :) :)

Bli med, bli med! :D Lykke til med spraystart i dag. Når skal du på kontroll? Håper sprayen behandler deg pent. Pleier du å få bivirkninger?

Jeg tror det er regnværet som gjør at jeg bare tenker på IVF akkurat nå, har ferie fortsatt, men nå pøsregner det - så da er tankene ikke her og nå på ferie lengre, men veldig på august og det som skal skje. :p

Jeg heier på deg, det er virkelig din tur nå. :)

Jeg har kjøpt medisiner og venter på tr. Blir kort protokoll denne gangen også, men denne gangen med Puregon og orgalutran. Skal igjen krysse fingre og tær for at det går på skinner og at vi får et skrikende resultat neste år :)

I kveld har jeg tenkt mye på forsøket i august, og er spent på sprøyter og det som skjer videre. Jeg skal bruke Bemfola og Synarela i neste trinn. Hva skal dere andre ha?

Hvordan går det med alle dere andre som skal ha forsøk i august? :) Vi er vel en fin gjeng som sprayer nå. :D Sommersprayen. :p Og noen som venter på tr for kort protokoll eller fryseforsøk og. Jeg håper det blir mange mai-babyer ut av det her. ♡

Jeg skal bruke menopur og en som begynner på O som jeg ikke husker navnet på.

Venter tr om ca 11 dager, så nedtellingen har begynt nå :p Gleder meg veldig mye nå :D

Har du fått mye bivirkninger? Nå er du vell snart ferdig på spray, har gått veldig fort føler jeg ;)

Hei dere!

Har lest litt her inne men aldri skrevet før, men tenkte å henge meg på denne tråden nå:) Godt å dele tanker med folk som faktisk forstår situasjonene man er i! (Og slippe å mase for mye på samboeren med alle tingene man tenker hehe)
Jeg er 31 og vi har vært sammen i mange år, og prøvd i litt over 2 år. Ingenting galt med oss som de kan finne, bortsett fra at samboeren hadde en dårlig prøve, men så var neste plutselig helt normal.

Nå er vi endelig i gang med første forsøk på Riksen! :)
Jeg har sprayet med Synarela i 3 uker (en uke ekstra pga ferie og fulle uker hos Riksen), og var på kontroll på mandag hvor alt så bra ut. I dag skal jeg stikke første sprøyte! Gruer og gleder meg hehe. Jeg skal gå på Bemfola sprøyter i 7 dager (og fortsette med lavere dose Synarela) før kontroll igjen neste uke!

Lykke til alle sammen :)

Første sprøyte i dag her også! Puregon denne gangen, mot Menopur forrige gang. Spent på utslaget av medisinbytte! Fikk fint antall egg forrige gang, men kun ett som delte seg normalt. Håper på bedre kvalitet neste gang! Første kontroll allerede mandag, så dette kommer til å gå fort (forhåpentligvis)!

Første sprøyte i dag her også! Puregon denne gangen, mot Menopur forrige gang. Spent på utslaget av medisinbytte! Fikk fint antall egg forrige gang, men kun ett som delte seg normalt. Håper på bedre kvalitet neste gang! Første kontroll allerede mandag, så dette kommer til å gå fort (forhåpentligvis)!

Så spennende! Håper Puregon fungerer bedre for deg da:)
Da legen skulle velge hvilken sprøyte jeg skulle ha sa han at jeg bare kunne velge en! Det ble jeg litt satt ut av, vil jo at de som har peiling skal bestemme sånt! Så ba han velge, men gjerne en som var lett å sette;) Da ble det Bemfola, som var den eneste jeg ikke har hørt om før! Men etter litt googling og lesing av forskningsartikler nå etterpå (vant til å lese sånt på jobben) fant jeg ut at det er en ganske ny medisin som skal være helt lik som Gonal-F, bare produsert av annet firma. Og sprøyten er en ferdigfyllt engangs-penn, så sikkert bra for en nybegynner som meg:)
Nå ligger sprøyten å stirrer på meg på kjøkkenbenken, og jeg prøver å bestemme meg for tidspunkt jeg skal ta den! Strider mot alle instinkter å stikke seg selv må jeg si, men det går vel! ;)

Og så var sprøyten satt, med et blåmerke i premie! :) Var vel kanskje litt hardhendt med stikkingen for å få det unnagjort hehe ;)
Gratulerer med første stikk! Du har kanskje bevegd litt på den når du har trykt inn, eller dratt sprøyten ut, siden du fikk blåmerke. Neste gang er du dreven ;)

Bli med, bli med! :D Lykke til med spraystart i dag. Når skal du på kontroll? Håper sprayen behandler deg pent. Pleier du å få bivirkninger?

