Innkjøp

har også en jobb å gjøre når det kommer til å gå gjennom eksempelvis klær, ganske mye har nok gulpeflekker (noe jeg ikke bryr meg så veldig om, men mannen gjør :hilarious:), det kan være noe som har mistet stretch og blitt dårlige i strikkene feks, klærne er nesten 5 år gamle om lille holder seg fast til termin :Heartred
Da er vi i rimelig samme situasjon. Klærne her er syv år gamle til høsten:woot:. Har samme termindato som sist, så håper dette nurket holder seg inne i noen mnd lenger enn storesøster,som kom i juli:oops:. Uansett så vil alt være passende sånn omtrent ift str. og årstid

Da er vi i rimelig samme situasjon. Klærne her er syv år gamle til høsten:woot:. Har samme termindato som sist, så håper dette nurket holder seg inne i noen mnd lenger enn storesøster,som kom i juli:oops:. Uansett så vil alt være passende sånn omtrent ift str. og årstid
Åå, håper lillenurket holder seg inne til termin, iallefall nærmere termin :Heartred
Min er født i desember, så blir ca samme størelse ifht sesong :joyful: men kjenner jeg er redd for enda tidligere fødsel på nr 2, enda første ikke er såå for tidlig født, uke 36..

Ting vi har fra førstemann som vi også kommer til å bruke med neste:
-det meste av klær
-Stokke Trailz vogn
-troll bedside crib
-fornessi bæresjal
-ikea sprinkelseng
-cosyfix ammepute

ting jeg ønsker meg til neste:
-Tripp trapp stol med babyset
-Neonate babycall med video og flere babyenheter (en til vogn, en til soverom)
-stort og mykt leketeppe

Har spart på alt fra førstemann, sånn bokstavelig talt alt :rolleyes: har x antall svære kasser med klær.. har vippestol, bæresele, to vogner, seng, dyne, bilstolpose, vognposer, tripptrappstol med babysete, bilstol.. så vi trenger jo ingenting :hilarious: noe som er litt kjedelig, var så innmari koselig å handle til første :bag:
Eneste er «hoved»-vogna jeg håper er i god stand. Den har stått i garasjen i halvannet år, høvelig tørt. Har vært brukt som barnehagevogn også. Får se over den i løpet av sommeren :)

Samme her… Har ALT. Arvet bilstol i fjor fra en venninne fra 2020, så den er også i orden.

Må evt ha noe blått tøy…

Må bare tipse om en superdeilig bukse til fiin pris:

MOM pyjamasbukse | Lindex

Ble sykt lei av å gå med gravidtights forrige gang. Liker at denne er rett i bena og litt mer "bukse" :) (selv om den angivelig er en pysjbukse da :p)

Jeg sparte også alt fra første til andre, men trodde egentlig ikke at vi skulle ha fler så kvittet meg med det :p så nå må alt skaffes på nytt :laughing001

Da klarte jeg ikke vente lengere :hilarious: kjøpte med meg to bodyer tidligere idag, selv om vi har endel etter førstemann :shy:

Vedlegg

• 20220211_211202.jpg
    20220211_211202.jpg
    1,5 MB · Visninger: 35
Sist var jeg veldig tidlig ute, å kjøpte allerede en body og litt småtterier bare to uker etter positiv test, rett og slett fordi vi kom oss gjennom første IVF forsøket med kun 1 godt egg. Denne gangen ble vi plutselig gravide og jeg er nå snart 9+6 og har ikke tenkt tanken på å kjøpe noe enda, det føles fortsatt helt uvirkelig at jeg er gravid :p

Er det noen som har handlet noe mer siden sist?

