Innkjøp

Jeg tenker å kjøpe ammepute og så har jeg tittet på bæretøy. Jeg tror jeg har sjal liggende, men syntes det var knotete å feste og både jeg og baby ble glovarme inni sjalet. Så tenkte å skaffe noe mer lettvint denne gangen. Jeg har ikke kjøpt noen ting enda, men gleder meg til å kunne starte på innkjøp. Denne gangen tenker jeg å gjøre det billigst mulig og handle en del brukt. En venninne av meg ville selge meg en solid vogn. Så da har jeg det under kontroll iallefall.

Kan dere som har ting fra før eller kjøper nå legge ut bilder/modell av ting og hvorfor dere valgte akkurat det?

Beklager om jeg er litt uviten haha, men er førstegangs. Hva trenger man egentlig bæretøy til? Eller når bruker dere det? Altså bæresæle/bæresjal

Beklager om jeg er litt uviten haha, men er førstegangs. Hva trenger man egentlig bæretøy til? Eller når bruker dere det? Altså bæresæle/bæresjal

Jeg hadde et barn som ikke ville legges ned :) det er en enorm frihet å bære i sjal, da får du brukt begge hendene dine til div alt i fra matlaging til husarbeid. Likevel får du og baby all nærhet som trengs, det er langt mindre belastende for kroppen. Anbefaler bæregruppen på fb om du er nyskjerrig. Men det jeg må si er at jeg anbefaler det sterkt å ha bæresjal. Det er så mye kos

For min del var det helt gull da lille var urolig og gråt en del. La henne i sjal med bar overkropp og hun sov som en stein. Funker veldig fint for nærhet og kos også :love7

Jeg hadde et barn som ikke ville legges ned :) det er en enorm frihet å bære i sjal, da får du brukt begge hendene dine til div alt i fra matlaging til husarbeid. Likevel får du og baby all nærhet som trengs, det er langt mindre belastende for kroppen. Anbefaler bæregruppen på fb om du er nyskjerrig. Men det jeg må si er at jeg anbefaler det sterkt å ha bæresjal. Det er så mye kos
For min del var det helt gull da lille var urolig og gråt en del. La henne i sjal med bar overkropp og hun sov som en stein. Funker veldig fint for nærhet og kos også :love7

Se der ja nå er jeg glad jeg spurte! Jeg har ikke en gang tenkt over at det er mulig å bruke innendørs.. takk for tips dere:Heartred

Har det aller meste etter nr 1 men klør i fingrene etter å kjøpe «nye» ting til lille i magen. Kjenner jeg må få mannen til å dra meg ned på jorda igjen !:hilarious:

Avlaste armene. Hadde baby som trengte nærhet 24/7 sist og det var gull verdt, spesielt siden jeg fikk kraftig prolaps i ryggen da hun var et halvt år.

Har det aller meste etter nr 1 men klør i fingrene etter å kjøpe «nye» ting til lille i magen. Kjenner jeg må få mannen til å dra meg ned på jorda igjen !:hilarious:

Haha samme her :P

Jeg har ikke så mye på listene mine, "ulempen" med å ha spart alt etter storesøster… Men vi trenger:

Tripp trapp stol til
Litt blått tøy hvis gutt
Forbruksvarer (bleier, kluter, kremer etc)
Noen fler amme BH-er
Mulig en base ekstra til bil 2 (har base + stol)
Stativ eller krok til leandervuggen (vurderer dog selge hele greien da den tar enormt med plass..)
Nye smokker

Vurderer også stellesekk og bærejakke denne gangen, savnet det sist :)

Vi har babyjogger premier og babyjogger mini GT liggende etter storesøster, begge med hver sin bag og sportsdel. Tenker bytte på hvilken vi bruker ute og bruke den andre på verandaen til soving kanskje.

Så koslig! Jeg kommer til å avvente litt innkjøp da vi har omtrent alt etter gutten vår, men blir det ei jente så kan jeg nok ikke styre meg! et lite tips til senere er babybjørn sin vippestol, jeg kunne ikke vært foruten, og yngri sitt store babynest, dette brukte vi EKSTREMT mye! :happy:
Et spørsmål om babybjørn vippestol, kan den legges mer ned? Slik at barnet ligger mer enn sitter, eller har den bare en «innstilling»?

Føler meg jo så smart som har brukt året 2021 på å kvitte meg med mest mulig baby klær og baby utstyr... angrer litt på det nå. Har heldigvis fremdeles nest, bæresele og bæresjal, vogn og stellematte. Men stellebord, badestamp, bilstol, klær, brystpumpe og lignende angrer jeg "litt" på at jeg ikke beholdt.

Jeg har bare kjøpt nye gravidbukser til meg selv foreløpig :p men har jo masse utstyr etter forrige gang.

Vil også anbefale ammepute (jeg prøvde flere og Cozyfix var overlegen! Dyr, men jeg kjøpte min på finn) og bæresjal :Heartred det er vanskelig å finne bæreseler som funker bra de første månedene. Mye lettere å gjøre små justeringer med sjal selv om det er mer tungvint å ta av og på.

Ja har vurdert å kjøpe den etterhvert, bare usikker på om jeg får bruk for den. Men det er vell sånn man ikke vet at man trenger før man virkelig trenger det:rolleyes:
Jeg angrer på at jeg ikke kjøpte ammepute under svangerskapet sist. Jeg måtte bygge opp en borg med puter rundt meg hver natt,som måtte danderes på nytt hver gang jeg skiftet stilling:hilarious:. Kommer kanskje til å kjøpe en denne gangen,men har enn så lenge en svigermor har sydd:happy:

Jeg har bare kjøpt nye gravidbukser til meg selv foreløpig :p men har jo masse utstyr etter forrige gang.

Vil også anbefale ammepute (jeg prøvde flere og Cozyfix var overlegen! Dyr, men jeg kjøpte min på finn) og bæresjal :Heartred det er vanskelig å finne bæreseler som funker bra de første månedene. Mye lettere å gjøre små justeringer med sjal selv om det er mer tungvint å ta av og på.
Takk for tips! Synes det ser så vanskelig ut med bæresjal, men man får kanskje teken på det etterhvert? :Heartred

Jeg angrer på at jeg ikke kjøpte ammepute under svangerskapet sist. Jeg måtte bygge opp en borg med puter rundt meg hver natt,som måtte danderes på nytt hver gang jeg skiftet stilling:hilarious:. Kommer kanskje til å kjøpe en denne gangen,men har enn så lenge en svigermor har sydd:happy:
Da blir det nok så jeg kjøper ammepute ja! Som noen over her skrev så kan jo den også brukes dersom man ender med å bruke flaske:Heartred

Takk for tips! Synes det ser så vanskelig ut med bæresjal, men man får kanskje teken på det etterhvert? :Heartred

Ja, jeg vil si at det gikk ganske fort å komme inn i det (selv om jeg aldri ble noen ekspert, og gikk over til bæresele når babyen ble litt større). Jeg husker at jeg øvde på å knyte det med en stor bamse i før fødselen :D

Ja, jeg vil si at det gikk ganske fort å komme inn i det (selv om jeg aldri ble noen ekspert, og gikk over til bæresele når babyen ble litt større). Jeg husker at jeg øvde på å knyte det med en stor bamse i før fødselen :D
Haha uff det kommer nok jeg også til å gjøre:laughing002

Back
Topp