Innkjøpslista

Vi har ikke anskaffet oss noe som helst enda. Det er litt for tidlig enda tenker jeg. Og ettersom jentene er 10 og 12 så har vi jo gitt bort eller solgt alt etter dem.
 
Ha bestilt to pakker med gravidtøy på finn nå. S til overkropp og M til underkroppen :D
Håper jeg blir fornøyd med kjøpet.
 
Venter med shoppingen til etter tul. Enn så lenge passer klærne men magen har poppet og må nok kjøpe noe snart
Ellers har vi alt fra 2020 til babyen, men må ha ny stellematte og vogn bilstol leier vi gjennom if, gjort til alle de 3 andre. Veldig fornøyd med dette.
 
Fikk positiv graviditetstest rett før vi skulle dra en tur til Ullared, så det ble kjøpt inn en del ting til babyen der:laughing002 Trenger alt fra før, siden vi ikke har barn fra før.

Det vi har kjøpt inn:
- Sprinkelseng med alt tilbehør
- Stellebord og stellematte
- Bilstol
- Babystol
- Babygym
- Vognpose
- Babyklær i str. 56-68
- Babylue
- Håndklær/kluter
- Bamse
- Smekker
- Bh (både behagelige under graviditeten og amme-bh)
- Noen mammaklær

Det vi ikke har kjøpt:
- Barnevogn
- Babycall
- Bedside crib
++++
 
Fikk positiv graviditetstest rett før vi skulle dra en tur til Ullared, så det ble kjøpt inn en del ting til babyen der:laughing002 Trenger alt fra før, siden vi ikke har barn fra før.

Det vi har kjøpt inn:
- Sprinkelseng med alt tilbehør
- Stellebord og stellematte
- Bilstol
- Babystol
- Babygym
- Vognpose
- Babyklær i str. 56-68
- Babylue
- Håndklær/kluter
- Bamse
- Smekker
- Bh (både behagelige under graviditeten og amme-bh)
- Noen mammaklær

Det vi ikke har kjøpt:
- Barnevogn
- Babycall
- Bedside crib
++++
Effektiv!
 
Ikke kjøpt noe enda, men trenger dobbelt opp av noe siden barna blir så tett!

Stellematte (til å ha nede)
Tripp trapp stol
Søskenvogn
Vinterpose
 
Siden vi har et barn fra før så trenger vi ikke å handle inn så mye. Trenger:

- Gravidklær for høst/vinter
- Ny base til bilstol (isofix)
- «Jenteklær» dersom det blir jente denne gangen. Ellers trenger vi mer ull i små str. da baby kommer i januar
- Kanskje ny vogn
- Muligens en brystpumpe når jeg skal tilbake i jobb
- Kanskje en til Tripp trapp stol, men med newborn sete. Tenker det er greit å ha baby i høyden med oss når vi spiser ect. Noen som har erfaringer med denne?
- Ny seng til storebror, så arver den lille sprinkelsengen

Det var det som jeg kom på i farten :)
 
Ikke kjøpt noe enda, men trenger dobbelt opp av noe siden barna blir så tett!

Stellematte (til å ha nede)
Tripp trapp stol
Søskenvogn
Vinterpose
Vi måtte akkurat ha en ekstra vinterpose feks med 2,5 år mellom unga sist.

Er litt usikker på om vi kjøper en til tripptrapp og lar 3 og 5 (snart 6)åringen beholde sine.
 
Siden vi har et barn fra før så trenger vi ikke å handle inn så mye. Trenger:

- Gravidklær for høst/vinter
- Ny base til bilstol (isofix)
- «Jenteklær» dersom det blir jente denne gangen. Ellers trenger vi mer ull i små str. da baby kommer i januar
- Kanskje ny vogn
- Muligens en brystpumpe når jeg skal tilbake i jobb
- Kanskje en til Tripp trapp stol, men med newborn sete. Tenker det er greit å ha baby i høyden med oss når vi spiser ect. Noen som har erfaringer med denne?
- Ny seng til storebror, så arver den lille sprinkelsengen

Det var det som jeg kom på i farten :)
Vi hadde newborn sete til forrige, veldig fornøyd med det :)
 
