Innkjøp til baby

Da høres det ut som konklusjonen er at sjal er bedre den helt første tiden. Jeg lurte også på dette med å putte en helt liten nyfødt i selen, selv om jeg leser at man skal kunne bruke den fra start. Fant 20 % på bæresele fra Najell nå og lurte på å slå til, men da kan jeg kanskje kjøpe bæresjal først og selen litt etterhvert ☺️

@Veslejinta jeg håper virkelig du slipper betent keisersnitt denne gangen :Heartred

Kjøpte et billig et på finn, verdt å sjekke der :D
 
Kunne du sendt meg en lenke til ditt Caboo Close som er elastisk og ferdogknytt? ☺️

Jeg ser Najell og Ergobaby også har lignende alternativer. Caboo close ligger også pent brukt på finn.no har jeg sett, jeg blir nok å kjøpe derfra :happy: Det er begrenset hvor mye man rekker å bruke dem
 
Jeg har fortsatt ikke kjøpt en eneste ting… Er jeg fryktelig sent ute? :wacky: Men jeg har laget liste og har nå funnet ønsket merke/type av det meste jeg tenker kjøpe før fødsel! Den siste tingen jeg skal sette på listen er babygym. Er det noe jeg bør være obs på her? Noe som er viktig ved valg av babygym?
 
Jeg har fortsatt ikke kjøpt en eneste ting… Er jeg fryktelig sent ute? :wacky: Men jeg har laget liste og har nå funnet ønsket merke/type av det meste jeg tenker kjøpe før fødsel! Den siste tingen jeg skal sette på listen er babygym. Er det noe jeg bør være obs på her? Noe som er viktig ved valg av babygym?
Nei det synes jeg ikke, men kan være lurt å starte å følge med på tilbud og kjøpe inn etter tilbud for å spare penger;-)

Ville også startet med de viktige tingene, veldig mye er ting du ikke trenger før om en stund, eks babygym er ikke noe du bruker de første ukene. Akuratt type babygym vet jeg ikke helt hva jeg skal anbefale, vi brukte den nesten ikke sist da lille nektet å ligge på gulvet. Så selv ser jeg det bare Nå på neste;-)
 
Jeg har fortsatt ikke kjøpt en eneste ting… Er jeg fryktelig sent ute? :wacky: Men jeg har laget liste og har nå funnet ønsket merke/type av det meste jeg tenker kjøpe før fødsel! Den siste tingen jeg skal sette på listen er babygym. Er det noe jeg bør være obs på her? Noe som er viktig ved valg av babygym?

Som Aaavinter sier så er ikke babygym noe man må ha fra start, men vi brukte det mye og hadde mye gulvtid! Så vil anbefale noe med mye farger hvert fall! Ikke alltid det peneste å ha fremme, men babyer elsker farger :hilarious:
 
Jeg har fortsatt ikke kjøpt en eneste ting… Er jeg fryktelig sent ute? :wacky: Men jeg har laget liste og har nå funnet ønsket merke/type av det meste jeg tenker kjøpe før fødsel! Den siste tingen jeg skal sette på listen er babygym. Er det noe jeg bør være obs på her? Noe som er viktig ved valg av babygym?
Ved forrige kjøpte jeg vel absolutt alt de siste tre ukene før termin - men var midt i corona og drev hele tiden og utsatte i håp om å kunne gå fysisk i butikker. Hadde gjort som deg og laget liste over hva som skulle kjøpes i tilfelle det ikke ble noen åpne butikker.

De første ukene brukte vi nesten kun babynest, bedside crib, vogn og babybilstol. Husker ikke når vi begynte med vippestol - bare at den ble utrolig mye brukt.
 
Nei det synes jeg ikke, men kan være lurt å starte å følge med på tilbud og kjøpe inn etter tilbud for å spare penger;-)

Ville også startet med de viktige tingene, veldig mye er ting du ikke trenger før om en stund, eks babygym er ikke noe du bruker de første ukene. Akuratt type babygym vet jeg ikke helt hva jeg skal anbefale, vi brukte den nesten ikke sist da lille nektet å ligge på gulvet. Så selv ser jeg det bare Nå på neste;-)
Som Aaavinter sier så er ikke babygym noe man må ha fra start, men vi brukte det mye og hadde mye gulvtid! Så vil anbefale noe med mye farger hvert fall! Ikke alltid det peneste å ha fremme, men babyer elsker farger :hilarious:
Ved forrige kjøpte jeg vel absolutt alt de siste tre ukene før termin - men var midt i corona og drev hele tiden og utsatte i håp om å kunne gå fysisk i butikker. Hadde gjort som deg og laget liste over hva som skulle kjøpes i tilfelle det ikke ble noen åpne butikker.