Jeg tror det er regnværet som gjør at jeg bare tenker på IVF akkurat nå, har ferie fortsatt, men nå pøsregner det - så da er tankene ikke her og nå på ferie lengre, men veldig på august og det som skal skje. :p

Jeg heier på deg, det er virkelig din tur nå. :)
Takk takk :D :D håper virkelig på få bivirkninger, men husker jeg det rett så ble det hodepine og humørsvingninger og muligens nattesvette sist gang (har kun hatt lang protokoll 1 gang, forrige gang)

Aw takk finingen, håper det blir blinkskudd denne gangen ja <3 og ikke minst for deg også du har virkelig vært gjennom litt du å! <3

Har ennå ikke fått time for kontroll, ska snakke m de 3 august da åpner de igjen så får jeg sikkert tildelt time da! :) speeeeent!!! <3

Jeg skal bruke menopur og en som begynner på O som jeg ikke husker navnet på.

Venter tr om ca 11 dager, så nedtellingen har begynt nå :p Gleder meg veldig mye nå :D

Har du fått mye bivirkninger? Nå er du vell snart ferdig på spray, har gått veldig fort føler jeg ;)

Kanskje orgalutran. :)

Jeg er på spraydag 19 i dag, og hadde vel nærmet meg slutten hvis ikke Ullevål hadde hatt sommerstengt. Men nå er det egentlig fordel med lang nedregulering ved endometriose så jeg er fornøyd allikevel. Jeg skal på kontroll 12. august, det er på spraydag 32. Så jeg satser på at jeg da er nedregulert og får begynne med sprøyter om to uker fra i dag faktisk. :D Jeg er heldig og har ingen bivirkninger. Blødde litt neseblod et par ganger i starten bare. :)

Skjønner veldig godt at du gleder deg. Nå er det kort igjen til forsøksmåneden vår. Helt enig - det har gått fort.

Hei dere!

Har lest litt her inne men aldri skrevet før, men tenkte å henge meg på denne tråden nå:) Godt å dele tanker med folk som faktisk forstår situasjonene man er i! (Og slippe å mase for mye på samboeren med alle tingene man tenker hehe)
Jeg er 31 og vi har vært sammen i mange år, og prøvd i litt over 2 år. Ingenting galt med oss som de kan finne, bortsett fra at samboeren hadde en dårlig prøve, men så var neste plutselig helt normal.

Jeg har sprayet med Synarela i 3 uker (en uke ekstra pga ferie og fulle uker hos Riksen), og var på kontroll på mandag hvor alt så bra ut. I dag skal jeg stikke første sprøyte! Gruer og gleder meg hehe. Jeg skal gå på Bemfola sprøyter i 7 dager (og fortsette med lavere dose Synarela) før kontroll igjen neste uke!

Velkommen til BV! :) Kjempefint å diskutere med andre som forstår, helt enig. Så gøy at du er i gang. Jeg skal bruke akkurat samme som deg, bare på Ullevål og ligger to uker bak deg. Det blir spennende å følge med på hvordan det går for deg som ligger litt foran i løypa. Håper du får det greit på sprøytene! :)

Takk takk :D :D håper virkelig på få bivirkninger, men husker jeg det rett så ble det hodepine og humørsvingninger og muligens nattesvette sist gang (har kun hatt lang protokoll 1 gang, forrige gang)

Aw takk finingen, håper det blir blinkskudd denne gangen ja <3 og ikke minst for deg også du har virkelig vært gjennom litt du å! <3

Har ennå ikke fått time for kontroll, ska snakke m de 3 august da åpner de igjen så får jeg sikkert tildelt time da! :) speeeeent!!! <3

Hmmm... Det blir jo ikke nødvendigvis likt denne gangen, så jeg håper du slipper unna for mye bivirkninger nå. :)

Det er ikke lenge til 3. august. Så spennende! :D Det er godt å ha kontroll-datoen så man har noe konkret å forholde seg til.