Tør ikke kjøpe noe før etter TOUL og nipt:confused: Kommer til trenger absolutt alt da første er 15 år så ikke mye igjen der:smiley-angelic006bortsett fra spesielle leker og klær som minner/ting med affeksjonsverdi. Men, vil ikke bruke disse til nye spira:angelic: blir nok å kjøpe noe brukt også for brukte så himla mye penger første gang og alt var flunkende nytt:p
 
Siden vi har et barn fra før så trenger vi ikke å handle inn så mye. Trenger:

- Gravidklær for høst/vinter
- Ny base til bilstol (isofix)
- «Jenteklær» dersom det blir jente denne gangen. Ellers trenger vi mer ull i små str. da baby kommer i januar
- Kanskje ny vogn
- Muligens en brystpumpe når jeg skal tilbake i jobb
- Kanskje en til Tripp trapp stol, men med newborn sete. Tenker det er greit å ha baby i høyden med oss når vi spiser ect. Noen som har erfaringer med denne?
- Ny seng til storebror, så arver den lille sprinkelsengen

Det var det som jeg kom på i farten :)
Ah, nå kom jeg og på ny base! Det trengs og
 
Lista (oppdatert)

Amme bh'er (careless, boob)
Gravidklær -via finn

Baby bilstol - arver (brukt av 1 barn)

Vinterbilstolpose
Stellebord (som passer på badet?)
Stellematte
Bedsidecrib(?)
Sprinkelseng
TrippTrapp + nyfødtsete
Ny kalesje til vogn
Ergobaby ammepute -kjøpt på finn
Ny bil
 
Min liste ser slik ut:

- Gravidklær
- Babynest
- Bedside crib
- Bilstol + base

- Ammepute
- Ny barneseng til datra vår
- Babygym
- Babystol (typ trip trap stol)
- Stelleveske

- Vogn
- Amme bh’er (fra careless)
 
Da har jeg akkurat brukt ca 1500kr på careless :hilarious:
Takk for påminnelsen! Blåste en tusenlapp selv. Hvilke modeller gikk du for? Bestilte to stykk Alma selv, men ble så usikker på størrelse at jeg bestilte både en small og medium for å se. Syns det andre jdg har fra careless har virka større enn det man skal tro ut i fra tabellene deres. Så burde kanskje bare gått for kun s med en gang :D
 
Takk for påminnelsen! Blåste en tusenlapp selv. Hvilke modeller gikk du for? Bestilte to stykk Alma selv, men ble så usikker på størrelse at jeg bestilte både en small og medium for å se. Syns det andre jdg har fra careless har virka større enn det man skal tro ut i fra tabellene deres. Så burde kanskje bare gått for kun s med en gang :D
Jeg gikk for en hvit Abby og en svart Alma :joyful: jeg tok å målte og bestilte deretter. Også bestilte jeg en vanlig bh :)
 
Princess har 40% på baby og barneartikler.
Bestilte fantus sengesett til babyen til vugga, samme som storesøster på snart 3 har :Heartred
 
Har noen få ting allerede som jeg har fått og vi er uenige om hvorvidt jeg har «lov» til å bruke penger på nytt fordi jeg f.eks. vil ha en firkanten seng i steden for en oval.
Angivelig så er det «bortkastede penger» mannfolk:angry7

Har:
Bilstol - IZI Sleep by besafe
Krybbe - Sleepi Mini V3 + madrass og canopy
Kommode - Sleepi Dresser
Carrier - Limas Flex

Må kjøpe:
Base til Bilstol
Sengetøy og mesh liner til krybbe. Elsker den nye mesh lineren til Sleepi.
Stelletopp
Babybadekar (liker twist and shake sin).
Barnestol (blir trolig Tripp Trapp med NB set, men liker godt Steps og Nomi også med Newborn set, så får se)
Vogn (elsker å google vogner! noen som har erfaring med Thule Urban glide 2? Ønsker en joggevogn med stor ligge/sitte del)
Babynest + (flettet sengekant??)
Babygym
Stellebag + altmulig dill tilbehør
Gravidklær
AmmeBH
 
Back
Topp