De første ukene brukte vi nesten kun babynest, bedside crib, vogn og babybilstol. Husker ikke når vi begynte med vippestol - bare at den ble utrolig mye brukt.
Åh, supert dere! Akkurat den type innspill jeg trenger :notworthy Og da høres det ut som jeg kan sette både vippestol og babygym på pri 2 listen inntil videre. Men jeg går nok for babygym til slutt og håper det blir brukt. Mye farger er sikkert lurt ja. Ser mange ser «pene» ut, med duse farger. Fint for interiøret, men sikkert ikke så lurt:joyful:
Jeg får begynne å tråle finn.no litt snart, begynne å se hva jeg kan finne der!
 
Vi brukte vippestol fra fødsel av. Det begrensa gulp etter måltid. Sitte litt i ro i den. Hun nekta og ligge fra start. Så litt helling var supert.
 
Hvilke sokker har dere best erfaring med, som faktisk sitter på babyføtter? :hilarious: Med storesøster så var det eneste vi fant som ikke falt av, et par tykke ullsokker som vi fant på julemarkedet her i Oslo som vi brukte heeele tiden:hilarious::Heartred alt annet falt av!
 
Hvilke sokker har dere best erfaring med, som faktisk sitter på babyføtter? :hilarious: Med storesøster så var det eneste vi fant som ikke falt av, et par tykke ullsokker som vi fant på julemarkedet her i Oslo som vi brukte heeele tiden:hilarious::Heartred alt annet falt av!
Sniker fra juli!

Har fått mp denmark anbefalt av flere forskjellige, så jeg tenker å teste ut de! Rudo: https://www.rudo.no/manufacturers/mp-denmark og Barnas Hus: https://www.barnashus.no/mp/monty-bambussokker-ecru selger vet jeg :)

Her er forresten størrelsesguiden: https://www.mpdenmark.com/mpkids/sizeguide
 
Hvilke sokker har dere best erfaring med, som faktisk sitter på babyføtter? :hilarious: Med storesøster så var det eneste vi fant som ikke falt av, et par tykke ullsokker som vi fant på julemarkedet her i Oslo som vi brukte heeele tiden:hilarious::Heartred alt annet falt av!
Var veldig fornøyd med gobabygo sine:)

*det var muligens ikke når han var nyfødt når jeg tenker meg om. Aii
 
Lindex og KappAhl med ribber satt best her.
 
Var veldig fornøyd med gobabygo sine:)

*det var muligens ikke når han var nyfødt når jeg tenker meg om. Aii
Vi har flere gobabygo til storesøster men det var fra hun var rundt året mener jeg. De er fantastiske og sitter godt!:love017 Skal sjekke om de har de i nyfødt :happy:
Lindex og KappAhl med ribber satt best her.
Takk for tips, skal sjekke de ut! :love017
 
Vi har flere gobabygo til storesøster men det var fra hun var rundt året mener jeg. De er fantastiske og sitter godt!:love017 Skal sjekke om de har de i nyfødt :happy:

Takk for tips, skal sjekke de ut! :love017

Disse her, de har til gutt også. Men det var disse vi endte med, og alle andre ble liggende ubrukt.
 
Herlig, takk! :excited001 :Heartred da blir det å kjøpe de!
Men snuppa her kom med svære føtter, så måtte opp til 13-15 med en gang. Var langbeint.
Men de satt overraskende godt, men de går litt opp på leggen, og det er en fordel med disse små føttene som går i ett.

118632260_10157133915302102_7636763720177915556_n.jpg

Ganske fersk frøken i de sokkene.
 
Men snuppa her kom med svære føtter, så måtte opp til 13-15 med en gang. Var langbeint.
Men de satt overraskende godt, men de går litt opp på leggen, og det er en fordel med disse små føttene som går i ett.

118632260_10157133915302102_7636763720177915556_n.jpg

Ganske fersk frøken i de sokkene.
Så nydelig :love017 Jeg husker ikke hvilken str storesøster begynte med her, men hun har alltid hatt små føtter og bruker nå str 19 i sko og er 1 1/2 år!
 
Så nydelig :love017 Jeg husker ikke hvilken str storesøster begynte med her, men hun har alltid hatt små føtter og bruker nå str 19 i sko og er 1 1/2 år!
Det var ikke så stort nei. Vi begynte med 18 her, da hun løp rundt 10 måneder gammel.
Er oppe i 26 nå. Blir 4 år i august.
 
Back
Topp