Blinkskudd som holder til termin hadde vært perfekt nå. Og mammapermisjon neste sommer. ♡

Velkommen til BV! :) Kjempefint å diskutere med andre som forstår, helt enig. Så gøy at du er i gang. Jeg skal bruke akkurat samme som deg, bare på Ullevål og ligger to uker bak deg. Det blir spennende å følge med på hvordan det går for deg som ligger litt foran i løypa. Håper du får det greit på sprøytene! :)

Tusen takk:)
Så bra vi er flere på samme regime! Ser det har gått ganske greit på sprayen for deg, jeg har også hatt lite bivirkninger, så håper det fortsetter sånn på sprøytene også for oss begge. Jeg skal tråkke opp løypa for deg så du bare suser gjennom til positiv test etter meg hehe ;)

Hmmm... Det blir jo ikke nødvendigvis likt denne gangen, så jeg håper du slipper unna for mye bivirkninger nå. :)

Det er ikke lenge til 3. august. Så spennende! :D Det er godt å ha kontroll-datoen så man har noe konkret å forholde seg til.

Blinkskudd som holder til termin hadde vært perfekt nå. Og mammapermisjon neste sommer. ♡
Nope heldigvis ikke lenge... jeg håper bare mensen dukker opp littegranne tidligere enn sist, da kom den akk på 14 dag m spray.

Er så enig med deg, det er veldig godt med tidspunkt for diverse us gjennom forsøket, noen konkrete datoer! :) :) de datoene holder motet og håpet oppe <3

Oh yess vi går for blinkskudd all the way og mammaperm neste sommer ♡♡♡

Kanskje orgalutran. :)

Jeg er på spraydag 19 i dag, og hadde vel nærmet meg slutten hvis ikke Ullevål hadde hatt sommerstengt. Men nå er det egentlig fordel med lang nedregulering ved endometriose så jeg er fornøyd allikevel. Jeg skal på kontroll 12. august, det er på spraydag 32. Så jeg satser på at jeg da er nedregulert og får begynne med sprøyter om to uker fra i dag faktisk. :D Jeg er heldig og har ingen bivirkninger. Blødde litt neseblod et par ganger i starten bare. :)

Skjønner veldig godt at du gleder deg. Nå er det kort igjen til forsøksmåneden vår. Helt enig - det har gått fort.

Ja det var det den heter:)

Om du får begynne om to uker så begynner vi jo helt likt nesten, jeg skal begynne om 13 eller 14 dager jeg også, 10 dager igjen til mensdag, men kommer nesten alltid på dagen den skal men veldig seint på kvelden så da regner jeg med at 10.august blir dag 1.

Så bra at du ikke har hatt mye plager, får håpe det fortsetter ;);)

Hei dere!

Velkommen inn her:)
jeg begynner på sprøyter om ca 2 uker, har kort protokoll, så avhenger litt av mensen. Jeg holder til på porsgrunn:):)

Lykke til videre, blir spennende å følge med på deg:D:D

Ser ut til at det ikke blir august, med innsett av eskimo i begynnelsen av september på oss. Sommerstengt gjør at vi må utsette en syklus. Ser at det skjer ting her inne nå, lykke til alle sammen! :)

Last edited:
Velkommen inn her:)
jeg begynner på sprøyter om ca 2 uker, har kort protokoll, så avhenger litt av mensen. Jeg holder til på porsgrunn:):)

Lykke til videre, blir spennende å følge med på deg:D:D

Takk for det:) Deilig å endelig være i gang og ha konkrete mål å vente på. Men med kort protokoll er det jo ikke lenge til du er i mål heller! Krysser fingrene for deg;)

Back
Topp