Innlagt på sykehuset

Så deilig med dato!

Kan hende det står noe på sykehuset hjemmesider eller i info du har fått tidlig i svangerskapet ift hva de tibyr av smertelindring. Håper vel kanskje at det å ta vannet skal få kroppen til å starte med rier tipper jeg

Problemet med det er at de ikke har vært flinke til å gi meg noe form for informasjon om hva de tilbyr [emoji85][emoji85] men skal ta å sjekke hjemmesidene [emoji1360][emoji1360]

Problemet med det er at de ikke har vært flinke til å gi meg noe form for informasjon om hva de tilbyr [emoji85][emoji85] men skal ta å sjekke hjemmesidene [emoji1360][emoji1360]
Noen sykehus sender ut en liten brosjyre ifm innkallelse til OUL, men ellers så er det vel meningen man skal spørre selv eller lete opp info evt melde seg på fødselsforberedende kurs tenker jeg
Er jo ikke alle som er interessert i å vite på forhånd eller gjør seg opp en mening. Det er umulig å vite på forhånd hvordan fødselen blir..

Eg fekk eit heilt hefte om smertelindring frå fastlegen frå ei side på nettet, samt at jordmor har informert meg om det dei tilbyr på sjukehuset! :)

Noen sykehus sender ut en liten brosjyre ifm innkallelse til OUL, men ellers så er det vel meningen man skal spørre selv eller lete opp info evt melde seg på fødselsforberedende kurs tenker jeg
Er jo ikke alle som er interessert i å vite på forhånd eller gjør seg opp en mening. Det er umulig å vite på forhånd hvordan fødselen blir..

Nei men tenkte liksom at set kansje var vanlig siden det har vært en mindre lett gravidiget , masse sykehus opphold og at de må sette i gang i uke 36

Er ikke nødvendigvis smart å bestemme smertelindring på forhånd før man vet hvordan kroppen takler det. Men tenker det er lurt å kjenne til hva akkurat det sykehuset tilbyr, og hvordan de enkelte alternativene fungerer, så er det lettere å finne ut hva du vil underveis :-)

Nei men tenkte liksom at set kansje var vanlig siden det har vært en mindre lett gravidiget , masse sykehus opphold og at de må sette i gang i uke 36
Tror likevel ikke det er vanlig å gi info om det med mindre man spør. Det er umulig å vite på forhånd hvordan fødselen blir og hva man har behov for.
Unntaket er om det ligger noe under som man skal ta hensyn til eller når det er tvillinger og det ofte settes epidural for å være i forkant av evt behov for snitt

Prinsesss holder seg fremdeles stabil. Har hatt en del smårier siste døgnet. Har gått opp til 5cm åpning, blodtrykket er litt høyt og lever galleprøvene er fremdeles forhøyet, men har ikke steget noe mer siste uka.
Fikk med meg et ark der det står litt om igangsettelse :)

Spennende dager dette altså. prøv å nyt de siste dagene før fødsel og sov og hvil det du kan

Spennende dager dette altså. prøv å nyt de siste dagene før fødsel og sov og hvil det du kan

Satser på å få komme hjem for å hvile litt om litt. Jeg hadde akurat fått i meg frokost , kasta den opp , helt nedpå med vann og fått lagt meg på sofaen, så ringte de fra føden. Legen ville ha meg inn på ny ctg, blodtrykk og samtale [emoji4] så da satt jeg her nok en gang [emoji85]

Typisk det da. Men absolutt siste innspurt er det jo absolutt

Går sikkert fort når det først kommer i gang på ordentlig. Er vel greit å slippe en lang fødsel etter alle disse ukene, du må jo være utslitt! Godt frøkna er stabil :-) bra ruga altså [emoji28]

Hvordan gikk det? Kom du deg hjem igjen?

Jeg må bare få det ut.
Hva er det med meg og uflaks i jordmødre ???

Var ei koselig jordmor som la på ctg på meg 21.45 i kveld. Så sier hun at det kommer inn en ny jordmor ca 22.15 å sjekker den og tar den av.
Lille store meg ligger fint og nyter lyden av hjerteslagene samtidig som jeg sitter ser på forrige ukes episode av paradis hotell for å få tiden til å gå. Spiser opp to glass med isbiter og drikker opp ei flaske med vann. Kjenner jeg starter bli utrolig pissetrengt og ser på klokka at den er blitt 22.55. Ringer på klokka og venter.... nattesvakten kommer inn , jeg spør pent hvor lenge til jeg må ligge for jeg må på do. Ser på hele henne at hun ikke likte at jeg ringte på henne. Hun skrur av maskinen, tar av meg beltene, hiver et papir på magen min så jeg kan tørke meg, sier surt god natt og tar med maskinen og går ut.
Hilste ikke på meg engang [emoji27]
Overreagerer jeg eller ?
Vet iallefall at jeg ikke kommer til å ringe på henne uten at det er høyst høyst nødvendig [emoji53] blir heller liggende våken å se i taket med småriene mine til de blir veldig veldig ubehagelig vonde enn å ringe etter hun igjen
Huff. Jeg hadde begynt å grine av sånn behandling når jeg var innlagt.
Du overreagerer ikke! Sykt dårlig stil på den jordmora. Hun var sikkert sjalu fordi du har så mye fint vente og verdens søteste baby i magen! :Heartred
Ikke bry deg om henne, hun har sikkert supermye komplekser.

Utslitt og sliten, men trygt hjemme. Har hatt en natt med lite søvn og masse vonde drømmer.
I dag får ikke prinsessa lov til å melde sin ankomst. Det tror jeg faktisk ikke jeg hadde vært i stand til å takle helt bra.
I dag er det et år siden jeg lå på sykehuset sist å fødte. Vell vitende om at når lillegutt kom ut så ville det lille hjerte hans slutte å slå. 1 år siden jeg ble mamma for første gang, til min lillegutt som jeg aldri skulle få lov til å se vokse seg stor og sterk [emoji22]
Så dagen i dag skal jeg tenne lys for lillegutt, lese gjennom det jeg skrev i minneboka hans, knekke litt sammen, sove litt, og prøve fokusere på at denne gang kommer alt til å gå bra. Gå ned til sjøen og prøve slappe av litt med samboer, bonusprinsesse og familien til samboeren som også bor på gårdstomta [emoji173]️ bare prøve gjøre det beste utav dagen og jobbe meg gjennom smertene [emoji173]️[emoji22][emoji173]️

Utslitt og sliten, men trygt hjemme. Har hatt en natt med lite søvn og masse vonde drømmer.
I dag får ikke prinsessa lov til å melde sin ankomst. Det tror jeg faktisk ikke jeg hadde vært i stand til å takle helt bra.
I dag er det et år siden jeg lå på sykehuset sist å fødte. Vell vitende om at når lillegutt kom ut så ville det lille hjerte hans slutte å slå. 1 år siden jeg ble mamma for første gang, til min lillegutt som jeg aldri skulle få lov til å se vokse seg stor og sterk [emoji22]
Så dagen i dag skal jeg tenne lys for lillegutt, lese gjennom det jeg skrev i minneboka hans, knekke litt sammen, sove litt, og prøve fokusere på at denne gang kommer alt til å gå bra. Gå ned til sjøen og prøve slappe av litt med samboer, bonusprinsesse og familien til samboeren som også bor på gårdstomta [emoji173]️ bare prøve gjøre det beste utav dagen og jobbe meg gjennom smertene [emoji173]️[emoji22][emoji173]️
Sender deg en klem[emoji173]️. En tøff dag [emoji173]️

Sender deg mange varme tanker og klemmer[emoji173]️

Back
Topp