Influensavaksinen- flere

Hei, jeg tok den i november i fjor :)
Håper den funker, for jeg føler jo at man har influensa bare ved å gå gravid :laughing025

Men jeg tar den for di sier det er en hjelp for den lille man har i magen også når ho blir født.
 
Jeg har allerede hatt influensa og har ekstrem sprøyteskrekk så velger å stå over :rolleyes:
 
Skal høre med legen i morgen om jeg burde ta den :)
 
Jeg hadde lyst til å ta den, men noen sa det ikke er anbefalt i første trimester. Det er fortsatt en måned til jeg er i andre trimester.
Uff, orker ikke influensa. :depressed: Håper jeg klarer å unngå.
 
Legen sa til meg at jeg ikke burde ta den før 2.trimester :wideyed: jeg tenke ikke på å spørre hvorfor da :banghead:
 
Ja, på helse Norge.no så er det anbefalt fra 2 trisemester. Jobber med barn så jeg er nok ekstra utsatt for influensa og det er farlig om man ikke tar den - man kan bli alvorlig syk.
 
Har ikke vurdert å ta den egentlig. Tok den ikke sist gang heller.
 
Jeg spurte legen om det, hun sa at jeg måtte vente til 2.trimester,og da var det egentlig ikke noe poeng for da var influensatoppen over..
 
Eg tok influensavaksine når eg var 5+6. Det var hos en lege på Volvat som mente det ikke gjorde noe at det var så tidlig. Men når eg leser det som blir skrevet her blir eg jo ekstremt usikker.:eek:
 
Har vurdert det selv, men fikk aldri somlet meg til det før jeg ble gravid og siden de ikke anbefaler i første trimester er jeg usikker på hvor mye vits det er, for innen jeg er i andre trimester er vel influensaperioden mer eller mindre over. Er 9+2 i dag.
 
Tok den i høst før jeg ble gravid
 
Eg tok influensavaksine når eg var 5+6. Det var hos en lege på Volvat som mente det ikke gjorde noe at det var så tidlig. Men når eg leser det som blir skrevet her blir eg jo ekstremt usikker.:eek:
De gir sprøyten til de som er i risiko gruppen som er gravide i første trimester. Grunnen jeg fikk fra sykehuset for at de ikke anbefaler til alle gravide i første trimester er at siden det er så mannen som mister i første trimester så vil folk lett kunne lage historier om en sammenheng. ALA en diskusjon om å fly som gravid. er ikke et problem men hvis noen mister etter at de har flydd så er det grunnen til at de mistet og ikke det at babyen var det noe feil med.
 
De gir sprøyten til de som er i risiko gruppen som er gravide i første trimester. Grunnen jeg fikk fra sykehuset for at de ikke anbefaler til alle gravide i første trimester er at siden det er så mannen som mister i første trimester så vil folk lett kunne lage historier om en sammenheng. ALA en diskusjon om å fly som gravid. er ikke et problem men hvis noen mister etter at de har flydd så er det grunnen til at de mistet og ikke det at babyen var det noe feil med.
Jeg tenker som så at jeg velger aldri å ta slike vaksiner av sprøyteskrekk. Når de i tillegg ikke har nok forskning på om det er skadelig eller ikke for fosteret tar jeg ingen unødige sjanser :)
 
Tok den før jeg ble gravid. Ville ellers fulgt anbefalingene og ventet til 2. trimester.
 
Tok den i oktober, siden vi var prøvere.
De sier at gravide i risikogruppen bør ta den, også i første trimester, men ellers anbefaler de ikke influensavaksine i 1 trim.
 
Back
Topp