Jeg har handlet litt allerede :smiley-angelic006
Har ikke veldig mye etter første siden det er hele 7år siden! Fyyy som tiden flyr!
Har kjøpt søte klær med dyr på som var på salg. En hvit body til et sett jeg har strikt. I dag kjøpte jeg bbhugme pute av ei på finn. :love7
Har tatt vare på dynene og noen leker etter første og det er vell stort sett det eneste. Erfarte sist at det å kjøpe masse greier ikke var nødvendig for min del. Kjøpe det meste nytt også og angret veldig på det.

så denne gangen blir det ny vogn og bilstol + en del klær. Resten brukt hvis mulig. Lekegrind ble kjøpt sist men aldri brukt feks. Bedsidecrib var gull for oss så det skal jeg prøve å finne brukt. Vi har tripptrapp stoler så vil kjøpe babysete til en av de. Har også planer om å sy og strikke en del. Babynest blir nok sydd selv denne gangen også :love7

73BDE259-6B91-4B36-91A3-2F43D53AD6E9.jpeg

Har ikke veldig mye etter første siden det er hele 7år siden! Fyyy som tiden flyr!
Har kjøpt søte klær med dyr på som var på salg. En hvit body til et sett jeg har strikt. I dag kjøpte jeg bbhugme pute av ei på finn. :love7
Har tatt vare på dynene og noen leker etter første og det er vell stort sett det eneste. Erfarte sist at det å kjøpe masse greier ikke var nødvendig for min del. Kjøpe det meste nytt også og angret veldig på det.

så denne gangen blir det ny vogn og bilstol + en del klær. Resten brukt hvis mulig. Lekegrind ble kjøpt sist men aldri brukt feks. Bedsidecrib var gull for oss så det skal jeg prøve å finne brukt. Vi har tripptrapp stoler så vil kjøpe babysete til en av de. Har også planer om å sy og strikke en del. Babynest blir nok sydd selv denne gangen også :love7

Vis vedlegget 378502

Så mye fint :)

Vær obs på alderen på stolene. Den eldre modellen passer ikke babysetet til tripp trapp ;)

Minte meg forøvrig på at vi må ha en tripp trapp ekstra, storesøster bruker nok sin en del år enda :)

Kjøpte noen ammeBH (samme type som sist), kremer, en smokk og 2 nye flasketuter (for å ha i tilfelle vi må ty til pumpet melk eller NAN) igår.

Ellers ikke kjøpt noe :)

Vi trenger bare bleier og annet bruksvarer, litt klær hvis gutt, tripp trapp, evt en pumpe og mulig en bærejakke eller lignende :)

Vis vedlegget 378502

Så gøy med flere som syr, jeg tenkte å sy babynest selv denne gangen også - selvom jeg misliker å sy nettopp det :eek::D

Så mye fint :)

Vær obs på alderen på stolene. Den eldre modellen passer ikke babysetet til tripp trapp ;)
Babysetet går fint til de eldre modellene også, sitter godt og det er ingen fare for at det detter av men sikkerhetsklipsen under går ikke i lås :) var i hvert fall det vi erfarte for 7år siden. Nå tror jeg bare vi har stoler som er av nyere type men er usikker faktisk. Vi har malt de så finner ingen serienr :(

Så gøy med flere som syr, jeg tenkte å sy babynest selv denne gangen også - selvom jeg misliker å sy nettopp det :eek::D
Ja det er utrolig kjekt å sy. Sydde masse før men etter jeg begynte å strikke for noen år siden så har det ikke blitt sydd like mye. Håper det forandrer seg nå :love7

Vil shoppe, men ingenting å kjøpe… Luksusproblem. Fokuserer derfor på rommet til storesøster som skal males (sparkle gamle hull og freshe opp) før vi som montere ny garderobe som er litt mer montesorri/selvstendig.

Og satt på søk etter hvit tripp trapp i grei stand :)

Tør nok ikke handle noe ordentlig til babyen før jeg er over 12 uker, dessverre...
Men jeg og mannen har allerede sett ut alt vi faktisk tenker kjøpe av møbler i alle fall, når den tid kommer.

Og så har jeg kjøpt en sånn "Min graviditet" - bok som jeg skriver i. Det synes jeg er veldig koselig. Den kom også med "Mine første år"-bok for baby.

Har måttet gjøre første innkjøp…gravideklær:p. Orket bare ikke stramme klær lenger

I går kjøpte jeg meg min første ting... 2 amme BH'er fra lindex fordi puppene er så ømme og ukomfertable. Måtte bare ha noe jeg kunne bruke nå og da får jeg jo brukt det senere!

Back
Topp